אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחני ריסוק: שני ציונים נפרדים לרכב השטח של קיה ולטנדר של טויוטה

מבחני ריסוק: שני ציונים נפרדים לרכב השטח של קיה ולטנדר של טויוטה

הסיבה: בגרסה אחת של הרכבים יש מערכת בלימה אוטונומית שמזהה סכנה ומסייעת לסייע לנהג לבלום את הרכב. בגרסה השנייה אין

31.08.2016, 13:12 | תומר הדר

רכב הכביש שטח החדש של קיה, הנירו, וגם טויוטה היילקס זכו לשני ציונים נפרדים במבחן הבטיחות של EURPNCAP, כך עולה מתוצאות מבחני ריסוק שפרסם הארגון לפני שעה קלה.

הסיבה: בגרסה אחת של הרכבים, שנבחנו על ידי הארגון, הנחשב למחמיר באירופה, קיימת מערכת בלימה אוטונומית, כזו שיודעת לזהות סכנה ולסייע לנהג במלאכת הבלימה (כאשר הרכב משתלט בעצמו על דוושת הבלם) ובגרסה השניה לא. כך, הנירו, רכב הכביש שטח של קיה שצפוי להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים, זכה לציון גבוה של חמישה כוכבי ריסוק בגרסה אשר מצוידת במערכת הסיוע לבלימה.  

רכב טנדר טויוטה היילקס רכב טנדר טויוטה היילקס רכב טנדר טויוטה היילקס

לעומת זאת, בגרסה ללא מערכת הסיוע לבלימה קיבלה הנירו ארבעה כוכבים מתוך חמישה. בדומה לנירו, גם ההיילקס זכה לשני ציונים – האחד טוב מאוד והשני נמוך מאוד: בגרסה המצוידת במערכת הבלימה האוטונומית קיבל הטנדר של טויוטה חמישה כוכבי ריסוק, ציון גבוה במיוחד עבור טנדר.

לעומת זאת, בגרסה ללא מערכת הסיוע לבלימה קיבל ההיילקס ציון נמוך – של שלושה כוכבים בלבד. יש להדגיש כי קיה נירו טרם יובאה ארצה, אך תיובא ככל הנראה, בדומה לאחיה הקטן, הספורטאז' עם מערכת סייען בלימה.

ההיילקס, לעומת זאת, אינו מיובא לישראל עם המערכת אשר מקנה ציון בטיחות של חמישה כוכבים. לצד הטויוטה והקיה נבחנו גם סובארו לבורג המשווקת בישראל – ורנו סניק החדשה ששיווקה בארץ טרם החל – שזכו שתיהן לציון המרבי – חמישה כוכבי ריסוק.

תגיות