אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר מחפש חברות ביטוח חדשות לרכבי עובדי המדינה צילום: אלכס קולומויסקי

האוצר מחפש חברות ביטוח חדשות לרכבי עובדי המדינה

המכרז לביטוח רכבים פרטיים של עובדי מדינה יצא לדרך, אבל חברות הביטוח לא מסתערות עליו כבעבר. הסיבה לכך טמונה בתחרות שבתחום, ובגביית מחירים גבוהים יותר ממבוטחים פרטיים. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא תחילת ספטמבר

17.08.2016, 08:29 | רחלי בינדמן וליאור גוטמן

אחד ממכרזי הביטוח היותר נחשקים יצא לדרך בתחילת אוגוסט, לאחר שהחשב הכללי באוצר פרסם מכרז לביטוח רכבים פרטיים של עובדי המדינה ל־2017. על פי התקנון מי שרשאי לרכוש ביטוח הוא עובד מדינה או קרוב משפחה שלו מדרגה ראשונה (למשל בעל או ילד) ועובד המדינה הוא זה שישלם על הביטוח באמצעות קיזוז משכרו בהתאם לשווי הרכב.

קראו עוד בכלכליסט

לפי פרסומי האוצר, בוטחו ב־2016 במסגרת המכרז כ־72 אלף מבוטחים בפרמיות של 340 מיליון שקל, וככל הנראה המספרים יהיו דומים גם בשנה הבאה. זאת, עבור כלי רכב מקבוצות שונות, החל מכביש שטח וכלה במכוניות משפחתיות או פאר. בין המכוניות שידרשו ביטוח ניתן למצוא את המצאי הידוע בשוק עם פילוח כמעט חופף למסירות החודשיות, כלומר עדיפות מסוימת לכלי רכב מתוצרת יפני או קוריאנית, אבל גם עם של אאודי או ב.מ.וו.

המועד האחרון להגשת ההצעות על ידי חברות הביטוח הוא בתחילת ספטמבר, אך אם בעבר כל חברות הביטוח היו מסתערות על המכרז הזה תוך הצעת פרמיות נמוכות, היום הן כבר יותר סלקטיביות בהשתתפות שלהן במכרזים מסוג זה. זאת על רקע התחרות העזה בתחום ביטוחי הרכב שמקשה על סבסוד מחירים במכרזים מסוג זה דרך גביית מחירים גבוהים יותר ממבוטחים פרטיים.

הראל למשל, שביטחה קודם לכן את הרכבים בשנת 2015 והפסידה במכרז של שנה שעברה, ציינה בדוחותיה כי אמנם נתח השוק שלה בביטוחי הרכב צפוי לרדת אך לא תהיה לכך השפעה על הרווחיות שלה — מה שמחדד את העובדה כי הזכייה במכרז היא בעיקר עניין של יוקרה. מי שמספק את ביטוחי הרכב לעובדי המדינה ב־2016 הן החברות איילון, ביטוח ישיר ושירביט.

ההשתפות במכרז מותנת בצירוף של ערבות אוטונומית ובלתי מוגבלת בתנאים, להבטחת קיום ההצעה בסכום כולל של 4.5 מיליון שקל. תנאי הביטוח כוללים בין היתר שירותי גרירה ודרך, רכב חלופי, רדיו לרכב, שבר שמשות על בסיס החלפה, ביטוח חפצים אישיים עד 450 שקל לפריט ועד אלף שקל, לתקופת הביטוח בהשתתפות עצמית, המבוטח לא יחויב בפרמיה נוספת בשל השבת סכום הביטוח לקדמותו לאחר נזק.

בנוסף, על חברת הביטוח לספק חלפים חדשים ומקוריים לרכב שגילם אינו עולה על שנתיים ללא תוספת פרמיה וכיסוי נוסף להפרש שבין הפיצוי על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים.

האוצר מחפש השנה שלוש חברות חדשות שיתבקשו לתת כיסוי ביטוחי למכוניות משנת ייצור 2001–2016. נתוני האוצר מעלים שקהל הלקוחות הפוטנציאלי של עובדי המדינה רשם בשלוש השנים האחרונות כ־540 שלילות רישיון, קרוב ל־28 תביעות רכוש וכ־2,800 תביעות על נזקי גוף.

מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר. אחת משלוש חברות הביטוח שזכו במכרז הקודם, צילום: צביקה טישלר מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר. אחת משלוש חברות הביטוח שזכו במכרז הקודם | צילום: צביקה טישלר מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר. אחת משלוש חברות הביטוח שזכו במכרז הקודם, צילום: צביקה טישלר

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אשתי עובדת מדינה ולא זכור לי ביטוח דרך
אשתי עובדת מדינה ולא זכור לי ביטוח דרך איילון, רק הראל ושירביט. בכל מקרה, צריך להיות דיי מטומטם כדי לעשות ביטוח יקר יותר רק בגלל שהוא של עובדי מדינה. אנחנו תמיד משווים ובודקים מחירים. עד היום, כבר עשור לדעתי, תמיד הביטוח של עובדי המדינה היה זול יותר מביטוח רגיל. אחרת, מה עשינו..?
Magnet  |  19.08.16
לכל התגובות