אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המלחמה על הווידיאו: טוויטר תחלוק את רווחי הפרסום עם המשתמשים צילום: youtube

המלחמה על הווידיאו: טוויטר תחלוק את רווחי הפרסום עם המשתמשים

כחלק משורת צעדים שהיא מבצעת כדי להפוך לשחקנית משמעותית בתחום הווידיאו ובמאמץ למשוך עוד משתמשים, טוויטר תעניק ליוצרי התוכן 70% מרווחי מהפרסומות המוצגות ליד הסרטונים

31.08.2016, 13:49 | נמרוד צוק
טוויטר הולכת בעקבות יוטיוב, בנסיון למשוך אליה יוצרים של תכני וידאו ואת הקהל שלהם: החברה תתחיל להציג פרסומות לצד סרטונים שמשתמשיה מעלים ולהתחלק איתם ברווחים, כאשר מרבית ההכנסה תישאר בידי יוצרי התוכן.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד ליוטיוב, שמשאירה בידיה 45% מההכנסה ומעבירה 55% ליוצרים, טוויטר תשאיר בידי יוצרי הסרטונים נתח שמן של 70% מרווחי הפרסום, ותשמור לעצמה 30%בלבד. זהו הסדר זהה לזה שטוויטר חתמה עליו עם ספקיות תוכן וידיאו גדולות כמו ליגת ה-NFL, כך לטענת אתר recode שחשף את הסיפור.

מטה טוויטר. מנסה להביא לצמיחה במספר המשתמשים, צילום: עמית שעל מטה טוויטר. מנסה להביא לצמיחה במספר המשתמשים | צילום: עמית שעל מטה טוויטר. מנסה להביא לצמיחה במספר המשתמשים, צילום: עמית שעל

ההחלטה להציע נתח גדול כל כך מההכנסות, מעריכים בתעשיה, נובע מעמדת הנחיתות של טוויטר מול יוטיוב, שמציעה הן קהל גדול (יותר ממיליארד משתמשים, פי שלושה מטוויטר) והן זיהוי כיעד מוביל לצפיה בווידיאו, ולעומת פייסבוק שאמנם לא משלמת למרבית יוצרי התוכן אבל מציעה חשיפה לקהל של 1.6 מיליארד משתמשים וסיכוי גבוה להגיע להפצה ויראלית של התוכן.

המהלך מצטרף לשורת צעדים שטוויטר ביצעה לאחרונה בניסיון לבסס את עצמה כשחקנית משמעותית יותר בתחום הווידיאו, החל מרכישת אפליקציית השידור החי פריסקופ (שלא נכללת בהסדר החדש), דרך חתימת הסכמי שידור עם גופים כמו ליגת ה-NFL וה-NBA, ועד למו"מ שמתקיים עם אפל, לפי דיווחים לא רשמיים, במטרה לשלב את טוויטר באפל TV. גם בישראל פועלת טוויטר בשבועות האחרונים בנסיון להגיע להסכמי תוכן עם גופי שידור והפקה.

הויתור על 70% מההכנסות נשמע אולי קיצוני, אבל עבור טוויטר זה צעד הגיוני: החזרת מספר המשתמשים הפעילים לצמיחה משמעותית היא מטרה ראשונה בחשיבותה עבור החברה. קצב הצמיחה ירד למספר חד ספרתי ברבעונים האחרונים ומתקשה להתרחק מקו ה-300 מיליון כבר חודשים ארוכים. אם מהלכי הווידיאו יצליחו לחולל שינוי חיובי בהבאת משתמשים חדשים, החברה יכולה להרשות לעצמה לוותר על כמה אחוזים מהכנסתה.

תגיות