אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדוע ענקיות הטכנולוגיה מסרבות לעלות למונית של ליפט?

מדוע ענקיות הטכנולוגיה מסרבות לעלות למונית של ליפט?

אפליקציית המוניות השניה בפופולריות שלה בארה"ב מבקשת למצוא חברת אם שתספוג את עלויות האחזקה העצומות שלה; בינתיים, גוגל, אפל, אמזון ואפילו המתחרות אובר ודידי סירבו לרכוש אותה

20.08.2016, 08:24 | הראל עילם
ליפט אולי סירבה לפני כשבוע להצעת הרכישה של ג'נרל מוטורס, אבל זה היה אחרי שחברות טכנולוגיה רבות, בהן גוגל, אפל, אמזון ואפילו המתחרות אובר ודידי, סירבו לרכוש אותה בעצמן. כך עולה מדיווח של "ניו יורק טיימס" שהתפרסם במהלך סוף השבוע, ומצטט עשרות מקורות המקורבים לחברה ולמגעים שלה עם הרוכשות הפוטנציאליות.

לא ידוע כעת כמה ג'נרל מוטורס הציעה לליפט וכמה דירקטוריון החברה מבקש. לכאורה, מצבה של ליפט חיובי למדי – היא אפליקציית המוניות השניה בפופולריות שלה בארצות הברית ויש לה עדיין עתודות מזומנים משמעותיות - מעל 1.4 מיליארד דולר, לפי הטיימס.

ועדיין, ניתן להניח כי ליפט רואה את העתיד. התחרות העזה בשוק מובילה את החברות להציע הנחות והטבות מפליגות לכת, ויחד עם הקשיים הרגולטוריים והמאבקים של נהגי החברות לקבל מעמד של עובדים לכל דבר, ליפט, אובר, דידי ואחרות מתקשות להגיע לרווח. אחרי שהפסידה למעלה מ-3 מיליארד דולר אפילו אובר, הסטארט-אפ הגדול בעולם, נאלצה להתקפל ומכרה את החטיבה הסינית שלה לידי המתחרה המקומית, דידי. דידי מצידה היא חלק אינטגרלי ומוביל מקמפיין אנטי-אובר בינלאומי המאגד בתוכו כמה חברות מוניות מקומיות, בהן גם ליפט.

החברות שלא מצליחות למכור את עצמן מגייסות במקום זאת סכומי ענק על מנת לשרוד. גראב האסייתית, עוד חברה בקמפיין האנטי-אובר, השלימה לאחרונה סבב גיוס כספים בגובה מיליארד דולר. אחרות, כמו אובר, מתמזגות עם התחרות. ליפט מצידה, כפי שניתן לראות מהפנייה שלה לאמזון, גוגל, אפל וג'נרל מוטורס, מנסה לכוון לתחום אחר – למצוא חברת אם שמוכנה לספוג את עלויות האחזקה העצומות שלה.

מונית של ליפט, צילום: lyft מונית של ליפט | צילום: lyft מונית של ליפט, צילום: lyft

ליצרניות המכוניות וחברות הטכנולוגיה בכלל יש כיום עניין רב מאוד במכוניות אוטונומיות, ציי רכב ורכבים חכמים. ג'נרל מוטורס רוצה להפעיל שירותי השכרת רכב לפי שעה ברחבי ארצות הברית, אפל עומדת להיכנס לתחום הרכב החכם לפי דיווחים עיקשים וגוגל היא אחת החברות המתקדמות ביותר בתחום הרכבים האוטונומיים. טיוטה חתמה על שיתוף פעולה עם אובר בעוד שפולסווגן השקיעה לאחרונה 300 מיליון דולר באפליקציית גט הישראלית.

לפי הדיווחים ב"ניו יורק טיימס", ליפט פנתה לכמעט כל חברה בשוק – אבל נכשלה במציאת רוכשת. ג'נרל מוטורס, שהשקיעה בעבר בליפט הייתה המועמדת הרצינית ביותר אבל מעולם לא הגיע לשלב שהיא אפילו שלחה מכתב כוונות. ככל הנראה, הסיבה שהעסקה כשלה הוא הסכום שליפט מעריכה את עצמה – שאמור להיות מעל 6 מיליארד דולר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בו-נון אתה לא מבין הרבה בכלכלת אפליקציות/שירותי SaaS.
בו-נון אתה לא מבין הרבה בכלכלת אפליקציות/שירותי SaaS. עלות ה - CAC (שהיא בעצם עלות מכירות ולא שיווק) היא עצומה, ביחס להכנסות השוטפות מלקוח נרכש.  כמובן שהמוצלחות יודעות ללהחזיר את ה - CAC בתשעה חודשים לכל היותר של תזרים מזומנים. אבל גם אז, אתה צריך תזרים כדי לממן את הצמיחה המשוגעת.
Candy  |  21.08.16
לכל התגובות