אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פולקסווגן רוכשת 17% מיצרנית המשאיות נביסטאר תמורת 200 מיליון דולר צילום: בלומברג

פולקסווגן רוכשת 17% מיצרנית המשאיות נביסטאר תמורת 200 מיליון דולר

יצרנית הרכב הגרמנית תשלם 16 דולר לכל מניה של החברה האמריקאית - פרמיה של 14% מעל שווי המניה ביום שישי האחרון

06.09.2016, 12:51 | שירות כלכליסט

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן צפויה לחשוף עוד היום (ג') תכניות לרכוש אחזקה של 17% ביצרנית המשאיות האמריקאית נביסטאר אינטרנשיונל (Navistar International) תמורת 200 מיליון דולר - מהלך בעל חשיבות אסטרטגית שיעניק לפולקסווגן את דריסת הרגל הראשונה שלה בשוק המשאיות האמריקאי הרווחי.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך מגיע קרוב לשנה לאחר שהרשויות בארה"ב חשפו כי פולקסווגן התקינה במכוניות הדיזל שלה תוכנה לזיוף תוצאות מבחני הזיהום. עד כה העלויות לחברה כתוצאה מהזיוף מסתכמות בכמעט 20 מיליארד דולר ועל החברה היה לקצץ בהוצאותיה ולהקפיא את תוכניותיה לרכישות ולמיזוגים. רכישת האחזקה בנביסטאר מסמנת כי הנהלת יצרנית הרכב הגרמנית מרגישה מספיק בטוחה בחברה כדי לבצע צעדים אסטרטגיים משמעותיים בעודה מתמודדת עם השלכות השערורייה.

פולקסווגן הסכימה לשלם 16 דולר למניית נביסטאר, שהם פרמיה של 14% מעל שווי המנייה בסגירת המסחר ביום שישי שהיה 14.04 דולר. כך על פי גורמים המקורבים לעניין. בתמורה תזכה פולקסווגן לשני מושבים בדירקטוריון יצרנית המשאיות.

פולקסווגן, צילום: Volkswagen פולקסווגן | צילום: Volkswagen פולקסווגן, צילום: Volkswagen

שתי החברות, המנהלות שיחות מאז 2015, הסכימו לשתף פעולה ברכישה ובפיתוח מוצרים חדשים. הן צפויות למסור פרטים נוספים על העסקה במהלך היום.

רכישתה של יצרנית המשאיות הכבדות הרביעית בגודלה בארה"ב היא צעד חשוב עבור חטיבת המשאיות והאוטובוסים של פולקסווגן. החברה מיזגה את פעילות הרכבים המסחריים שלה - הכוללת את MAN ואת "סקניה" - לחברת אחזקה אחת ב-2015. פעילות הרכבים המסחריים הניבה לחברה הכנסות של 34.4 מיליארד יורו ב-2015 והכנסות לפני מסים וריבית של 1.7 מיליארד יורו.

רכישת MAN וסקניה נעשתה במסגרת מאמציה של פולקסווגן לבסס את פעילות המשאיות הגלובלית שלה. אולם מיזוגן של שתי החברות היה קשה והיא לא הצליחה לחדור לשוק האמריקאי, החשוב לה כדי להתמודד מול יריבות כגון וולבו ודיימלר. עסקה זו תועיל גם לנביסטאר, הנאבקת לשמור על רווחיות לאחר שדיווחה על ההפסדים הגדולים שלה מזה עשור, בשוק האמריקאי.

"בטווח הארוך, השוק הצפון אמריקאי הוא נתיב בעל עניין עבורנו, אולם צריכה להיות התאמה טובה לחברה, מלבד השותפות האפשרית", אמר אנדריאס רנשלר, ראש פעילות המשאיות והאוטובוסים של החברה.

תגיות