אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רווחי דואר ישראל צנחו ב-85% ברבעון השני של השנה צילום: אוראל כהן

רווחי דואר ישראל צנחו ב-85% ברבעון השני של השנה

הסתכמו ב-2.7 מיליון שקל. עם זאת, בחציון הראשון של 2016 צמח הרווח הנקי ב-22%; היו"ר חזי צאיג: "עובדי החברה ומנהליה עשו את הבלתי יאמן והצליחו להצעיד את החברה להצלחה עסקית בחציון"

31.08.2016, 10:15 | אלירן מלכי

דואר ישראל דיווח הבוקר (ד') על הכנסות של 439.5 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת 453.5 ברבעון המקביל - ירידה של 3%.

הרווח התפעולי עמד על 11.5 מיליון שקל ברבעון לעומת 29.7 מיליון ברבעון המקביל, ירידה של 61%, והרווח הנקי הסתכם ב- 2.7 מיליון שקל לעומת 19.2 מיליון ברבעון המקביל, המשקף ירידה חדה של 85%.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: עומר מסינגר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל | צילום: עומר מסינגר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, צילום: עומר מסינגר

הכנסות החברה ממשיכות לרדת כתוצאה מהירידה המתמשכת במשלוח הדואר המסורתי כחלק ממגמה כלל עולמית. הירידה מצליחה להתמתן בעקבות העלייה בהכנסות מחבילות ומשלוחים בחו"ל.

בסיכום הנתונים החציונים, הדואר מציג הכנסות של 901 מיליון שקל בחציון הראשון של 2016 לעומת 921 מיליון שקל בתקופה המקבילה, רווח תפעולי של 39 מיליון שקל לעומת הפסד של 424 מיליון שקל בתקופה המקבילה שכלל את הוצאות הפרישה של העובדים. הרווח הנקי בחציון הראשון של 2016 צמח ב22% לעומת 15.9 מיליון שקל בהשוואה לחציון המקביל. הדואר מדווחים על EBIDTA של 98 מיליון שקל בחציון הראשון של 2016 לעומת 97 מיליון בתקופה המקבילה.

בחציון הראשון של 2016 הדואר קלט 24 מיליון חבילות שהגיעו מחו"ל לעומת 17.5 מיליון חבילות בתקופה המקבילה. בדואר מדווחים כי בחציון הראשון הם השקיעו 24 מיליון שקל על שיפור השירות ופתחו מרכז דוורים אזורי בראשון לציון והשקת מערכת SMS חדשה המעדכנת את הלקוחות כאשר מגיעה חבילה.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, אמר "החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית רפורמה עסקית רחבת היקף, שמטרתה בין היתר שיפור השירות ללקוח והחזרת דואר ישראל לפסי צמיחה עסקית. למרות ששנת 2016 היא שנת מעבר אשר לא תוכננה להיות רווחית במסגרת תוכנית ההבראה, עובדי החברה ומנהליה עשו את הבלתי יאמן והצליחו להצעיד את החברה להצלחה עסקית בחציון, וזאת עם כמות כח אדם קטנה משנה שעברה ועם היקפי פעילות הולכים וגדלים בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, הוסיף: "התוצאות העסקיות של החציון מעידות על החזרת אמון הציבור בדואר ישראל, כאשר המאמצים הרבים שהשקענו בשיפור השירות בחודשים האחרונים נותנים את אותותיהם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
לא מבין... אני מזמין מחו"ל, מקבל חבילות תך
לא מבין... אני מזמין מחו"ל, מקבל חבילות תך 4~5 ימים אם זה נקסט, או שבועיים וחצי אם זה סין. מקבל SMS ביום שזה מגיע לארץ, הסניף פתוח מ13 עד 21:00 (לא סניף דואר - רק מרכז חלוקה - המפעיל חרדי, כנראה לומד בבקרים בכולל.. גם יתרון - סוף סוף מחלקים בשעות שאנשים יכולים לקחת...), הסניף שמחלק הכי הרבה חבילות בפתח תקווה, ואין שם אף פעם תור של יותר מ3 דקות. עובדים בקצב, וביעילות. מאחל לכל המתלוננים שהדואר יפתח גם לידם מרכזי חלוקה שכאלה (כמובן שזה מרכז שעובד "עבור" הדואר, מקבל תמלוגים) - אז כן - הלוואי שהדואר ידע גם לתגמל אותם כמו שצריך. שירות מעל ומעבר. כל הכבוד.
Ducky  |  31.08.16
28.
באיזו מדינה בעולם הדואר הוא חינם? כשגוף ציבורי
באיזו מדינה בעולם הדואר הוא חינם? כשגוף ציבורי מפסיד, אתם באים בטענות; כשגוף ציבורי מרוויח, אתם באים בטענות; מזל שהגלישה ב״כלכליסט״ היא בחינם: אם ניתן היה להגיב רק באמצעות הדואר, ב״קוראים כותבים״, הרי לא הייתם מגיבים כלל. אצבעות קלות על המקלדת שמביישות את בעליהן.
Pretzel  |  31.08.16
לכל התגובות