אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

2 ליטר לכל פועל

המאזדה 3 בגרסת 2.0 ליטרים היא חבילה חריגה בשוק המשפחתיות. רק לא לפחד מהמנוע הגדול

28.08.2016, 22:14 | תומר הדר

נתחיל בעיקר: מאזדה 3 היתה במשך שנים המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, חלום מעמד ביינימי שדי היה באזכור שמו כדי לייצר פרפורי התרגשות בליבם של עשרות אלפי מחזיקי מכוניות ליסינג.

אלא שמאז השתנה שוק הרכב הישראלי באופן ניכר: מכוניות משפחתיות כבר אינן משאת נפשם של הרוכשים - וגם מאזדה, מובילת שוק הרכב הישראלי במשך שנים רבות פינתה את מקומה למתחרות מקוריאה. ובנוסף הדור הנוכחי של מאזדה 3, שהגיע לישראל ב־2013, לא צויד במנוע בנפח 1.6 ליטרים כמקובל בשוק, אלא במנוע בנפח 1.5 ליטרים. זה הספיק. וכך הודחה מלכת המכירות. הפתרון של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, הוא ארגון מחדש של מערך הדגמים: לא עוד מנועי 1.5 ליטרים לגרסה הבסיסית של מאזדה 3, אלא מנועי 2.0 ליטרים. ההבדל ניכר: מנועי ה־1.5 ליטרים של מאזדה מפיקים 120 כוחות סוס, מנועי ה־2.0 ליטרים 165 כוחות סוס.

המחיר, 130 אלף שקל, מקביל למחירי מכוניות משפחתיות מתחרות שמצוידות במנועי 1.6 ליטרים ורמת האבזור כוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה בעברית. במקביל, היבואנית תמשיך לשווק את מאזדה 3 בגרסה בעלת מנוע בנפח 1.5 ליטרים, במחיר של 127 אלף שקל. מדובר במערך דגמים מבלבל, אך השורה התחתונה היא שגרסת ה־2.0 ליטרים תהיה כעת יותר נגישה לציבור.

מאזדה 3. מאיימת על השמרנות, צילום: עמית שעל מאזדה 3. מאיימת על השמרנות | צילום: עמית שעל מאזדה 3. מאיימת על השמרנות, צילום: עמית שעל

הרושם הראשון: מאזדה 3 בגרסת ה־2.0 ליטרים היא מכונית חזקה באופן משמעותי מן ה־3 בגרסת ה־1.5 ליטרים. במקומות שבהם גרסת ה1.5 ליטרים נאבקה מעט, גרסת ה־2.0 ליטרים לא מתאמצת כלל. תא הנוסעים של ה־3 בגרסה הבכירה אינו שונה מהותית מזה של אחותה הצנועה יותר. הוא מרווח במידה סבירה בחלקו הקדמי ומעט צפוף באזור הספסל האחורי. איכות הפלסטיקה בדגם הבסיס סבירה ומערכת המולטימדיה, כדרכן של מערכת רבות שעוברות התאמה לשוק הרכב הישראלי, קצת מבלבלת. בסך הכול, ה־3 בגרסת ה־2.0 ליטרים החדשה מהווה שיפור ניכר ביחס לגרסת הבסיס ששווקה עד כה בישראל ולקוחות שירכשו אותה, או יקבלו אותה בליסינג, יהנו מחבילה חריגה בשוק המשפחתיות האפרוריות. עם זאת, בל נשכח שהשוק הישראלי עדיין נחשב לשוק שמרני. כלומר, למרות שמאזדה 3 בגרסת ה2.0 מציעה יתרונות מהותיים ביחס לגרסת ה־1.5, לקוחות רבים עלולים להירתע מן העובדה שמדובר במכונית בעלת מנוע גדול.

מאזדה 2.0 3 Sport

מנוע: בנזין, 1,998 סמ"ק,

165 כ"ס, מומנט מרבי 21.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 208 קמ"ש, זינוק ל־100 ב־8.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן – 17.2 ק"מ לליטר. נתוני מבחן – 11.9 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 130 אלף שקל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אני אגלה לכם סוד
מכוניות 2.0 ליטר שותות דלק בדיוק כמו ה1.5 ביחוד כשאתם גרים באזורים הרריים כמו ירושלים או חיפה למה? כי את ה1.5 אתה מאמץ יותר ולוחץ חזק על דוושת הבנזין כשנפח גדול יותר לא צריך לחיצה כל כך גדולה על הגז.. דבר שני הם מזהמות פחות נכון שאם תשים את שתיהן על אותו סל"ד החלשה תזהם פחות. אבל במצטבר ה1.5 תזהם יותר. שוב. מכיוון שהיא מתאמצת יותר חוץ מזה. הנסיעה עם נפח גדול יותר תמיד תהיה בסלד נמוך יותר ככה שרעש המנוע יהיה נעים יותר לאוזן ופחות מתאמץ ודבר אחרון. תמיד יש כח לעקיפה בטוחה. אהה דבר עוד יותר אחרון. אם אתם נוסעים המון ק"מ יומית. אז גם תגלו שה2.0 יותר אמינה
אביחי  |  18.05.17
8.
מזדה - רכב מהנה לנהיגה ואמין מאוד
חברת מזדה העולמית עשתה מהפך בקו הייצור שלה ובשנים האחרונות מוציאה ליין מכוניות מצויינות, אמינות מאוד, מהנות להנהיגה, זולות לתחזוקה ואיכותיות לא פחות מיצרניות יוקרתיות יותר. דגם ה 3 בגרסת 2 ליטר סקיי אקטיב נותן תמורה מעולה לנהג עם שלל מערכות מתקדמות הנדסת אנוש מצויינת ואיכותית והנאה אמיתית מנהיגה אקטיבית. גרסת ההאצ'בק יפה מאוד לטעמי, ספורטיבית במראה ובניהוג ואם היבואן היה מביא גם את גרסת ה GT 2.5 ליטרים, היינו רואים פה מכונית מדהימה לעין ערוך - חבל שזה לא כך.
דן  |  01.02.17
7.
זה לא יצרני המכוניות, זה שיטת הבדיקה: נסיעה
זה לא יצרני המכוניות, זה שיטת הבדיקה: נסיעה במהירות קבועה 80 או 90 קמ"ש במסלול ישר וללא סיבובים. לא דומה בכלום לנסיעה אמיתית: ללא האצה מעמידה, ללא האצה לעקיפה, ללא עמידה ברמזור או בצומת או בפקק... בקיצור, לא להאמין לנתונים האלה.
Pumpkin  |  31.08.16
לכל התגובות