אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית האופנה ASOS מגיבה לראשונה לתקלת המע"מ: "לקוחות שנפגעו - צרו קשר"

ענקית האופנה ASOS מגיבה לראשונה לתקלת המע"מ: "לקוחות שנפגעו - צרו קשר"

בשבוע האחרון סערה הרשת בעקבות שינוי באתר האופנה הפופולרי שהביא לגביית מסים מלקוחות ישראליים - גם במקרים שסכום הרכישה היה נמוך מ-75 דולר. החברה מגיבה לראשונה: "התחלנו בהליך לשיפור זמני השילוח, אך גילינו שמשהו לא עבד כשורה וכך נגבים מסים מלקוחות החברה. אנו עובדים כדי לתקן את הבעיה"

17.08.2016, 11:41 | מורן לונדון

"התחלנו בתהליך שמטרתו לשפר את זמן השילוח הסטנדרטי לישראל משבועיים לשבוע. לרוע המזל גילינו כי משהו אינו עובד נכון בתהליך השילוח החדש וכך נגבים מיסים מלקוחות אשר קנו מוצרים גם בפחות מ-75 דולר. אנו עובדים כדי לתקן את הבעיה במהירות האפשרית ומבקשים מלקוחות שנפגעו עד כה ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלנו", כך מוסרים כיום בתגובה בענקית האופנה האינטרנטית ASOS.

קראו עוד בכלכליסט

בשבוע האחרון סערה הרשת בעקבות שמועות לא ברורות אודות גביית מע"מ ותשלומים שונים, לא בהכרח ברורים מצד החברה. הפאניקה התחילה לפני כשבוע בעמוד הפייסבוק של לקוחות החברה הישראליים בפייסבוק (אסוס ישראל) ודלפה מיד גם מחוצה לו.

ואולם היום (ד'), אחרי ימים של מתח ולילות ללא שופינג אינטרנטי ממכר, סופסוף ניתנה לנו תגובה רשמית מהחברה שעושה קצת סדר בכל הבלאגן.

בניסיון לשפר את מערך המשלוחים של החברה לישראל שניתן בחינם וסבל מכשלים של רשות הדואר המקומית, החליטו בחברה לנסות לעבוד עם חברת משלוחים פרטית שתדאג שהחבילות יגיעו ליעדן בכלל ובזמן קצר יותר בפרט.

כתוצאה מכך נוצרו שתי בעיות שגרמו לסערה. הראשונה היא שהקונים נתבקשו למסור מספר ת.ז. ונלחצו מכך והשני הוא שחברת משלוחים מתוקף תפקידה כנאמנה מחוייבת לגבות את המיסים השונים הבאים בד בבד עם ייבוא מוצרים לתוך המדינה. בישראל למשל, על הזמנת ביגוד בסכום של מעל 75$ חל תשלום מע"מ של 17%. הדבר עורר את זעם הצרכנים משום שהם רגילים לפעול במין רולטה ולקוות שהמוצרים שהזמינו יצליחו לחמוק מעיני המוכסים.

בלבול גדול עוד יותר נגרם בגלל צרכנים שהזמינו בפאונדים וחשבו שדינם כדין הדולרים. כך למשל לקוחה שהזמינה ב-70 פאונד לא הבינה למה עליה לשלם מיסים החלים רק מעל 75$. מקרים נוספים כאלה עדיין בבדיקה.

יצויין שהמשלוח הבסיסי שמציעה חברת אסוס נותר ללא עלות.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
זה די חצוף לכתוב  "...הדבר עורר את זעם
זה די חצוף לכתוב  "...הדבר עורר את זעם הצרכנים משום שהם רגילים לפעול במין רולטה ולקוות שהמוצרים שהזמינו יצליחו לחמוק מעיני המוכסים...." זה מציג אותנו הצרכנים כרמאים ושהכעס של כולנו הוא בגלל שמעתה לא נוכל לתחמן את המערכת. אני מניחה שאת אומרת את זה על סמך עשרות שיחות שקיימת עם צרכנים שאמרו לך את זה בדיוק? מעניין כי אני יודעת שזעמם של הצרכנים הוא בגלל שמשלוחים פתאום מגיעים לעיר אחרת מעיר המגורים שלהם, והם נדרשים לבוא לאסוף חבילה במרחק לא הגיוני מביתם. הודעות טקסט מגיעות לצרכנים הלא נכונים, לקוחות נדרשים לשלם מע"מ שלא בצדק על רכישות בפחות מ-75$. איך אני לא רואה את הבעיות הללו בכתבה שלך? נראה לי שדיברת עם האנשים הלא נכונים או שהכתבה הזו מגמתית.
Fries  |  17.08.16
לכל התגובות