אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למרות ההאטה באירופה: עלייה מפתיעה במכירות H&M ביולי

למרות הצמיחה בנתוני המכירות, זהו החודש העשירי ברציפות שהרשת מדווחת על ירידה בקצב הגידול במכירות; מספר הסניפים של הרשת בתום החודש - 4,105

15.08.2016, 15:38 | שירות כלכליסט

קבוצת האופנה השווודית H&M (ובשמה המלא Hennes & Mauritz) דיווחה על עלייה של 10% בהכנסות בחודש יולי בהשוואה ליולי 2015. באותו יולי של השנה שעברה עמדה העלייה במכירות על 16%.

למעשה, קצב העלייה של הקבוצה בסעיף המכירות יורד באופן עקבי בעשרת החודשים האחרונים, על רקע התחרות הגוברת מצד רשתות האופנה המוזלות. במקביל, תנאי מזג האוויר בחלק מהשווקים המרכזיים שבהם פועלת H&M פוגעים גם הם במכירות.

בצד האופטימי: בחודש אוגוסט המגמה האמורה צפויה להשתנות, שכן באוגוסט 2015 רשמה הרשת עלייה של 1% בלבד כך שהעלייה במכירות בחודש אוגוסט הנוכחי תהיה מן הסתם בשיעור גבוה יותר.

הרווחים של של H&M הצטמצו בשלושת הרבעונים האחרונים, בין היתר בשל מבצעי הנחות גדולים לצד השקעות גדולות בטכנולוגיה מקוונת ובמותגים חדשים. עם זאת, אנליסטים רבים מעריכים כי הרשת תחזור לרשום צמיחה ברווחים ברבעון הרביעי, הודות להשפעות חיוביות כתוצאה מהמרות המט"ח.

מנכ"ל החברה קרל- יוהאן פרסון אמר ביוני כי להערכתו יש תנאים טובים להשגת תוצאות משופרות במחצית השנייה של השנה לעומת המחצית הראשונה. מנגד, האנליסטית אן קריטצ'לו מסוסייטה ג'נרל הזהירה כי ההתאוששות המיוחלת במחצית השנייה של השנה תלויה בחלקה במזג האוויר וביכולת שלה להעביר עלויות ללקוחות. "איננו חושבים ש-H&M תוכל להעביר את עלויות המשלוחים בחינם ללקוחות, בעוד שהמכירות המקוונות קרוב לוודאי שיהפכו לערוץ חשוב יותר לצמיחה", אמרה קריטצ'לו.

נכון ל-31 ביולי מפעילה החברה השוודית 4,105 סניפים, בהשוואה ל-3,649 בתקופה המקבילה אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות