אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת שיתוף הנסיעות ליפט סירבה להצעת רכש של ג'נרל מוטורס צילום: lyft

חברת שיתוף הנסיעות ליפט סירבה להצעת רכש של ג'נרל מוטורס

ההצעה של ג'נרל מוטורס הגיעה לאחר שבינואר השקיעה 500 מיליון דולר בחברה, והשתיים הכריזו כי ישתפו פעולה בפיתוח מכונית אוטונומית

13.08.2016, 17:07 | עומר כביר
מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות ליפט (Lyft) סירבה להצעת רכישה מצד יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) – כך לפי דיווח של אתר The Information.

לדברי מקור שתודרך בנושא, לפני כמה שבועות הודיעה GM לליפט, שנחשבת למתחרה הגדולה ביותר של אובר (Uber) בזירה הגלובלית, שהיא מעוניינת ברכישתה. בליפט שקלו את ההצעה, ואחרי שבחנו אותה לצד הצעות רכישה אסטרטגיות אחרות החליטו בסוף לוותר על אקזיט מידי ולפנות במקום לסבב גיוס נוסף.

לפי הדיווח, ההצעה של GM כללה גם את הסכום שהיא היתה מוכנה לשלם, דבר שמעיד על כך שמדובר היה במגעים מתקדמים ולא רק בגישושים ראשוניים. לא ברור כמה הציעה GM לליפט, ואולם בתחילת השנה רכשה יצרנית הרכב 9% ממניות ליפט תמורת 500 מיליון דולר – עסקה שהעמידה את שווי החברה על 5.5 מיליארד דולר. סביר להניח שהצעת הרכישה היתה בסכום דומה או גבוה מכך.

ליפט ו-GM לא הגיבו לדיווח.

 

ליפט ליפט ליפט

בחודשים האחרונים הפכו אפלקיציות הזמנות נסיעות ליעד אסטרטגי להשקעות ושיתופי פעולה מצד יצרניות רכב. במאי השנה השקיעה פולקסווגן 300 מיליון דולר ב-Gett (לשעבר גט טקסי) הישראלית, לפי שווי של מיליארד דולר, כצעד ראשון בשיתוף פעולה ארוך טווח בין שתי החברות בתחום המכוניות ללא נהג.

במקביל הכריזה טויוטה על השקעה בסכום שלא צויין ותחילתו של שיתוף פעולה אסטרטגי עם אובר. הקשרים של ליפט ו-GM אדוקים יותר מהשקעה בלבד, ונשיא יצרנית הרכב, דן אמאן, מכהן כדירקטור בסטארט-אפ.

העניין של יצרניות הרכב במפתחות האפליקציות אינו מקרי. כולן, לצד כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם ובראשן גוגל ואפל, עוסקות כיום במרץ בפיתוח מכונית ללא נהג, עם יעד השקה לשוק הצרכני בסוף העשור הנוכחי או תחילת העשור הבא. אפלקיציות כמו גט או אובר מביאות תשתית טכנולוגית ואת הידע הדרוש על מנת לבנות פלטפורמה מקוונת ומתקדמת שתאפשר לנהל את ציי הרכב האוטונומיים הענקיים והן עתידות לשחק תפקיד חשוב בשוק זה.

ככל שפיתוח המכוניות ללא נהג יואץ, כך עתידים להתדהק הקשרים בין יצרניות הרכב למפתחות האפליקציות, ולא מן הנמנע שהצעת הרכישה של GM לא תהיה האחרונה ושבעתיד הלא רחוק מגעים דומים גם יסתיימו בעסקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
לכל נהגי המוניות תשאירו את מפתחי האפליקציות לבד
לכל נהגי המוניות תשאירו את מפתחי האפליקציות לבד אתם כנועים שפוטים עושים עליכם קופה שמנה אתם עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה והחזירים חוגגים תחזרו לעידן התחנות מי שצריך אותכם שישלם עבור השרות הפראיארים כנארה לא מתים רק מתחלפים לפני שיעשו עליכם אקזיט תשאירו אותם ערומים 
Sushi  |  13.08.16