אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניצחון לשטראוס, עדיין לא לציבור

ניצחון לשטראוס, עדיין לא לציבור

אסטרטגיית הורדת המחירים הועילה לחברה, אבל עדיין לא כבשה את השוק

21.08.2016, 08:20 | נורית קדוש

דו"חות שטראוס לסיכום המחצית הראשונה של השנה מוכיחים כי אסטרטגיית הורדת המחירים של החברה משתלמת לה. צריך אמנם לסייג: הדו"חות הנוכחיים נבחנים בהשוואה למחצית השנייה של השנה שעברה, שבה הציגה דו"חות רעים במיוחד. בהשוואה לאותה תקופה, שבה ספגה שטראוס בישראל ירידה של 2.4% במכירות והפרישה 13 מיליון שקל לפני מס לחובות מסופקים בגין משבר מגה, קל השנה להציג תמונה ורודה הרבה יותר. לשטראוס גם סייעו במחצית הנוכחית הירידה במחירי חומרי גלם מרכזיים כמו חלב גולמי, אבקת חלב, טחינה, אגוזים ועוד וכן הירידה במחירי האנרגיה.

מנכ"ל שטראוס גדי לסין, צילום: עמית שעל מנכ"ל שטראוס גדי לסין | צילום: עמית שעל מנכ"ל שטראוס גדי לסין, צילום: עמית שעל

ועדיין, החברה הובילה את אסטרטגיית הורדת המחירים בשוק, והיא צפויה להמשיך בה גם במחצית השנייה של השנה. האסטרטגיה הזאת מסתמנת בינתיים כמהלך עסקי נבון, שסייע לשטראוס לרשום עלייה במכירות בתקופה שבה מתחרותיה נמצאות בירידה. במוצרים שהוזילה החברה, ניתן לראות עלייה הן במכירות הכמותיות והן בכספיות.

זאת ועוד, הצעד נעשה במקביל לתוכנית ההטבות לעובדים, שבמסגרתה החלו עובדי שכר המינימום בחברה לקבל תוספת קבועה של 300 שקל בחודש, עובדים בעלי ותק של שנה לפחות, שלהם ילדים עד גיל שלוש, החלו לקבל 500 שקל לחודש בגין כל ילד, וכל עובד זכאי גם לקרן השתלמות. המהלכים הללו חייבו את שטראוס לבצע התייעלות פנימית מקיפה. זאת נעשתה על ידי השקעות בקווי ייצור, דוגמת קו מילוי בקבוקי חלב ביטבתה במקום קו הקרטונים, סגירת מרכזי הפצה ללא פגיעה בעובדים ועוד.

מבחינת החברה, לפחות עד כה, מדובר בהצלחה. השאלה שנותרה פתוחה היא גודל התועלת לציבור הצרכנים שטמונה באסטרטגיית הורדת המחירים. אף שחלפו כבר כשמונה חודשים מאז ששטראוס הכריזה עליה ויישמה אותה בפועל במספר קטגוריות, האסטרטגייה הזאת עדיין לא אומצה על ידי יצרניות מזון נוספות. הן מבינות שמדובר בצעד מורכב, הטומן בחובו סיכון לא פשוט, וכי מי שתנקוט בו תידרש למצוא כלים כדי לפצות על אבדן ההכנסות - מטבע הדברים באמצעות גידול בכמות המוצרים הנמכרים. בתקופה שבה חווה שוק המזון האטה ואף ירידה מתמשכת במכירות, החשש ממהלך כזה רק מתעצם.

מנקודת המבט של הצרכנים, ניתן היה לצפות שגם אם המתחרות של שטראוס ימתינו מספר חודשים כדי לראות כיצד צלח המהלך שלה, הרי מרגע שעלה יפה הן יאמצו אותו. זה לא קרה. באסם לדוגמה, הסתפקו בטבילת רגל במים הצוננים, באמצעות הוזלת עשרה מוצרים באריזות מוגדלות. החברה העניקה לצרכנים הנחה, אבל בתמורה כפתה עליהם לצרוך יותר כדי לממשה. בשאר החברות נמשכת אסטרטגיית העמקת המבצעים הוותיקה, שמאבדת מכוחה משנה לשנה.

כדי להרים את דגל ההוזלות ולגרור את השוק אחריה, שטראוס תידרש להעמיק ולהרחיב את האסטרטגיה למוצרים מובילים נוספים. אולי אז יבינו שאר חברות המזון כי מדובר בצעד מתגמל ויצטרפו, לטובתן ולטובת הצרכנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אתם לא מרשים לאכול בקר או לצרוך חלב,
אתם לא מרשים לאכול בקר או לצרוך חלב, אך ביום שבו ייסגרו משקי החלב, כל הפרות החולבות יישחטו. אם לא למאכל, (כי אסור) אז לדבק. אפשר להציע שתילחמו בצורה סלקטיווית נגד הגרועים ביותר מבין המגדלים? כך תמנעו צער מבעלי חיים ולא תגרמו להכחדתם. צמחונות וטבעונות מיליטאנטיים מבריחים ציבור ענק שבשל לעשות שינויים הגיוניים, אבל לשתף אתכם פעולה במתכונתכם הנוכחית משמעותה לחסל את כל הפרות והתרנגולות - ועוד "בשם טובתן"? ארגוני הגנת בעלי חיים נלחמים נגד מגדלים ללא הבחנה בין מגדלים עם אתיקה מקצועית ואהבת החיות שבבעלותם למגדלים חסרי מצפון ואתיקה שמתעללים בחיות בשביל למקסם רווחים. כל עוד לא תתמקדו ברעים באמת, לא תקבלו תמיכה, כי כמו כל הארגונים המיליטאנטיים, לא אכפת לכם מהחיות, אלא רק מהמצפון שלכם, שמתעלם "באלגנטיות" מרוב העובדות החשובות באמת. אתם בעצם מציעים שננהג בפרות כמו הסעודים שהשמידו את כל היהודים במכה ומדינה, אז עכשיו הם המאמי של העולם ואין אצלם בכלל אנטישמיות.
Barack  |  22.08.16
1.
יש להעלות את מחירי כל המוצרים מן החי.
יש להעלות את מחירי כל המוצרים מן החי. מדובר באכזריות אין קץ. חלב נגזל מפרה. העגל שלה נלקח ממנה ביום היולדו כדי שנוכל לקחת את החלב ממנה.  הוזילו מוצרים מן הצומח והעלו מחירים מן הצורח. בכך נשיג שלושה דברים: חמלה, אי הרס כדור הארץ ובריאות לנו.
Fries  |  22.08.16