אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גל מעצרים הביא להפסקת הפעילות של אובר באבו דאבי צילום: yahoo

גל מעצרים הביא להפסקת הפעילות של אובר באבו דאבי

הרשויות בבירת איחוד האמירויות לא ספקו סיבה לגל המעצרים שכלל גם נהגים של המתחרה המקומית. להבדיל ממדינות אחרות בהן היא פעילה, באבו דאבי אובר מקפידה מאוד לציית למגבלות המקומיות

29.08.2016, 13:44 | עומר כביר

מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות אובר השעתה את פעילותה באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות הערביות, בסוף השבוע, בעקבות גל מעצרים נרחב של נהגיה; כך לפי דיווח של העיתון המקומי The National. גם המתחרה המקומית של אובר, Careem, הפסיקה את פעילותה בעקבות מעצרים.

קראו עוד בכלכליסט

לפי העיתון, 50 נהגים הוחזקו בתחנת המשטרה בעיר, ונהג אחד טען ש-70 מכוניות הוחרמו. "נהג אחד שלנו נשלח לכלא בסוף השבוע, וזה קרה גם לנהגים רבים בחברות אחרות", סיפר מנהל תפעולי בחברת השכרת לימוזינות שעובדות עם אובר ו-Careem. "יש הרבה בלבול לגבי סיבת המעצר. לא הצלחנו לדבר עדיין עם הנהגים".

טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. ממתין להסברים מהממשלה המקומית, צילום: בלומברג טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. ממתין להסברים מהממשלה המקומית | צילום: בלומברג טראוויס קלניק. מנכ"ל אובר. ממתין להסברים מהממשלה המקומית, צילום: בלומברג

בניגוד למדינות אחרות, שם מאפשרת אובר לנהגים פרטיים לבצע נסיעות בתשלום, באבו דאבי, שם היא פעילה מאז 2013, מקפידה החברה לציית לחוקים המקומיים. בין השאר יכולים לעבוד עם האפליקציה רק נהגים בעלי רישיון להסעת נוסעים בתשלום שעובדים באחת מ-18 חברות לימוזינה רשומות, המחירים באפליקציה חייבים להיות זהים למחירי הנסיעות הרגילים שמציעות החברות, ולאפליקציה אסור להתחרות ישירות בחברות המוניות העירוניות.

הקפדה זו, לצד חוסר הסבר מצד הרשויות לגל המעצרים, גרמה לנהגים להפסיק לעבוד עם האפליקציות עד להתבהרות התמונה. "התכוונתי להפעיל את Careem בשבת בבוקר, אבל קיבלנו שיחה מההנהלה שאמרה שאנחנו לא צריכים לעבוד אתן כרגע", אמר אחד הנהגים.

רגולטור המוניות באבו-דאבי, מוחמד אל-חזאמי, טען בתגובה למעצרים שאובר ו-Careem הציעו, בכמה מקרים, מחירים נמוכים מאלו של שירותי לימוזינה מסורתיים. "מותר להן לפעול רק בהתאם לתקנות", הוא הסביר. "הן מביאות לקוחות לחברות הלימוזינה, ואנחנו מעודדים את זה, אבל אסור להן לקבוע מחירים שמתחרים עם המוניות".

סגן הנשיא לשיווק ב-Careem, כריסטיאן אייד, אמר ל-The National: "נהגים של כמה חברות לימוזינה שאנחנו עובדים אתן נעצרו, ובעקבות חוסר השקיפות והחשש החליטו החברות להפסיק את השימוש באפליקציה. לא ברור לנו מה קורה, אבל מכיוון שכל כך הרבה נהגים הפסיקו את הפעילות המחירים עלו לאור היעדר ההיצע. לא חשבנו שזה הוגן ללקוחות שלנו, אז החלטנו להשהות זמנית את השירות עד שנבין מה קורה. מאובר נמסר בתגובה שהחברה מקווה לחדש את פעילותו באבו דאבי בקרוב, ושיהיה לה יותר מידע בימים הקרובים.

תגיות