אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו בוידאו: הבניינים זזים - מבט מעוות על קו הרקיע של טוקיו

צפו בוידאו: הבניינים זזים - מבט מעוות על קו הרקיע של טוקיו

הערים הגדולות ביפן ידועות בצפיפות גורדי השחקים שלהן, אך סרט קצר של יוצר הסרטים AUJIK מגזים את הנוף האורבני ובורא אותו מחדש, כאשר הבניינים מחקים את הצורות המופשטות של הטבע

29.08.2016, 20:16 | שירות כלכליסט
השראה מגיעה לעיתים קרובות דווקא מהמקומות הכי פחות צפויים. עבור יוצר הסרטים AUJIK, נסיעת רכבת מונוטונית ברחבי טוקיו הציתה במוחו חיזיון של בטון מתפתל.

החיזיון הזה בא לידי ביטוי בסרט הקצר "גופיים מרחביים" ('Spatial Bodies). הסרט שאורך 4 דקות מורכב מצילומי רחפן ואנימציה של קווי האופק של טוקיו ואוסקה.

Spatial Bodies from AUJIK on Vimeo.

בראיון ל-CNN הסביר AUJIK כיצד יצר את הסרט: "הרעיון עלה בראשי כשנסעתי ברחבי טוקיו בקו הרכבת יאמנוטה. הקשבתי לאלבום של אפקס טווין שוב ושוב. הקקופוניה של מבני הבטון שהופיעו בממדים ובצורות שונות, יצרו מעין מראה כמעט אשלייתי של העיר", סיפר. "הנוף האדריכלי התחיל להידמות ליער עם עצים, צמחים וצמחייה מגוונת. התחלתי לשרבט את הרעיונות, אך עד כה לא הצלחתי להוציא אותם לפועל. הדבר התאפשר לאחר שהרחפנים הפכו נגישים יותר. החזון שלי היה לארגן מחדש מבנים, כך שניתן יהיה לייצג אותם כאילו היו אורגניזמים חיים".

כיצד האדריכלות ביפן מעוררת בך השראה?

בעיקר בזכות הגיוון והצורות המרובות. יפן היא קומפקטית ביותר ובמבט ראשון זה עשוי להיראות כאוטי, אך למעשה הכל מובנה ומאורגן. בניין גונקאן (Gunkan) והאדריכלות המטבוליסטית בייחוד מעוררים בי השראה – כמו בניין ניו סקיי ומגדול קפסולת נקאגין בטוקיו, וכן אי האשימה. אני גם מאד מחבב מקומות שמרגישים מלאכותיים כמו אודייבה, ובתי מאצ'יה הישנים בקיוטו הם נהדרים.

אילו בניינים מיוחדים שילבת? האם היו בניינים, כמו בניין היטאצ'י לדוגמה, שמיוחדים בעיניך, ולמה?

כן, בניין היטאצ'י, שנקרא גם טסוטנקאקא (Tsūtenkaku, שפירוש השם הוא "המגדל שמגיע לגן עדן"), היה חיוני מכיוון שהוא נקודת ציון באוסקה כבר מעל מאה שנים ומייצג עידן אחר. הוא נהרס במהלך מלחמת העולם השנייה ונבנה מחדש. היום, הוא עדיין עומד איתן. גם בניין NHK באוסקה ובניין אבנו הרוקאס (Abeno Harukas) שנבנה לא מזמן, והוא גורד השחקים הגבוה ביותר ביפן, הפכו למרכזיים ומהם נוצרו בניינים אחרים. שילבתי בסרט גם את הבית שבו אני מתגורר, בעיקר בשביל הכיף. זה הכי קרוב שאני יכול להגיע לפורטרט עצמי.

איך חשבת על הרעיון לכופף ולהזיז בניינים?

זה היה רק כדי לגרום להם להיראות דינמיים ומלאי חיים. הושפעתי גם מהרעיונות של אלן ווטס של עולם מפותל.

מי היה מעורב בהפקה?

בעקרון רק אני, בכל מה שקשור לתהליך העבודה השלם. אמן המוזיקה האלקטרונית דייסוקה טאנבי היפני יצר את המוזיקה והיה בינינו שיתוף פעולה צמוד. אני צריך גם לתת קרדיט לאשתי שסייעה לי בצילומים זה היה מלחיץ לשלוט ברחפנים תוך התמקדות בעבודת המצלמה.

כמה זמן לקח להשלים את הסרטון?

עבדתי עליו באינטנסיביות במשך קרוב לארבעה חודשים. יש תמיד את עניין הניסוי וטעייה, והייתי צריך לעשות מחדש כמה קטעים. היה גם קשה ליצור מחדש את הבניינים משימוש רק בצילומים כרפרנס, אז הייתי צריך לחפש אותם במפות של גוגל, כדי להבין בצורה טובה יותר את המרקמים, הצורות, הפרטים , היחס והזוויות. המעקב אחר התנועות (Motion tracking) צרך גם הרבה זמן. אני משתמש בזה בכל הסרטונים שלי, אך הפעם נאלצתי לעשות זאת ידנית ועם אלפי נקודות מעקב.

מה אתה מקווה להראות לקהל?

מציאות מעוותת שבתקווה תעורר נקודות מבט ותובנות חדשות.

תגיות