אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר מבקשת מהמשתמשים להפוך את התמונות שלהם לפרסומת צילום מסך: twitter

טוויטר מבקשת מהמשתמשים להפוך את התמונות שלהם לפרסומת

הרשת החברתית השיקה סטיקרים ממומנים שהופכים את התמונות למודעה פרסומית ומשמשים גם כתגיות. שיתוף הפעולה הראשון הוא מול חברת פפסי שעיצבה 50 סטיקרים שיופצו ב-10 מדינות

17.08.2016, 12:47 | נמרוד צוק

לטוויטר יש יוזמה פרסומית חדשה: סטיקרים ממומנים שיעוצבו על ידי המפרסמים שלה ויופצו על משתמשים שמזדהים עם המותג, או כאלו שרוצים להוסיף קצת צבע לתמונות שלהם ולא אכפת להם לקדם על הדרך חברה מסחרית.

קראו עוד בכלכליסט

הלקוחה הראשונה של הסטיקרים הממומנים היא פפסי, שעיצבה 50 אמוג'יז כאשר בכל מדינה בה הקמפיין מופעל (בשלב זה 10 מדינות בלבד) מקבלים המשתמשים סט שכולל שמונה מתוכם. מבין השמונה שמופצים בארה"ב, לדוגמה, שניים שמציגים את מוצרי וסמלי החברה במובהק (פרצוף צבוע בצבעי לבן, אדום וכחול וציור של שתי ידיים משיקות פחיות משקה) וששה כלליים יותר. החברה לא פרסמה את היקף ההשקעה הכספית של פפסי במיזם, אבל הצהירה כי זהו שיתוף הפעולה הגדול ביותר אי פעם בין שתי החברות.

סטיקרים שמשמשים גם כתגיות, צילום מסך: twitter סטיקרים שמשמשים גם כתגיות | צילום מסך: twitter סטיקרים שמשמשים גם כתגיות, צילום מסך: twitter

המהלך הוא חלק מקמפיין של חברת המשקאות שיצא תחת התגית #sayitwithpepsi וכולל, מלבד שיתוף הפעולה עם טוויטר, גם אפליקציות מקלדת אמוג'יז עצמאית שהחברה הוציאה לאנדרואיד ולאייפון וצעדים נוספים. ביממה האחרונה ניתן לראות לא מעט תמונות עם הסטיקרים החדשים ברשת החברתית, אם כי חלק גדול מהן הגיע מחשבונות רשמיים של פפסי או של אנשים העובדים בחברה. הקמפיין אינו מופנה בשלב זה למשתמשים בישראל, שטרם זכו לקבל את פיצ'ר הסטיקרים (גם אלו הלא-ממומנים) באפליקציה.

"מותגים יכולים להציג למשתמשים סט של ארבע או שמונה סטיקרים, כאשר תמונות של המשתמשים שכוללות את הסטיקרים ייחשפו לכל העוקבים שלהם, מה שיאפשר למותג לזכות בהפצה אותנטית על ידי המעריצים שלו", כתבה טוויטר בפוסט שחשף את הכלי החדש ונראה כמכוון בעיקר למפרסמים. הסטיקרים הממומנים פועלים גם כגרסה ויזואלית לתגיות, וניתן להקליק עליהם כדי לראות פיד מיוחד שמציג את כל התמונות עליהן הודבק הסטיקר, ובראשו תמונת כותרת שמכילה גרסה מוגדלת שלו וכיתוב שמקשר אותו עם המותג, "Sticker by Pepsi", במקרה של הקמפיין הנוכחי.

הכלי זכה גם ללא מעט ביקורת, "הוול סטריט ג'ורנל", למשל, כתב בעוקצנות "זה לא סוד שרשתות חברתיות רוצות להשתמש בך כדי למכור מודעות, אבל עכשיו טוויטר רוצה שתכינו עבורה את המודעות וגם תפיצו אותן בשבילה". עם זאת לא מדובר במהלך יוצא דופן - בחנות הסטיקרים של פייסבוק יש חבילות סטיקרים ממומנות מזה זמן רב, ואצל סנאפצ'ט יכולים מפרסמים לקחת חסות על פילטרים, טקטיקה שאומצה גם על ידי אפליקציית פריזמה שהפכה פופולרית בשבועות האחרונים.

פיצ'ר הסטיקרים נוסף לטוויטר בסוף יוני, והוא נגיש (במדינות בהן הוא כבר הופץ) דרך כפתור הסמיילי במסך העריכה של כלי פרסום התמונות באפליקציות המובייל של השירות. הסטיקרים הממומנים של פפסי מופיעים כעת בחלק התחתון של דף "סטיקרים נבחרים", הראשון שמוצג למשתמש בעת הלחיצה על הכפתור, איזור שצפוי לאכלס בעתיד קמפיינים דומים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות