אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תוך פחות משנה: Otto של הישראלי ליאור רון נמכרת לאובר תמורת 680 מיליון דולר

החברה המפתחת מכוניות אוטונומיות נוסדה בתחילת השנה על ידי רון ושותפו אנתוני לבנדובסקי, בכיר לשעבר בגוגל; העסקה צפויה להיסגר סופית במהלך החודש הקרוב

18.08.2016, 17:49 | עומר כביר ומאיר אורבך
אובר רוכשת את מפתחת המכוניות האוטונומיות Otto, שנוסדה על ידי הישראלי ליאור רון. לפי בלומברג, שווי העסקה עומד על 680 מיליון דולר – מחיר עצום לחברה שהחלה רק בתחילת השנה ומעסיקה כיום כ-91 עובדים. העסקה צפויה להיסגר סופית במהלך החודש.

קראו עוד בכלכליסט

המידע על הרכישה הופץ במקביל להודעת אובר שתתחיל להפעיל בפיטסבורג צי של מוניות אוטונומיות, במה שנחשב לשימוש המסחרי הראשון של מכונית אוטונומית.

אוטו מפתחת ערכת נהיגה לרכב ללא נהג. הערכה מאפשרת להפוך רכבים רגילים לרכבים אוטונומיים, על ידי שימוש בכלים קיימים, כגון חיישנים ומצלמות, איגודם תחת תוכנת אחת והתאמתם לכלי הרכב הספציפי.

משאית ללא נהג של חברת otto, צילום: Otto משאית ללא נהג של חברת otto | צילום: Otto משאית ללא נהג של חברת otto, צילום: Otto

רון, לשעבר אחד הישראלים הבכירים ביותר בגוגל ובמוטורולה מוביליטי,הקים את החברה בשיתוף עם אנתוני לבנדובסקי, בכיר לשעבר בגוגל, דון ברנט אף הוא מגוגל וקלייר דילאוני. מרבית עובדי החברה הם יוצאי גוגל, אפל וטסלה.

בשלב הראשון מסתערת החברה החדשה על שוק המשאיות בארצות הברית במטרה לתת מענה למחסור העצום בנהגי משאיות במדינה. "אנתוני נחשב לאבי המכונית ללא נהג של גוגל", אמר רון בראיון בלעדי שהעניק ל"כלכליסט" במאי השנה.

"לארי פייג' רכש חברה שלו שהיתה הבסיס לסטריט וויו. אנתוני הוא זה שהציע לעשות מכונית ללא נהג על בסיס המיפוי שעשו באמצעות סטריט וויו. הוא החל לפתח מכונית ללא נהג ב-2009 ואחרי חודשיים עשה את הנסיעה הראשונה של מכונית ללא נהג בסן פרנסיסקו והחברה הזו גם נקנתה על ידי גוגל וככה התחיל הפרויקט של מכונית ללא נהג.

"דיברנו על העתיד של מכונית ללא נהג ואיך אפשר להאיץ את כל התהליך של המעבר למכונית ללא נהג. הבנו שניתן להגיע לעידן הזה כבר היום ושאין צורך לחכות שנים. החלטנו לפרוש מגוגל ביחד והקמנו את OTTO בתחילת השנה, מתוך מטרה לפתח טכנולוגיות נהיגה ללא נהג.

הבנו שהשוק הראשון שבו אפשר לעשות את זה עכשיו הוא בתחום הכבישים המהירים. גוגל, בשונה מאיתנו, עושה את זה בנהיגה בתוך ערים, שזה הרבה יותר מסובך לנוכח העובדה שבכבישים הפתוחים אין מעברי חציה או הולכי רגל".

עם השלמת הרכישה עתיד לבנדובסקי לעמוד בראש מאמצי פיתוח המכונית האוטונומית של אובר, וכן להמשיך להוביל את Otto שצפויה לפעול כחטיבה עצמאית. אובר צפויה למנף את הרכישה להקמת שני מרכזי מו"פ חדשים, אחד מהם במשרדי אוטו בסן פרנסיסקו.

מייסד ומנכ"ל אובר, טראוויס קאלניק, חלק שבחים עצומים לבנדובסקי ואמר עליו בראיון לבלובמרג: "אני מרגיש כאילו אנחנו אחים שנולדות לאמהות שונות".

בשלב זה לא ברור איזה תפקיד יהיה לרון בחברה לאחר השלמת העסקה, ואולם סביר הוא שאם יבחר להישאר יחזיק בתפקיד הנהלה בכיר ומרכזי.

מימין ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי מייסדי חברת OTTO, צילום: Otto מימין ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי מייסדי חברת OTTO | צילום: Otto מימין ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי מייסדי חברת OTTO, צילום: Otto

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות