אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: תנובה החלה לשווק קוטג' בעל חיי מדף ארוכים לארה"ב

לראשונה: תנובה החלה לשווק קוטג' בעל חיי מדף ארוכים לארה"ב

הקוטג' תחת המותג MUUNA המיוצר בתוספת חומרים משמרים שמאפשרים הארכת חיי המדף שלו ל-50 ימים יחל להימכר באופן הדרגתי ברשתות קמעונאיות בחוף המזרחי; המחיר לגביע קטן - 1.5 דולר

10.08.2016, 14:08 | נורית קדוש

הקוטג' של תנובה מגיע לארה"ב: השבוע החל הייצור המסחרי הראשון של קוטג' MUUNA, אשר יתחיל להיות משווק באופן הדרגתי לרשתות קמעונאיות באזור החוף הצפון מזרחי של ארה"ב, בערים כמו ניו-יורק ובוסטון.

קראו עוד בכלכליסט

קוטג' MUUNA מיוצר במחלבה במיניסוטה שבארה"ב, לאחר שנה וחצי של פיתוח המוצר על ידי מומחי תנובה, במטרה להתאים את הטעם הייחודי של הקוטג' של תנובה לשוק האמריקאי.יחד עם זאת, הקוטג' מיוצר בתוספת חומרים משמרים שמאפשרים הארכת חיי המדף שלו ל-50 ימים.

MUNNA יימכר בשלב ראשון בשתי סדרות: קוטג’ רגיל ב-4% שומן וב-2% שומן ובסדרה של קוטג' בטעמים (2% שומן) עם פרי בתחתית (תות, אננס, אוכמניות, אפרסק ומנגו), כפי שמעדיפים הצרכנים האמריקאים. הקוטג' יימכר בשני גדלים - גביע של 150 גרם וגביע של 450 גרם. המחיר המוערך הוא 1.5 דולר לגביע הקטן.

MUUNA מיועד לשוק האמריקאי הכללי, וישווק במקביל להמשך הפעילות של תנובה בשוק הכשר. המוצרים יושקו כאמור בהדרגתיות באזור הצפון מזרחי של ארה"ב בתחילה ולאחר מכן באזורים נוספים.

קוטג קוטג' MUUNA של תנובה שישווק בארה"ב. 1.5 דולר לגביע קטן קוטג

את הפעילות בשוק האמריקאי מוביל גיא פרופר, סמנכ"ל פיתוח עיסקי ומנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה, בסיוע וליווי של גורמים מקצועיים בקבוצה ויועצים אמריקאים, שהיו מעורבים בכל שלב בהתאמתו של המוצר לטעם המקומי.

את פעילות MUUNA בארה"ב מוביל ג'רארד מאייר, שכיהן כמנכ"ל סודה-סטרים ארה"ב עד לשנת 2013, ומילא בין היתר תפקידים שיווקיים בענקית המזון הבינלאומית קראפט.

קוטג' MUNNA פותח כמוצר שדומה מאוד לקוטג' הישראלי, אך הותאם לצרכנים האמריקאים בהוספת פירות, בגודל האריזה והארכת חיי המדף של המוצר ל-50 ימים, באמצעות הוספת חומרים משמרים.

אייל מליס מנכ"ל תנובה מסר: "אחד ממנועי הצמיחה של תנובה בשנים הבאות הוא פיתוח פעילות בחו"ל, לצד הפעילות בישראל. המותג MUUNA בארה"ב, המבוסס על היתרון העצום והידע הייחודי של תנובה בייצור קוטג', מהווה נדבך חשוב ביציאה של החברה לשווקים בינלאומיים חדשים".

אייל מליס, מנכ"ל תנובה, צילום: עטא עוויסאת   אייל מליס, מנכ"ל תנובה | צילום: עטא עוויסאת אייל מליס, מנכ"ל תנובה, צילום: עטא עוויסאת

גיא פרופר, סמנכ"ל פיתוח עיסקי ומנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה: "אנו מאמינים שבפיתוח הפעילות בחו"ל עלינו להתבסס על יתרונות יחסיים, והקוטג' של תנובה בהחלט מהווה יתרון שכזה. לאורך השנים תנובה פיתחה יכולות ייחודיים בקוטג', ולמעשה כבר היום היא אחת מיצרני הקוטג' הגדולים בעולם".

עוד הוסיף פרופר: "בשנתיים האחרונות ביצענו מחקרי שוק מקיפים מול הצרכן האמריקאי, זיהינו העדפה לקוטג' שלנו וביצענו התאמות לדרישות השוק האמריקאי. אנחנו מודעים לאתגרים שהשוק האמריקאי מציב בפנינו ומתכננים לפתח את הפעילות באופן הדרגתי, באמצעות צוות אמריקאי מנוסה ובסיוע מחלבה מקומית ושותפים מקצועיים נוספים, מהמובילים בתחומם בארה"ב".

קטגורית הקוטג' בשוק האמריקאי עומדת על כ-1.2 מיליארד דולר בשנה. אחוז החדירה של הקוטג' עומד על כמחצית מבתי האב. שחקני הקוטג' בשוק האמריקאי : כשליש מהקטגוריה היא במוצגים ארציים , שליש במותגים מקומיים ושליש מותגים פרטיים (PL). השחקן הגדול ביותר בקטגוריה הוא קראפט (KRAFT).

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
תקשיב, כסף זה לא הכל והאמריקאים מתפכחים ויש
תקשיב, כסף זה לא הכל והאמריקאים מתפכחים ויש צניחה באוכל מתועש, ממותק ומעובד וזה בדיוק מה שהקוטג׳ הנ״ל מייצג. במקום, הם מגדילים את צריכת הירקות, השימוש בחמאה בנסיקה וכך לגבי ביצים איכותיות, בשר שאינו מגיע ממכלאות וגבינות ודמנים איכותיים - לא עוד קנולה, סויה וכדומה. אז נראה לך שיש סיכוי לקוטג׳ המסורס הזה כאשר הם יכולים לקנות יוגורט אמיתי וחלב לא מפוסטר ממרעה? תחשוב שוב לצערי תמיד יהיה מי דיפול במלכודת וזה בלתי נמנע כנראה בדיוק כפי שישראלים רבים שוגים בבחירות התזונה שלהם. ואם לא שמת לב, חנויות למידות מאוד גדולות כבר צצות בישראל.  מי שעובר לתזונת פריימל מנצח ומי שלא משלם בבריאות
Weights  |  10.08.16
8.
אתה אולי אמריקני אבל אתה לא אמריקני ממוצע.
אתה אולי אמריקני אבל אתה לא אמריקני ממוצע. רוב האמריקנים לא חושבים על כך בכלל, לא מעוניינים בכך או לא יכולים להרשות לעצמם את זה כי המחירים של "בשר שאינו מגיע ממכלאות וגבינות ושמנים איכותיים" או "יוגורט אמיתי וחלב לא מפוסטר ממרעה" גבוהים מדי ולא זמינים בכל מקום. כן, אם אתה חי באזורים מסויימים בניו יורק או לוס אנג'לס ועוד כמה מקומות זה סופר פופולרי, השאר, אלו שקונים בוולמרט או קרוגר, ולא ב Whole Foods קונים את האוכל המתועש הזה. לגבי ישראל, אני לא טוען שכולם אוכלים פה בריא אבל האוכל הבסיסי, כולל התעשייתי, בריא יותר מבארה"ב בגלל המסורת הים תיכונית והאירופאית, שכוללת תזונה מגוונת יותר ובריאה יותר מרוב המקומות האחרים בעולם. לא סתם תוחלת החיים בישראל היא בין הגבוהות בעולם (מקום שמיני בעולם). אז נכון שהאוכל התעשייתי גרם להתגברות ההשמנה בכל העולם, כולל בישראל, אבל גם כאן המעבר למקורות מזון טובים יותר צובר תאוצה והמודעות למזון בריא מתגברת רק שכאן נקודת זינוק טובה לאין ערוך מזו האמריקנית.
Tooth  |  10.08.16
7.
למגיבים ה"גאונים" אין לי מושג אם תנובה תצליח
למגיבים ה"גאונים" אין לי מושג אם תנובה תצליח או לא אבל העובדה שאתם מבצעים השוואות בלי להכיר את השוק האמריקני בעוד תנובה נעזרת ,כפי שמצויין בכתבה, במומחים מקומיים  רק מדגימה שוב את הזלזול הישראלי האוטומטי בכל דבר כמעט. בדיקה קצרה באתר כמו וולמארט מראה שהמחיר לאריזה הקטנה (שנחשבת לאישית) של קוטג' עם פרי דומה למחיר המוערך של 1.5 דולר (יש שם ב דולר, אבל הכמות קטנה יותר). באריזות הגדולות המחיר הוא, כמובן, זול יותר יחסית לכמות וסביר להניח שכך יהיה גם במוצר של תנובה (סביר גםשהקוטג' הנקי, שלא נראה לי שיימכר באריזות של 150 גרם, יהיה זול יותר מזה עם הפירות). לגבי החומרים המשמרים, כאן מתגלה הבורות שלכם שכן, להבדיל מישראל בה הגבינות הלבנות והקוטג' נקיים מתוספות למיניהן, בארה"ב המוצרים האלה מלאים בחומרים משמרים, חומרי טעם וריח' מייצבים שונים ועוד (בישראל הקוטג' מכיל חלב, מלח וסידן בלבד).
Tooth  |  10.08.16
לכל התגובות