אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
No Man's Sky: מרוב פלנטות לא רואים את היקום

בדיקת כלכליסט

No Man's Sky: מרוב פלנטות לא רואים את היקום

המשחק בעל היקום העצום מעורר התפעלות בהתחלה, אבל לאחר כמה שעות של משחק משתלטת תחושה מונוטונית שגרמה לנו לתהות אם NMS לא יצא לשוק מוקדם מדי

17.08.2016, 13:27 | הראל עילם

דשא סגלגל מכסה את הגבעה של פלנטת פלנגי. אני רץ כדי להימלט מהגשם החומצי שטופח על ראשי. החליפה שלי מאותתת שההגנה שלי מהחומצה הולכת ונעלמת ואני מקווה כי מעבר לגבעה אמצא מחסה. אבל לא – הרדאר שלי איתר דווקא חורבות מסתוריות והרוסות של גזע הגק, סוחרים גלקטיים חביבים למדי. המפה שאני מוצא מלמדת אותי מעט מהשפה של הגק, וכעת אני יודע איך הם אומרים "מוות". בהתחשב במצב של החליפה שלי, יש משהו אירוני בתגלית הזאת. אני מתחיל לחפש מחצבי פלוטוניום בסביבה שלי, בשביל שאוכל להטעין את החליפה ולשרוד עוד כמה דקות על פלנגי.

קראו עוד בכלכליסט

יש משהו עצום, יומרני ומלא תעוזה ב-NMS, וזה לא רק היקום העצום בגודלו שמשחק ההישרדות-פעולה-חלל-ארגז חול יצר. גם אחרי שמשחקים בו, קשה להגדיר את NMS, זהו משחק הישרדות בגוף ראשון, מעין הכלאה בין Minecraft, RimWorld וסדרת משחקי החלל X, שבו אתם משחקים טייס חלל עם החופש לטייל לכל מקום בגלקסיה העצומה. יש ברשותכם ספינת חלל, כלי נשק פשוט וחליפה, שאותם תוכלו לשדרג בהמשך עם טכנולוגיות שתמצאו. השדרוגים האלו, כגון הגנה אקטיבית מפני חומצה, ישאירו אתכם בחיים – אבל תדרשו כל הזמן לחפש משאבים נוספים.

יקום ענק בלי אף פלנטה ייחודית יקום ענק בלי אף פלנטה ייחודית יקום ענק בלי אף פלנטה ייחודית

בשעות הראשונות של המשחק ב-NMS, תתקשו שלא להתפעם ממה שהיוצרים ניסו לעשות כאן. האהבה של יוצרי המשחק לעולם שהם יצרו, והמוכנות שלהם להתנסות עם מכניקות שאף אחד לא היה מעיז להכניס במשחקים אחרים ניכרות. משחקי ארגז חול ועולם פתוח לרוב דורשים מאיתנו לאסוף עשרות או מאות אוצרות חבויים שמפוזרים ברחבי העולם, אבל מתי שמעתם על משחק שהופך את האוצרות האלו למילים? כל חורבה ביקום תלמד אתכם מילה, וכאשר תשוחחו עם סוחרי גק, תצטרכו לנחש מה הם אומרים, על בסיס מעט המילים שאתם כן מכירים.

NMS, למרות ההייפ האדיר סביבו, הוא ללא ספק משחק אינדי. לא בגלל הגרפיקה – שאומנם לא יכולה להתחרות במשחקי חלל חדשים כגוןElite: Dangerous או Star Citizen אבל עדיין מרשימה – אלא בגלל שהוא לא מהסס לבעוט בכל המוסכמות בתעשייה. סיפור שכולו מתמקד בשאלות פילוסופיות על מה דוחף אותנו כגזע לגלות גבולות חדשים, ושולח אתכם למסע מסתורי בלב הגלקסיה בלי יותר מדי הסברים. יקום עצום אבל ריק למדי, שמעולם לא מוסבר או יוסבר, שבו משחקים מיליוני שחקנים ויש בו טריליוני חייזרים, אבל תמיד תרגישו בו בודדים מאוד.

NMS הוא משחק ששולח אתכם לצלם בעלי חיים בשביל אנציקלופדיה בין גלקטית; לאסוף מילים למילון חייזרי; לדבר עם כוהנים בלב תחנות חלל מסתוריות ולבנות מנועי על-חלל, אבל לא יאלץ אתכם להלחם אפילו פעם אחת.

הסדקים ב-NMS יתגלו אחרי שתשחקו בו כמה שעות. תחושת ההתפעמות מהעושר ורוחב היריעה יורדת דרסטית אחרי שעוזבים את הפלנטה שבה התחלתם ועוברים לפלנטה אחרת, בה תגלו כי גם כאן אתם צריכים לעשות, ובכן, בדיוק את מה שעשיתם בפלנטה הקודמת. למרות היצע גדול של אפשרויות ומשימות, התחושה היא שהכל במשחק חוזר על עצמו. אפילו העיצוב של תחנות וספינות החלל, הבסיסים והחורבות שתמצאו על הפלנטות דומים מאוד. הגלקסיה עצומה, נכון, וכל פלנטה שונה בתכלית מקודמתה ורבות מהן יפיפיות ויוצאות מהכלל, אבל לעולם לא תמצאו משהו שונה באמת. ואף אחת ממאות הפלנטות בהן תתקלו במהלך המשחק לא תיחרט בזיכרונכם יותר מקדמתה.

בסופו של דבר, NMS מרגיש כמשחק לא אפוי, שלמרות מספר דחיות עדיין יצא מוקדם מדי. יש צורך בהרבה יותר מכניקות, אפשרויות ודברים לעשות, משהו שישאיר אתכם במשחק אחרי שחווית התגלית עצמה דועכת. נראה ש-Hello Games מודעת לבעיה ותמשיך להרחיב את המשחק – אבל כרגע קשה להמליץ על NMS כמשחק שירתק אתכם במהלך השנים הקרובות. אולי עוד שנה NMS יהפוך להיות המשחק שכל גיימר פשוט חייב לנסות – והוא בהחלט לא רחוק מכך, בהתחשב בפוטנציאל שלו ובכמה הוא חריג, רענן ולא שגרתי – אבל זה עדיין לא המצב.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
No man's sky
אני ממליץ לשחק במשחק עוד כמה שעות בשביל באמת להעריך את המשחק צריך לשחק בו 10 שעות מינימום המשחק ״גדל״ עליך ככל שאתה משחק בו ועכשיו המשחק אפילו יותר טוב אחרי העדכון של 1.1 שמוסיף כל כך הרבה: חלליות ענק (כמו הסטארדיסטרויר מסטאר וורס) בניית בסיסים שינויי המראה של המשחק ריענון של הדרך שבה הם יוצרים כוכבים יצורים חלליות ונשקים משנה כמה חוקים של המשחק ועוד כל כך הרבה
Sean Murray wannabe  |  29.01.17
2.
אתה רציני? הם דורשים 60$ על ה"משחק" הזה
אתה רציני? הם דורשים 60$ על ה"משחק" הזה ומצפים שנשפוט אותם כמפתחי אינדי? ב60$ אני יכול לקנות לא פחות מ -  6 (בסייל אפילו קרוב ל - 10) משחקי אינדי קטנים ומעולים שמבחינת התוכן לא רואים את NMS ממטר. או במקום זה בין 2 - 3 משחקי אינדי גדולים שבכלל אין מה לדבר. מה שכן צריך לזכור זה שמפתחי ה"אינדי" האלו שיתפו פעולה עם SONY (שלכאורה גם השפיע על המשחק בצורה כזו או אחרת, למרות שהיא רשמית לא המפיצה) ושהדובר שלהם, שון מורי, בלבל את המוח במשך שנים ולא נתן תשובה חד משמעית לשום שאלה רלוונטית שנשאל; רק גמגם, והפיץ דיסאינפורמציה במקום. כמו כן, חשוב להזכיר שמספר לא מבוטל אנשים חווים בעיות טכניות מרגע שחרור המשחר ועד עכשיו. אם היו דורשים 15$ - 20$ ניחא התרוץ זה מפתחי אינדי היה עוד תופס. אבל הם בחרו לשחק במגרש של הילדים הגדולים, אז שיתנהגו כמו ילדים גדולים או שיתפוגגו בריקבון ובריקנות שהם יצרו.
Raindrop  |  23.08.16