אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינקו הספרדית תתכנן את קו הרכבת הקלה החדש בירושלים צילום: אלכס קולומויסקי

אינקו הספרדית תתכנן את קו הרכבת הקלה החדש בירושלים

ל"כלכליסט" נודע כי החברה זכתה במכרז לתכנון הקו הכחול, שיחבר את שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות. העבודות מוערכות ב־10 מיליארד שקל, וצפויות להתחיל ב־2018

22.08.2016, 08:09 | ליאור גוטמן

אינקו (Ineco) הספרדית זכתה במכרז לתכנון והנדסה של המנהרות בקו הרכבת הקלה הכחול בירושלים. מדובר בקו חדש שיוקם באורך של כ־20 ק"מ, שיחבר בין שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות. זרוע נוספת של הקו תנוע משכונת מלחה, דרך עמק רפאים, תיאטרון החאן ומשם עד שכונת רמות. הקו צפוי לשרת כ־250 אלף נוסעים ביום ולאורכו יוצבו 42 תחנות. עלות ההקמה נאמדת ב־8.5–10 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד לקו הקיים (הקו האדום), שהוא כולו עילי, הקו הכחול יכיל גם תוואי תת־קרקעי שיורד מתחת לפני הקרקע בצומת בר־אילן (בקרבת שדרות גולדה מאיר) ויוצא חזרה בצומת מדרחוב יפו ורחוב שטראוס ("צומת האיקס"). אורך המנהרה קטן יחסית לתל אביב והוא יגיע לכ־2.5 ק"מ.

העבודות צפויות להתחיל בעוד כשנתיים עם כל הפעולות המקדימות שנראו בתל אביב: חסימת כבישים לפרקים, הסטת תשתיות והכוונת תנועה. לחברה הזוכה היה יתרון במכרז בשל ניסיון אירופי בתחום. במכרז עצמו התמודדו ארבע חברות כאשר היקף התכנון של המנהרה לאורך הקו נאמד בעד 100 מיליון שקל.

התוכנית להקמת הקו הכחול הוכנה בשנים האחרונות על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה, לבקשת משרד התחבורה ועיריית ירושלים. קו זה יצטרף לקו האדום שפועל כיום (14 ק"מ מגבעת זאב ועד להר הרצל) ומסיע כ־140 אלף נוסעים ביום. לאחרונה אושרה להפקדה תוכנית להקמת קו שלישי (הקו הירוק) שאורכו גם כ־20 ק"מ והוא אמור לחבר בין שכונת גילה להר הצופים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
 כמה שליליות בתגובה אחת. 1. יש המון היגיון
 כמה שליליות בתגובה אחת. 1. יש המון היגיון במסלול. רמות וגילה אלו השכונות הגדולות בירושלים (יחד עם פסגת זאב), כבר כיום הן מחוברות בתחבצ סדיר (קווים 72 + 71) שעמוסים תמיד. המסלול נהדר מכל בחינה עבור תושבי השכונות. 2. לא נכון. אני נהנה ממנה המון, כמו כל ירושלמי אחר שאני מכיר. אתה צריך להפסיק לסבול מכל דבר. 3. למסלול זה אין מעבר בכפרים ערביים, אז איך זה רלוונטי לכתבה? 4. כבר קיימים מסלול נתצ כמעט לכל אורך התוואי, הוא לא עוזר בכלל ורק מכביד על התנועה. הפתרון הזה פשוט לא עובד בשטח.
Apple  |  22.08.16
4.
היי ירושלמי. 1- קו 72 עמוס באוכלוסיות שונות.
היי ירושלמי. 1- קו 72 עמוס באוכלוסיות שונות. לדוגמא- אלו שעולים ברמות- יורדים עוד לפני רחוב יחזקאל, חרדים ברובם. כלומר: אין פה הגיון ליצור רכבת מיוחדת שתסיע נוסעים בנוחות מרמות- לגילה. למרות שכמובן כל קו רכבת בפני עצמו הוא מבורך. 2- אתה נהנה? שמח בשבילך. ספר לי באיזה שעות אתה נוסע בה? כי בשעות הצהרים נדרש לפעמים כוח פיזי (!) כדי להידחק לרכבת, במיוחד בתחנות ברחוב יפו... 3- זה רלוונטי כי זה מעיד על יכולת התכנון המופלאה של הצוות. 4- זה לא עוזר היות והנתיב הוא לא ממש נת"צ מושלם. כל קטע דרך שמתפקד כנת"צ ב-ל-ב-ד אכן פועל היטב. למשל: רחוב גודלה מאיר לכיוון בר אילן. ה-200/300 מטרים האחרונים שלו. בעוד בנת"צ הדרך פנויה וחלקה- בנתיב 'הרגיל' העומס מטורף והרמזור כל כך קצר.... יש קו מסויים שנוסע משום מה בנתיב הרגיל (64 אולי?) והנוסעים מפסידים בערך 10 דקות. בדוק.
istarc  |  22.08.16
לכל התגובות