אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
NFL: המפרסמים רכשו זמן אוויר בשווי 2.5 מיליארד דולר

NFL: המפרסמים רכשו זמן אוויר בשווי 2.5 מיליארד דולר

עליית מחירים של בין 7%-9% לא משפיעה על רשתות הטלוויזיה שנהנות מרייטינג גבוה בשידורי ליגת הפוטבול

06.09.2016, 14:31 | שירות כלכליסט
תופעת "חותכי הכבלים", כלומר האנשים שמבטלים את המנוי לכבלים וללוויין, מהווה בעיה לרשתות השידור ולליגות הספורט מכיוון שהיא מצמצמת את ההכנסות מפרסום. זו בעיה גם למפרסמים שמתקשים להגיע לדור חדש של צרכנים. אולם מתברר שהתופעה הזו לא משפיעה על ליגת הפוטבול (NFL), והמפרסמים כבר רכשו זמן אוויר בשווי 2.5 מיליארד דולר, כך שנראה שלא איכפת להם מעליית מחירים של בין 7%-9%.

החסינות של ה-NFL נובעת בעיקר מהיותה ליגת הספורט הגדולה בארה"ב. ישנן סיבות נוספות לכך שרשתות CBS, NBC, פוקס ו-ESPN לא חוות ירידה ברייטינג כפי שקרה בשידורי האולימפיאדה ב-NBC.

ראשית כל, מרבית הערוצים האלה הם ערוצים ארציים ולא כבלים, כך שגם המתנתקים מהכבלים מקבלים אותם בחינם בחבילת היסוד. במקביל, משקי בית שיש להם רק מנוי לנטפליקס, הולו, אמזון ופריים וכן הלאה, עדיין יכולים לצפות במשחקי ה-NFL בערוצים הרגילים, זאת בניגוד למשחקי הבייסבול, ההוקי והכדורסל שמשודרים בערוצים למנויים: טרנר, FS1, NBC ספורטס ו-ESPN.

טום בריידי , צילום: אי פי איי טום בריידי | צילום: אי פי איי טום בריידי , צילום: אי פי איי

סיבה נוספת היא הקבוצה הדמוגרפית של צופי ה-NFL שהיא אטרקטיבית יותר משל כל ספורט אחר. כולם משחקים בליגות הפנטזי, וכולם מדברים על המשחק בימי ראשון וחושבים שהם פרשנים מומחים. כלומר, הקהל לא מזדקן או ממוקד באזור אחד. מדובר בקבוצה דמוגרפית חזקה, כך שהמפרסמים לא צריכים להתמקד בקבוצה אחת ספציפית, אלא הם יכולים לירות לכל הכיוונים.

ה-NFL היא מכונה עסקית משומנת שמייצרת הכנסות, מביאה קהל צופים גדול ושולטת בהפצה של המשחקים. לכן, מחירי הפרסום עלו בהשוואה לענפי ספורט אחרים. נראה שהליגה יכולה לעמוד במרכז שערוריות רבות בלי להיפגע.

תגיות