אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אאודי S8 פלוס: 605 כוחות סוס כולל עיסוי ותאורת אווירה

מנוע 4 ליטרים בעל צמד מגדשי טורבו ממקם את אאודי S8 פלוס בטריטוריה של פורשה, מזראטי ופרארי. אך כל מה שהן מסוגלות לעשות היא עושה בהרבה יותר פאר. הצעת המחיר של הרכב מגיעה בתוך אוגדן מרשים בתא הכפפות, ולידו בקבוק מים ממותג. כנראה כדי לסייע לבלוע את הסכום

14.08.2016, 22:52 | תומר הדר

לפעמים, לעתים נדירות, המכונה גדולה מן הנהג. נפלאה ממנו, כבירה ממנו. האבולוציה גרמה לדגים לצאת מן האוקיינוסים ולזחול לאדמה, לקופים לרדת מן העצים ולבני האדם להזדקף והתהלך על שתי רגליים. אך היא מעולם לא לקחה בחשבון את האפשרות שהאדם ייסע במהירות 300 קמ"ש ‑ מרצונו החופשי.

האבולוציה גם לא לקחה בחשבון את שטף המידע שיגיע לעיניו ולאוזניו של נהג שטס באמצע הלילה בכביש בינעירוני בתחילת אוגוסט. וגם לא את העומסים הפיזיים שיוצרת תאוצה אגרסיבית, או תאוצה אגרסיבית אפילו יותר.

האבולוציה האנושית מעולם לא הגיעה אל הכביש ההוא, שיורד אל הכינרת בשעת שקיעה. ההיגיון אומר להאט בסיבובים, המכונה מאפשרת יותר ויותר: יותר מהירות, יותר אחיזה. היעדר גבולות מוחלט. המכונה דורשת מן הנהג לשכוח את הגבולות שהוא מכיר, להתמקד בכביש הנטוש, להרחיק מבט אל מעבר לסיבוב וללחוץ על דוושת הגז. 605 כוחות סוס מועכים את הנהג אל תוך הכיסא. שוב ושוב. פניות שניתן לקחת לכל היותר במהירות של 60 קמ"ש במכונית משפחתית ממוצעת נלקחות במהירות כפולה. ולפעמים יותר.

וכשהמכונה מגיעה אל הכינרת, אחרי שבעה קילומטרים של כביש, היא מסתובבת ועולה. שוב. בסך הכל יותר מעשר פעמים. אחרי הפעם העשירית הגוף נכנע. כשהראש ממוקד בנהיגה, הגוף מפסיק לאותת על כאבים, על עומסים, החושים נמצאים על הכביש. בני אדם לא נועדו לנוע בקצב הזה, ובעצירה הראשונה תכולת הקיבה עולה דרך הגרון ואז החוצה מן הפה, דרך החלון, אל הנופים שמעל הכינרת.

הגוף לומד להתנגד

אאודי S8 פלוס היא אחת ממכוניות המנהלים הקיצוניות ביותר שאאודי ייצרה אי פעם. S8 היא גרסתה הספורטיבית של מכונית המנהלים של אאודי A8. המנוע שלה מפיק 520 כוחות סוס. נתון מכובד במיוחד. טריטוריה של פורשה, מזראטי ופרארי. אך A8 פלוס מכוילת לעשות יותר מכך: המנוע שלה עבר כיוונים נוספים, והוא מפיק 605 כוחות סוס. למכונית משפחתית ישראלית ממוצעת, אם לנהג יש מזל, יש מנוע שמפיק 140 כוחות סוס. למכונית ספורטיבית בעלת ביצועים מכובדים יש, נאמר, 250 כוחות סוס. לאאודי הזו יש 605 כוחות סוס. תחת מכסה המנוע שלה שוכן מנוע בנפח 4 ליטרים, בעל צמד מגדשי טורבו. כשהאאודי עומדת המנוע פועם. לא מזמזם, לא מרעיש. פועם.

אאודי S8 PLUS, צילום: עמית שעל אאודי S8 PLUS | צילום: עמית שעל אאודי S8 PLUS, צילום: עמית שעל

גלי החום שנפלטים מצמד צינורות הפליטה הענקיים שלה גורמים לנוף שמאחורי האאודי להיראות מטושטש. ואז היא יוצאת מן המקום במכה. שמונה הילוכים, הנעה כפולה. הכוח יורד אל הכביש בשברירי שניות. הילוך ראשון. הראש נחבט במשענת. הילוך שני. הראש נחבט שוב במשענת. הילוך שלישי, הגוף לומד להתנגד. אך הראש שוב נחבט במשענת. הילוך רביעי, מהירות לא חוקית, הקיבה מתכווצת באלימות, וחוזר חלילה עד 305 קמ"ש. זו המהירות המרבית.

אחיזה אגדית

ל־S8 פלוס יש מערכת מתלים שבאאודי מכנים "נסיעה מגנטית". בולמי הזעזועים שלה מלאים בכדוריות מתכת זעירות שניתנות לכיוון באמצעות מגנטים מיוחדים. הנהג, שיושב לו בתא הנוסעים של S8 פלוס, יכול לבקש ממנה להקשיח את המתלים לצורך נסיעה במהירות מטורפת. והיא תעשה את זה בשמחה. או לרכך את הנסיעה. גם, אין בעיה.

רמות האחיזה של S8 בסיבובים הארוכים והמתפתלים שמסביב לאזור מבוא חמה ברמת הגולן, הרחק מתחומי השוטטות של שוטרי משטרת התנועה, הן כמעט אגדיות. ל־S8 יש דיפרנציאל אקטיבי. ובתרגום לעברית: אם במכונית רגילה כוחו של המנוע מועבר אל שני גלגלים בצורה שווה, ובמקרה של אובדן אחיזה הכוח לגלגל שאחראי על התאוצה פוחת ‑ באאודי הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים. אאודי מנטרת כל הזמן
את מצב האחיזה בכל גלגליה, ומעבירה את הכוח אל הגלגל שזקוק לו באופן הנואש ביותר כדי לאחוז יותר, להעניק למכונית את היכולת להאיץ יותר, ופשוט להעיף את המכונית קדימה בכל מצב, בכביש ישר, בפיתולים, בעליות, בירידות, במהירות מטופשת. גם פורשה 911 יכולה להשתגע בכביש הזה לחלוטין. אולי אפילו קצת יותר טוב.

תפירה ידנית

אך ההבדל בין אאודי ובין כל פרארי, פורשה או מזראטי שמסוגלות לעשות את אותו הדבר בדיוק, היא רמת הפאר: אאודי S8 פלוס עמוסה בכל מאפיין נוחות שניתן לדמיין, החל במושבים בעלי פונקציות עיסוי, מערכות בטיחות בעלות מאפייני נהיגה אוטונומית, שיודעות להחזיר את S8 פלוס אל נתיב הנסיעה במקרה שהנהג שוגה לרגע ומוריד את עיניו מן הכביש, וכלה בתאורת LED שמיועדת לייצר אווירה מיוחדת בתא הנוסעים, וילונות כפולים ליושבים מאחור ובקרת אקלים מפוצלת אשר מחלקת את הרכב לאזורי אקלים שונים. איכות הגימור כמובן מרשימה, כפי שניתן לצפות ממכונית שתא הנוסעים שלה עשוי כולו מעור, בתפירה ידנית.

 אאודי S8 מבפנים , צילום: עמית שעל אאודי S8 מבפנים | צילום: עמית שעל  אאודי S8 מבפנים , צילום: עמית שעל

עם זאת, S8 אינה פורשה 911. היא לא יכולה להיות. כי קשה להתעלם מן הגודל שלה. היא ענקית. ובנוסף, ההיגוי שלה מעט מנותק. לנהג קשה לדעת באמת מה קורה מתחת לגלגליה הקדמיים, חיסרון שבהחלט ניתן לסלוח עליו לנוכח העובדה ש־S8 פלוס מיועדת בעיקר לטיסה באוטובאנים גרמניים במהירויות שיא, ולא בכבישים של רמת הגולן.

חזרה אל הכביש שעולה מן הכינרת. הנהג נרגע. שולף סוכרייה. מנטה. כדי להעביר את הטעם המריר מן הפה. לאחר מכן הוא שולף גזייה קטנה, מכין קפה. לפעמים צריך לעצור, להתקרר. הגוף צריך לחזור ולהתאפס, אחרת זה ייגמר רע. במהירויות מגוחכות קל מאוד לאבד את הצפון, להתעלם מדברים שאינם קשורים לנהיגה, כמו משטרה או העובדה שבבית מחכות שתי בנות, אחת מהן עדיין תינוקת.

נהמה עמוקה

בתא הכפפות יש הצעת מחיר. בתוך אוגדן מפואר. לידו יש בקבוק מים ממותג של אאודי, כנראה כדי להקל על ההלם. אאודי S8 פלוס, הגרסה היותר טובה של אאודי S8, עולה 1,207,500 שקל. עבור מי שרוכש אאודי S8 פלוס, מדובר בעסקה מרשימה. צאו לרגע מהראש של מעמד הביניים הישראלי – שתוהה מי יקנה מכונית כזו, מדוע, כמה כסף יש לו בבנק, כיצד הוא הרוויח את הכסף ‑ ונסו לחשוב על המכונית. על מרכב האלומיניום הקל משקל, 2,065 קילו של כוח. על האבזור. על הנוחות. מי שירכוש אאודי S8 פלוס יהיה ככל הנראה בר מזל בצורה יוצאת דופן.

הנהג חוזר לאאודי S8 פלוס. בחוץ לילה. לחיצה חזקה על דוושת התאוצה, עדיין בהילוך סרק. המרכב נוטה קלות על צדו וצמד האגזוזים פולט נהמה עמוקה. אאודי S8 מתנתקת ממקומה באלימות, בחזרה לחיים האמיתיים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מה שמעניין שאפילו ברכב כל כך יקר עדיין
מה שמעניין שאפילו ברכב כל כך יקר עדיין תקבלו התקנות של גיל קאר שידאג כבר לגרום לרכב שלכם נזק כי הם ארכי חאפרים. למה? קומבינה של צ'מפיון. את האיתור הלווייני המיותר לגמרי למשל יתקין גיל קאר מה שיבטיח לכם שהרכב יתקע וכו'. לו צ'מפיון רצו היו פוטרים את הלקוחות מהתקנת כל האביזרים המיותרים הללו ולו לצ'מפיון הייתה מחלקת הנדסה ראויה היא לא הייתה נותנת להתקרב לארכי חאפר כמו גיל קאר.
Butterfly  |  22.08.16