אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרסו מוטרוס: זינוק של 57% ברווח הנקי ברבעון השני צילום: אסף לב

קרסו מוטרוס: זינוק של 57% ברווח הנקי ברבעון השני

יבואנית רנו ניסאן, אינפיניטי דאצ'יה ולאדה דיווחה על רווח של 62 מיליון שקל, זאת לעומת 39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות עלו בכ-19% והסתכמו ב-990 מיליון שקל

21.08.2016, 10:26 | אמיר רוזנבאום

קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי דאצ'יה ולאדה, פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2016. הכנסותיה של הקבוצה ברבעון שחלף עלו בכ-19% לכ-990 מיליון שקל, זאת בהשוואה לכ-835.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לגידול במכירות כלי רכב חדשים, בדגש על מותגי רנו, ניסאן ודאצ'יה וכן לגידול בפעילות מגזר הליסינג. מספר כלי הרכב החדשים שמכרה קבוצת קרסו עלה בכ-19% ל-7,131 כלי רכב חדשים, לעומת 5,995 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהכנסות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של קבוצת קרסו, שעלה ברבעון השני של 2016 בכ-57% לכ-62 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, וזאת הודות לגידול בהיקפי הפעילות במגזר הליבה - מכירת כלי רכב חדשים, וכן כתוצאה מקיטון בהוצאות המימון.

בחלוקה למותגי רכב, ברבעון השני מכרה הקבוצה 3,181 רכבי רנו לעומת 2,437 ברבעון המקביל אשתקד; 3,090 רכבי ניסאן בהשוואה ל-2,782 רכבי ניסאן ברבעון המקביל אשתקד; 81 רכבי אינפיניטי בהשוואה ל-90 רכבי אינפיניטי ברבעון השני אשתקד; 779 רכבי דאצ'יה לעומת 686 רכבי דאצ'יה ברבעון המקביל אשתקד.

איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס, צילום: אסף לב איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס | צילום: אסף לב איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס, צילום: אסף לב

במגזר מכירות כלי רכב, המהווה את מגזר הליבה וכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין", צמחו ההכנסות ברבעון השני 2016 לכ-702.7 מיליון שקל – גידול של כ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הודות לעלייה במכירות כלי רכב ממותגי רנו, ניסאן ודאצ'יה.

הרווח במגזר הליבה טיפס ברבעון לכ-142.8 מיליון שקל – שיפור של כ-28.5% ביחס לרבעון השני ב-2015. נתח השוק של הקבוצה שמר על יציבות ברבעון השני של 2016 והסתכם ב-8.6%.

ההכנסות במגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו ברבעון השני של 2016 בכ-26.5%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-197.3 מיליון שקל. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-17.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ב-2015.

ביוני השנה, ביצעה החברה גיוס חוב בדרך של הרחבת סדרת אג"ח א', המדורגת בדירוג Aa3. החברה זכתה לביקושי יתר של כ-680 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-352 מיליון שקל במחיר המשקף תשואה שנתית שקלית של 1.99%.

תגיות