אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמעונאים מחכים לפיצוי; מנכ"ל שופרסל: "נפנה ליוניליוור כשהמשבר יחלוף" צילום: נמרוד גליקמן

הקמעונאים מחכים לפיצוי; מנכ"ל שופרסל: "נפנה ליוניליוור כשהמשבר יחלוף"

איציק אברכהן מתייחס לארוע הזיהום בסלמונלה של דגני הבוקר של תלמה גרר בימים האחרונים גם את שופרסל למשבר, לאחר שהתגלה באיחור של שבוע כי משטח ובו 240 אריזות של קורנפלקס נגוע בסלמונלה הגיע לסניף תת־הרשת החרדית יש חסד בבארות יצחק ונמכר ללקוחותיה

09.08.2016, 22:02 | נורית קדוש

ארוע הזיהום בסלמונלה של דגני הבוקר של תלמה גרר בימים האחרונים גם את שופרסל למשבר. זאת לאחר שהתגלה באיחור של שבוע כי משטח ובו 240 אריזות של קורנפלקס נגוע בסלמונלה הגיע לסניף תת־הרשת החרדית יש חסד בבארות יצחק ונמכר ללקוחותיה.

קראו עוד בכלכליסט

רק לפני פחות משנה ניהלו שופרסל ויוניליוור סכסוך עסקי מתמשך ורווי האשמות ואת המתח ביניהן עדיין ניתן להרגיש. "הגדרת המקרה כאירוע קשה נעשתה על ידי משרד הבריאות. החלק החשוב כעת הוא טיפול בתהליכי עבודה, הפקת לקחים וקביעת נוהל תקשור ארועים חריגים", מתייחס אברכהן לראשונה לנושא, אך סירב להתייחס למחיר שתידרש יוניליוור לשלם על שגררה את שופרסל לפרשה. "את הדיאלוג הזה ננהל איתם אחרי שהמשבר יחלוף".

כפי שפורסם ב"כלכליסט", יוניליוור החלה לשלם את מחיר ההסתרה מהציבור של הסלמונלה בדגני תלמה ובתוך כך גם רשתות השיווק. המכירות בקטגוריית הדגנים ירדו בשבוע החולף בכ־5%, המכירות של דגני תלמה התרסקו ב־28%. מותג קורנפלקס, שעמד בחזית הפרשה ושהתגלה כי אף נצרך על ידי הציבור, רשם ירידה כמותית של 28% גם כן. מותג קוקומן, שבאחד ממוצריו (קוקומן צדפים) התגלה הזיהום, רשם ירידה של 26%—43% במכירות הכמותיות.

השמדת משטחי קורנפלקס נגוע בסלמונלה, צילום: רפופורט-חברת החדשות הפרטית השמדת משטחי קורנפלקס נגוע בסלמונלה | צילום: רפופורט-חברת החדשות הפרטית השמדת משטחי קורנפלקס נגוע בסלמונלה, צילום: רפופורט-חברת החדשות הפרטית

הפגיעה במכירות נרשמה לא רק במוצרים הספציפיים שיוצרו בקו הייצור שבו התגלה חיידק הסלמונלה, אלא גם במותגים נוספים של החברה. כך, למשל, המכירות הכמותיות של מותג ברנפלקס, שאינו חשוד בזיהום, ירדו בשבוע האחרון ב־33% ביחס לממוצע המכירות הכמותיות בחודש החולף. מותג דליפקאן, שהיה חשוד בתחילה כמותג שבו התגלה הזיהום אך בהמשך התברר כי הזיהום לא התגלה בקו הייצור שלו, רשם ירידה של 88%. עוד עולה מהנתונים כי הצרכנים החזירו אלפי אריזות דגנים שהיו בידיהם לחנויות.

יחד עם זאת, יש לזכור שדגני הבוקר משתייכים לקטגוריה אחת בלבד שבה פועלת יוניליוור. מכיוון שצרכנים רבים אינם מקשרים בין שלל המותגים של החברה, מכירותיה הכלליות לא ספגו פגיעה קשה במיוחד. יתכן גם שזאת הסיבה לכך שיוניליוור העולמית טרם התערבה במשבר הנוכחי.

תגיות