אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארט־אפ ניישן? רכב אוטונומי־ניישן צילום : גוגל

סטארט־אפ ניישן? רכב אוטונומי־ניישן

פורד, פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, גוגל ואפל - ענקיות הרכב והטכנולוגיה משקיעות מיליארדי דולרים כדי להשיג יתרון על פני המתחרות בפיתוח רכב אוטונומי. חברות הטכנולוגיה הישראליות שפועלות בתחום, שעד לא מזמן הביטו בקנאה על חברות הסייבר, נהנות מהמירוץ שהפך אותן למבוקשות

18.08.2016, 13:08 | מאיר אורבך

עסקת המכירה של Saips הישראלית לענקית הרכב האמריקאית פורד, שרכשה אותה תמורת עשרות מליוני דולרים כדי לקדם את פרויקט הרכב האוטונומי שלה שפורסמה אתמול, היא עוד ציון דרך בשינוי שמתרחש בתקופה האחרונה: אם עד לפני שנה מילת הקסם שמשכה משקיעים גדולים לחברות טכנולוגיה ישראליות היתה סייבר, הרי שכעת צמד המילים רכב אוטונומי הוא שהפך למילת הקסם - כולם רוצים להשקיע בתחום הלוהט של הרכב האוטונומי' ובישראל לא חסרות חברות טכנולוגיה שעושות בדיוק את זה — Innoviz, Nexar, Anagog, Valens, Argus וכמובן Mobileye.

קראו עוד בכלכליסט

מובילאיי, שנסחרת כיום בבורסת נאסד"ק בניו יורק ב־9.7 מיליארד דולר, היא חוד החנית של התעשייה הישראלית בתחום. רק לאחרונה הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אינטל ועם ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. השתיים הראשונות יפתחו את הרכב האוטונומי של האחרונה.

מימין: רותם ליטמן, אודי דנינו ונגה זיבר-בולקיש, צוות המייסדים של SAIPS מימין: רותם ליטמן, אודי דנינו ונגה זיבר-בולקיש, צוות המייסדים של SAIPS מימין: רותם ליטמן, אודי דנינו ונגה זיבר-בולקיש, צוות המייסדים של SAIPS

אמנם היום שבו ייסע על הכביש רכב אוטונומי על כבישי ישראל והעולם ככל הנראה לא יגיע לפני 2020, אך המירוץ לפיתוחו הוא המירוץ

הקשה ביותר בעולם הטכנולוגי כיום וכולן נמצאות בו: יצרניות רכב כמו פורד, טויוטה וג'נרל מוטורס שחוששות להישאר מאחור; וחברות טכנולוגיה כמו אפל וגוגל שמשקיעות מיליארדים רבים של דולרים בפיתוח של יכולות בתחום טכנולוגי זה.

נכון להיום, נראה שמבין אלו מי שמובילה במירוץ היא גוגל, שלה יש רכב ניסוי אוטונומי שכבר מסתובב בכבישי קליפורניה.

אך גם חברות נוספות נמצאות במירוץ, כמו למשל Gett הישראלית שבה פולקסווגן העולמית השקיעה 300 מיליון דולר וליפט האמריקאית שג'נרל מוטורוס השקיעה בה חצי מיליארד דולר.

לצד כל אלו פועלות גם חברות סטארט־אפ שמבינות שהשוק צמא לטכנולוגיות רלבנטיות מכל סוג שהוא.

טכנולוגיות לרכב אוטונומי אינן קשורות רק לנסיעה עצמאית, אלא גם למערכות המידע ברכב, למערכות הניווט, למערכות האבטחה, למערכת הדלק ועוד.

חברות הרכב מחפשות כל טכנולוגיה שיכולה לסייע להן בפיתוח הרכב האוטונומי ולספק להן יתרון על פני חברות אחרות בענף.

משום כך, סביר להניח שחברות רכב וטכנולוגיה בינלאומיות עוד ישקיעו בחברות הטכנולוגיה הישראליות שפועלות בתחום, בעיקר בבולטות מביניהן, שמוצגות בעמודים אלו.

 , צילום: אאודי צילום: אאודי  , צילום: אאודי

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
אנשי עסקים ופוליטיקאים מבטיחים המון הבטחות שלא מתגשמות
אנשי עסקים ופוליטיקאים מבטיחים המון הבטחות שלא מתגשמות - וזה מעולם לא היה המדד להצלחה ולכישלון שלהם. מי שמתראיין הרבה - ישגה הרבה - אז זה הופך אותו לפחות מצליח? ביל גייטס אמר ש 64K יספיקו לכל מחשב. אז מה? זה מנע ממייקרוסופט להפוך לחברה החזקה בעולם למשך יותר מעשור? מה שחשוב זה רקורד העשיה - ובשורה התחתונה אלון מאסק הצליח לעשות דברים שכל היזמים האחרים לא העזו אפילו לנסות. זה נכון ב"פיי פאל", זה נכון ב"טסלה" וזה בטח ובטח נכון ב spaceX, שטובי המומחים לא מבינים איך בשנים בודדות הוא השיג מה שנאסא לא הצליחה בתקציבים גדולים פי 10 ובעשרות שנים.
homeless1984  |  20.08.16
לכל התגובות