אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לברון ג'יימס - מפיק ריאלטי צילום: איי אף פי

לברון ג'יימס - מפיק ריאלטי

חלומו של כוכב ה-NBA התגשם ביוני כשהעניק לקליבלנד אליפות. עכשיו הוא עוזר להגשים חלומות נוספים באמצעות תוכנית ריאליטי חדשה

31.08.2016, 10:53 | שירות כלכליסט
חלומו של לברון ג'יימס התגשם ביוני, אז הוא העניק לקליבלנד אליפות. עכשיו הוא עוזר להגשים חלומות נוספים באמצעות תוכנית ריאליטי חדשה.

קראו עוד בכלכליסט

לברון ג לברון ג'יימס גייס משקיעים | צילום: אי פי איי לברון ג

התוכנית, המופקת על ידי ג'יימס ושותפו העסקי מאבריק קרטר, נקראת קליבלנד הסטלס (Cleveland Hustles). היא מחברת בין 4 אנשי עסקים מקומיים עם שמונה יזמים מאזור קליבלנד. כל אחד מאנשי העסקים בוחר עסק להשקיע בו ועובד ביחד עם היזם לפתיחת חנות פיסית בשכונות נחשלות של קליבלנד.

"אנחנו מעניקים לאנשים את ההזדמנות להגשים חלום ומעניקים לבעלי עסק קטן הזדמנות לעשות מה שהם אוהבים", אומר ג'יימס, שגדל באקרון הסמוכה.

זו תוכנית ריאליטי עם מטרה: יצירת מקומות עבודה, תמיכה בעסקים קטנים ושיפור שכונות.

ג'יימס גייס את המשקיעים: קומאר ארורה, שמגדיר עצמו "משקיע סדרתי", קאת'י פיוטי, יועצת הון פרטית ובעלת יקב, אלן גלאזן, מנהל לשעבר בסוכנות פרסום וג'ונתן סוייר, שף זוכה פרסים.

בתוכנית, המזכירה את שארק טנק המשודרת ברשת ABC, עשרים עסקים חדשים מציגים את המוצר או הרעיון העסקי שלהם לפאנל של משקיעים. השמונה שנבחרו כוללים יצרן משקאות קלים, יצרן בייגל, בעלים של מסעדת בשרים, מעצבת שיער שרוצה לפתוח מספרה, יצרן של מוצרי עור איכותיים ויצרן דבש. בעלי העסקים מבקשים השקעה בתמורה לחלק מהרווחים.

"לאנשים האלה יש דרייב אמיתי וחיבור לקליבלנד, והם מאמינים במה שהם עושים ורוצים להפוך ליזמים טובים", אומר ג'יימס.

בסצנת הפתיחה של הפרק הראשון, מופיע על המסך משפטו המפורסם של ג'יימס המתאר את האתוס של קליבלנד: "דבר לא ניתן בחינם, את הכל צריך להרוויח. עובדים בשביל מה שמקבלים".

לאחר מכן מציג ג'יימס את המטרה שלו: "להחיות את קליבלנד, עלינו לעבור רחוב אחר רחוב, אני רוצה להשקיע את הזמן וההשפעה שלי ליצירת תנועה שיכולה לחזק את הקהילה שלנו ולשפר את השכונות".

קליבלנד נמצאת בשלבי התאוששות כלכלית. "שם נמצאת העבודה הרגילה שלי, וזה תענוג ליצור הזדמנויות לאנשים בעבודות שלהם", הוסיף.

בפרק הראשון מתמקדים בבעל חברת הבייגלים ובמעצבת השיער, שנאלצים לעבור שורה של משימות. חברת הבייגלים נדרשה לפתוח חנות פופ אפ, להכניס לפחות 400 מיליון דולר במכירות ולהוכיח שהלקוחות אוהבים את הבייגלים הקפואים יותר ממותג מוביל בתחום. בעלת המספרה התבקשה לפתוח גם חנות פופ אפ ולהחתים 12 מעצבי שיער שיחתמו על שכירות.

בסוף הפרק, גלאזן יבחר את העסק שבו ישקיע ויעזור לפתוח חנות בגורדון סקוור בקליבלנד. בפרק השני סוייר יבחן שתי חברות ויבחר אחת.

חברת הבידור המתפתחת שלו, ספרינגהיל אינטרטיינמנט, הקרויה על שם השיכון שבו התגורר באקרון, עוזרת ליצור הזדמנויות כלכליות לבעלי עסק קטן. זאת בנוסף לעבודות הצדקה שלו. עמותת לברון ג'יימס מסייעת לילדים באקרון ובצפון מזרח אוהיו, וג'יימס קיבל קבוצה חדשה של ילדים בכיתה ג' לתוכנית Wheels for Education.

"יש לי כשרון לעשות כמה דברים בו זמנית, ואני משתמש בחזון שלי כדי להגשים זאת", אמר. "זה מושלם שיש לי את החזון הזה ויש אנשים מסביבי שהופכים אותו למציאות".

תגיות