אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מעדיפה אלגוריתמים על בני אדם צילום: גטי אימג'

פייסבוק מעדיפה אלגוריתמים על בני אדם

הרשת החברתית פיטרה את צוות העורכים שהפעיל את תכונת הנושאים החמים (Trending Topic). התכונה מתבססת מעתה באופן משמעותי יותר על אלגוריתמים ובינה מלאכותית

28.08.2016, 17:21 | עומר כביר
פייסבוק החליטה לוותר על השימוש בעורכים אנושיים עבור תכונת הנושאים החמים (Trending Topic) שלה, כך היא הודיעה בפוסט שפורסם ביום שישי. בחודשים האחרונים נמתחה על הרשת החברתית ביקורת רבה, אחרי שהתברר שהעורכים מאחורי טנרנדינג טופיקס, קידמו סיפורים בעלי הטיה ליברלית על חשבון סיפורים עם הטיה שמרנית. השינוי הוא כנראה לקח מתקרית זו.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווחים, מדובר על צוות של בין 15 ל-18 עורכים, שהועסקו באמצעות קבלן חיצוני ופוטרו מעבודתם בהתראה של שעה אחת בלבד. בעבור משתמש הקצה, השינוי יתבטא בעיקר באופן שבו מוצגים הנושאים שמקודמים. במקום תיאור קצר, שנכתב על ידי העורכים האנושיים ומספק ביאור ענייני על הנושא המקודם, יופיע רק מספר האנשים שמדברים על הנושא ברשת החברתית.

 מי בכלל צריך עורכים אנושיים? מי בכלל צריך עורכים אנושיים?  מי בכלל צריך עורכים אנושיים?

"המטרה שלנו היא לספק את התכונה לאנשים רבים ככל האפשר, דבר שקשה לעשות אם מסתמכים רק על סיכום ידני של נושאים", כתבה הרשת החברתית בהודעה לעיתונות. "פעילות מבוססת אלגוריתם תאפשר לנו להרחיב את התכונה לכיסוי יותר נושאים ובעתיד להפוך אותה לזמינה לאנשים בכל העולם. זה משהו שתמיד קיוונו לעשות, אבל החלטנו לבצע את השינוי מהר יותר לאור המשוב שקיבלנו מוקדם יותר השנה".

עם זאת, לדברי פייסבוק, קיימת עדיין מעורבות של בני אדם בתפעול הנושאים החמים. "יש עובדים שתפקידם לוודא שהנושאים שמופיעים הם באיכות גבוהה", הסבירה. "לדוגמה, להבטיח שנושא קשור לאירועים עדכניים בעולם האמיתי. הנושא #lunch (ארוחת צהריים) הוא חלק משיחות שמתנהלות מדי יום בכל העולם. הצוות שלנו יעבוד בהתאם לנהלים קפדניים".

עוד התייחסה פייסבוק לטענות על הטיה פוליטית בבחירת והצגת הנושאים על ידי צוות העורכים האנושיים. שלא במפתיע, הבדיקה שערכה החברה מנקה אותה מכל התנהלות לא ראויה. "בחנו את הטענות האלו ולא מצאנו ראיות להטיה שיטתית", היא קבעה. "ובכל זאת, השינויים האלו יאפשרו לצוות שלנו לקבל פחות החלטות אינדבידואליות בנוגע לנושאים החמים. פייסבוק היא פלטפורמה לכל הרעיונות, ואנחנו מחויבים לתפעל את הנושאים החמים באופן שמספק לאנשים גישה למגוון רעיונות ופרשנויות במבחר גדול של נושאים".

תגיות