אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המרוץ לרישום פטנטים בתחום המציאות המוגברת כבר בעיצומו

המרוץ לרישום פטנטים בתחום המציאות המוגברת כבר בעיצומו

התחרות על פיתוח המוצרים הבאים בתחום המציאות המדומה מתנהלת ברובה מאחורי הקלעים, אבל בחינה של היקף בקשות הפטנטים עשויה להעיד על גל חדש של מוצרים שיגיע לשוק בשנה הקרובה

29.08.2016, 12:12 | עומר כביר

מהפכת המציאות המגברת (AR) נמצאת אמנם בחיתוליה, אך בזירת הפטנטים כבר מתנהל מרוץ חימוש עצום בין חברות הטכנולוגיה הגדולות, במאמצים לבניית ארסנל התחמושת לקראת הפריצה הגדולה של הטכנולוגיה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי נתונים שמפרסם אתר The Information, בשבע השנים האחרונות הגישו ענקיות הטכנולוגיה אלפי בקשות לאישור פטנטים למשרד הפטנטים בארה"ב. את המרוץ מובילה בשלב זה מיקרוסופט עם 611 בקשות לפטנטים בתחום ה-AR בין 2009 ל-2015. סמסונג, במקום השני, הגישה 374 בקשות, ובצמוד אליה סוני עם 357 בקשות.

הדגמה של מגי הדגמה של מגי'ק ליפ. 177 בקשות לרישום פטנט | צילום: magic leap הדגמה של מגי

במקום הרביעי, שחקנית לא מוכרת יחסית, Osterhout Design Group, שהשיקה בתחילת השנה משקפי AR פרי פיתוחה, עם תג מחיר של 2,750 דולר, עם 244 פטנטים. גוגל, אחת השחקניות הכי בולטות בתחום, שמחזיקה בינתיים גם בכישלון הבולט ביותר – משקפי Google Glass המושמצים, הגישה 230 בקשות פטנטים ומסתפקת במקום החמישי.

במקום השישי, הסטארט-אפ המסתורי מג'יק ליפ שהגיש 177 בקשות פטנטים. אפל, שרכשה כמה חברות AR בשנים האחרונות אך לא הכריזה רשמית על שום מוצר, ביקשה 116 פטנטים. דווקא השחקנית שנחשבת לאחת המובילות בכל מה שנוגע לכניסה לשוק, פייסבוק, שכבר החלה לשווק את קסדת המציאות המדומה של אוקולוס, הסתפקה ב-37 פטנטים בלבד.

היקף בקשות הפטנטים הוא רק אינדיקטור אחד למאמצי פיתוח של חברה בתחום ולא מעיד בהכרח על היקף ההשקעות או שלב הפיתוח. בקשות פטנטים הן לרוב גלויות, וחברות רבות, דוגמת אפל, מעדיפות לפעול בחשאיות ולא לחשוף את תוכניותיהן העתידיות באמצעות בקשות כאלה.

עם זאת, היקף הבקשות שמגישות החברות יכול לשמש לחלץ תובנות לגבי מועד השקת המוצרים שלהן. שיא הבקשות של מיקרוסופט, הגיע ב-2011 וב-2012, עם 110 ו-164 בהתאמה. ב-2014 חשפה החברה את משקפי הולולנס המדוברים שלה. גוגל עברה להילוך גבוה ב-2011, כשמספר הבקשות זינק בקרוב ל-450% לעומת 2010 – 3 שנים לפני השקת גוגל גלאס. מספר הבקשות של Osterhout Design Group הגיע לשיא ב-2013 עם 122, כשנתיים לפני שהשיקה את משקפי ה-AR שלה.

בהקשר זה, מעניין לציין ש-164 מתוך 177 בקשות הפטנטים של מג'יק ליפ הוגשו ב-2015. הדבר מצביע על כך שהחברה מעבירה את מאמציה להילוך גבוה ונערכת להשקה של המוצרים שלה בעתיד הלא רחוק, ייתכן שלקראת סוף 2016 או תחילת 2017.

תגיות