אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו במפה: תל אביב מתחדשת ב-30 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית צילום: אורן אגמון

צפו במפה: תל אביב מתחדשת ב-30 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית

מדובר בהסכם חדש בין משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו שמתווסף על זה שנחתם בשנה האחרונה מול ערים נוספות בגוש דן. הנת"צים החדשים יגיעו מהפקעת נתיב קיים ולעירייה שמורה הזכות לבטל חניות, כדי "ליצור" נתיב נסיעה יש מאין

31.08.2016, 10:55 | ליאור גוטמן
משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו חתמו היום (ד) על הסכם להכשרת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים בתל אביב. מדובר בהסכם חדש שמתווסף על זה שנחתם בשנה האחרונה מול ערים נוספות בגוש דן. בין הערים שכבר חתמו ניתן לציין את בת ים, חולון, לוד, רמלה, קריית אונו והוד השרון. ההסכם ישלים רשת של 350 ק"מ בכל המטרופולין.  

קראו עוד בכלכליסט

מפת נתיבי התחבורה הציבורית בת"א מפת נתיבי התחבורה הציבורית בת"א מפת נתיבי התחבורה הציבורית בת"א

לפי משרד התחבורה, עיריית תל אביב תכשיר כ-30 קילומטרים של נת"צים חדשים ותשדרג במקביל כ-135 קילומטרים של נתצ"ים קיימים, כאשר משרד התחבורה הקצה לפרויקט כמיליארד שקל. כיום יש בתל אביב בסביבות 50 ק"מ של נת"צים דו כיווניים. הנת"צים החדשים יגיעו מהפקעת נתיב קיים. לעיריית תל אביב שמורה הזכות לבטל חניות. במקומות שונים כדי "ליצור" נתיב נסיעה יש מאין.

בכל הנתצ"ים שיוקמו יוצבו מצלמות אכיפה שיופעלו על ידי פקחים עירוניים שהוסמכו לרשום דוחות לנהגים, שיתועדו כשהם חונים או נוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית. הפעלת פקחים עירוניים בנתצ"ים התאפשרה בזכות חוק שיזם השר כץ בכנסת, המסמיך פקחים עירוניים לבצע אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית.

אוטובוסים של דן, צילום: נמרוד גליקמן אוטובוסים של דן | צילום: נמרוד גליקמן אוטובוסים של דן, צילום: נמרוד גליקמן

"הקמת רשת נתיבי התחבורה הציבורית בגוש דן, נועדה לתת יתרון משמעותי לאוטובוסים ולכלי רכב ציבוריים, לעומת הרכב הפרטי. "התכנית מהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסע, וצפויה להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית" אמר שר התחבורה ישראל כץ. ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי הוסיף שנת"צים הם מרכיב חשוב בקידום תחבורה ציבורית, אולם "רק רציפות הנתיבים הללו מנקודת המוצא ליעד בין הערים השונות, בנתיבים הבינעירוניים יעודדו אנשים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית" סיכם.

פרטי ההסכם שנחתם כוללים כמה שלבי פיתוח. הראשון הוא הקמה של כ-15 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית בצירים שונים לרבות ציר משה סנה – בני אפרים – רוקח (נת"צ ימני לשני הכיוונים); ציר שאול המלך, בקטע שבין נמיר לאבן גבירול יוקם (נת"צ ימני , בשני הכיוונים); ציר תל גיבורים – פרייגרנזון, בקטע שבין צבי ללוחמים (נת"צ ימני בשני הכיוונים); ציר קק"ל, בקטע שבין לבנון לאיילון (כיוון מערב, נת"צ ימני בשני הכיוונים ובין לבנון לנמיר, נת"צ בשני הכיוונים); בציר וולנברג בקטע שבין רוזן – משמר הירדן (נת"צ ימני בשני הכיוונים); ציר הר ציון – שומרון, בקטע שבין בגין להר ציון (נת"צ ימני למזרח ונגדי למערב ובקטע שבין שומרון לקיבוץ גלויות נת"צ ימני, בשני הכיוונים); בציר לבון, בקטע שבין קיבוץ גלויות (נת"צ ימני, בשני הכיוונים, ובציר בין צבי, בקטע שבין לבון לאיילון יוקם נת"צ ימני, בשני הכיוונים).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
שלום רב, אולי שר התחבורע שלנו יואיל בטובו
שלום רב, אולי שר התחבורע שלנו יואיל בטובו חוץ מאשר להציב מצלמות ופקחים ושוטרים שיקנסו ויעצרו את כל אחד מפשוטי העם שיעז להשתמש בנת״צ באין ברירה עקב המחסור בתחבורה ציבורית ופקקי הענק ברחבי גוש דן גם להוצי תקנה/צו/ חוק המחייב את נהגי האוטובוסים למיניהם להשתמש אך ורק בנת״צ!!! קצנו כולנו כל ציבור הנהגים בהשתוללות חסרת הרסן של נהגי האוטובוסים שחוסמים את הצמתים באין מפריע, משתלטים על 3 נתיבים ואינם מאפשרים לתנועה לזרום, מזגזגים בין הנתיבים כאילו אין מחר, נוהגים בנתיב השמאלי מבין שלושה למרות האיסור בחוק!!! אין דין ואין דיין!!! מה אתה אומר? כבוד שר התחבורע? אולי היגיע הזמן להתחשב קצת גם בנהגים? אגרות משלמים, 140% מס על הדלק - משלמים... אתה כמובן, אינך עומד בפקקים... המאבטח מוצי צ׳קלקה והופ - אין פקקים... בחסות האור הכחול וה ״ביטחון״ נוסעים על השוליים ומצפצפים על כל השאר...
AT1  |  31.08.16
לכל התגובות