אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא מעניין אותם מה קורה מחוץ לעבודה צילום: שאטרסטוק

לא מעניין אותם מה קורה מחוץ לעבודה

סקר עולמי שכלל 40 אלף שכירים מצא ש־41% בלבד מצפים שמקום העבודה שלהם יפעל לשיפור השפעותיו החברתיות והסביבתיות

24.08.2016, 08:12 | גיל קליאן

מרבית העובדים אדישים להיקף התרומות של מקום העבודה שלהם ולשיפור פרמטרים של השפעה סביבתית וחברתית. מסקר שערכה ביוני חברת השכרת חללי העבודה ומתן שירותי משרד Regus העולמית בקרב 40 אלף העובדים שמאיישים את משרדי Regus ב־120 מדינות עלה כי 47% בלבד מהעובדים מצפים מהמעסיק שלהם להיות מעורב בתרומה כלשהי לקהילה, ו־41% מצפים שהוא יפעל לשיפור ההשפעות החברתיות והסביבתיות של העסק.

מספר הישראלים שהשתתפו בסקר הוא 100 בלבד, ולכן קשה להסיק מהנתונים על עמדות העובד הישראלי. עם זאת, תשובות הישראלים תואמות במידה רבה את הממוצע העולמי. 48% מהעובדים בישראל השיבו כי חשוב להם שלמעסיק תהיה תוכנית של תרומה לקהילה, ו־35% ענו כי חשוב שלמעסיק תהיה פעילות אחריות תאגידית.

אחת השאלות המעניינות בסקר היתה: "אם תצטרך לבחור בין שני מעסיקים, האם תבחר במעסיק שיש לו תוכנית תרומה לקהילה?" על שאלה זו ענו בחיוב 43% מהעובדים, כלומר מרבית העובדים בעולם לא יחשיבו תרומה לקהילה כגורם שישפיע עליהם בבחירת מקום עבודה. בישראל שיעור זה היה נמוך יותר ועמד על 39%.

מתוך המדינות שבהן יותר מ־1,000 איש ענו על הסקר השיעורים הגבוהים ביותר של עובדים שענו בחיוב על השאלה הזו היו בברזיל ובארצות הברית, 86% ו־47% בהתאמה. השיעורים הנמוכים ביותר נמדדו ביפן ובבריטניה, 34% ו־37% בהתאמה.

באופן כללי בברזיל נרשמו השיעורים הגבוהים ביותר של תמיכה בשאלות של תרומה לקהילה ואחריות תאגידית, ואילו ביפן נרשמו השיעורים הנמוכים ביותר. בברזיל 62% מהעובדים השיבו כי הם מצפים מהמעסיק לתרום לקהילה, ו־76% השיבו כי הם מעוניינים להיות מעורבים בכך באופן אישי. ביפן רק 26% מהעובדים אמרו כי הם מצפים מהמעסיק לתרום, ורק 22% רצו להיות מעורבים בכך באופן אישי. בישראל רק 29% מהעובדים הביעו עניין במעורבות אישית בתרומה לקהילה, לעומת ממוצע גלובלי של 33%.

37% מהנשאלים הסכימו עם האמירה "עסקים בסקטור שלי צריכים להיות מעורבים יותר בתרומה לקהילה". בישראל עמד שיעורם על 38%, בברזיל 72%, ביפן 20% ובארצות הברית 42%.

תגיות