אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה אישר יבוא מכוניות עירוניות זעירות

משרד התחבורה אישר יבוא מכוניות עירוניות זעירות

לאחר שנים של עיכובים, שר התחבורה ישראל כץ חתם היום על התקנות שיתירו את יבואן של רכבי הקוואדרוסייקל לארץ. עם זאת, הם לא יורשו לנסוע בדרכים בינעירוניות

30.08.2016, 11:15 | תומר הדר

לאחר שנים של עיכובים, מכוניות עירוניות זעירות (קוואדרוסייקל) ייובאו לישראל. שר התחבורה ישראל כץ חתם היום (ג') על תקנות חדשות, שיתירו את יבואן של מכוניות אלה לארץ, בעקבות מה שבמשרד התחבורה מתארים כ"פיילוט מוצלח".

קראו עוד בכלכליסט

רכבי קוואדרוסייקל, הנחשבים למחזה נפוץ בערי אירופה, מוגדרים בחוק כרכבי ארבעה גלגלים במשקל של עד 500 קילוגרמים, אשר מצוידים במנוע קטן המפיק עד 15 קילוואט, ושמהירותם המרבית היא כ-50 עד 60 קילומטרים לשעה. עם זאת, בישראל רכבים אלה לא יורשו לנסוע בכבישים בינעירוניים, ובנוסף מספר הנוסעים יוגבל לשניים: נהג ונוסע אחד נוסף, זאת מטעמי בטיחות.

בהקשר זה, באפריל פורסם דו"ח חריף של ארגון הבטיחות האירופי Euroncap בנוגע לרמת הבטיחות של מכוניות הקוואדרוסייקל. הדגמים הזעירים נכשלו במבחני הריסוק של Euroncap, ולרוב קיבלו ציון של כוכב אחד בלבד.

רכב קוואדרוסייקל רכב קוואדרוסייקל רכב קוואדרוסייקל

שר התחבורה ציין כי מדובר בכלי רכב קטן ממדים שיוכל להשתלב בקלות בתנועה, בדומה לכלי רכב דו-גלגליים, ועשוי להוות פתרון תחבורתי יעיל להקלה על העומס בכבישים ועל מצוקת החניה.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
זה לא ילך, בקושי יהיה יבוא ובקושי אנשים
זה לא ילך, בקושי יהיה יבוא ובקושי אנשים יקנו, מכמה סיבות: 1. זה לא מכונית ולא אופנוע ולכן אין לה את היתרונות של אף אחד מהם (השתחלות וחניה, מזגן, בטיחות אקטיבית ופסיבית). 2. בגלל שאישרו רק L6e (עד 45 קמ"ש, חשמלי בלבד), המשמעות שזה היה לא פרקטי בגלל מגבלת התנועה בדרך עירונית בלבד, אפילו נסיעה פרברית לא ניתן לבצע בו, והמחיר של הרכבים האלה גבוה בגלל עלות המצברים עד סביבות 50-60 אלף שקל לצרכן ובמחיר הזה ניתן כבר לקנות מכוניות בנזין קטנות שאין להם מגבלה ויש להם עוד 2-3 מושבים. 3. במקום לאמץ את הנהוג באירופה בעניין זה, בחרו במשרד של הגאונים בארץ להמציא (שוב) את הגלגל ... העיקר שהשר קיבל כותרת !!!
BandAid  |  31.08.16
21.
לא יקל בחניה - עדיין תופס מקום כמו
לא יקל בחניה - עדיין תופס מקום כמו כל רכב אחר. הבעיה שכלי רכב כזה דורש אגרת רישוי שנתית וביטוח חובה/צד שלישי, מה שמייקר את האחזקה. במצב כזה רבים יעדיפו קלנועיות, שאינן מחייבות רישוי עם מצבר חזק במיוחד, כזה שמאפשר נסיעה לטווח של עשרות קילומטרים.
Bucket  |  31.08.16
לכל התגובות