אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות המהלך של שופרסל: סימילאק מעמיקה את המבצעים צילום: יח"צ

בדיקת כלכליסט

בעקבות המהלך של שופרסל: סימילאק מעמיקה את המבצעים

יצרנית סימילאק יזמה מבצע אצל המתחרות של שופרסל למכירת תחליף המזון לתינוקות ב־45–55 שקל למוצר בניסיון לחסום את חדירת שופרסל בייבי לשוק

06.09.2016, 21:01 | אורנה יפת

יצרניות תחליפי המזון לתינוקות סימילאק ומטרנה יוצאות במבצעים אגרסיביים שבוע לאחר ששופרסל השיקה תחליף חלב תחת המותג הפרטי שלה. שופרסל מוכרת תחליף חלב במותג הפרטי ב־40 שקל לאריזת 700 גרם (5.7 שקל ל־100 גרם). נראה שמי שכרגע רושמת את התחרות האגרסיבית הגבוהה ביותר בשלב זה היא פרומדיקו, משווקת תחליף החלב סימילאק, שהמוצר שלה נמכר ברשתות השיווק הפרטיות במחיר שובר שוק בימים אלה.

קראו עוד בכלכליסט

כך אריזת סימילאק אדבנס, הפורמולה המתקדמת מבית אבוט, וסימילאק טופ שהיא הפורמולה הפחות מתקדמת, נמכרות ברשת השיווק חצי חינם ב־55 שקל בלבד. בחצי חינם המחיר של מטרנה חלבי ומטרנה אקסטרה קר עומד על 49.9 שקל. מי ששבר עוד יותר את השוק הוא רמי לוי שמוכר את סימילאק טופ תמורת 44.9 שקל. ברמי לוי סימילאק אדבנס נמכר תמורת 54.9 שקל בקנייה מעל 100 שקל, ועד 69.9 שקל בסניפים מסוימים ללא התניה בסכום הקנייה. ברשת יינות ביתן מוכרים בימים אלה את סימילאק טופ גם כן ב־55 שקל, אך הסימילאק אדבנס נמכר ב־78.9 שקל. בשופרסל דיל, אגב, המחיר של סימילאק הרבה פחות אטרקטיבי ונע בין 75.7 שקל לטופ ועד 79.9 שקל לאדבנס.

אמנם חוק המזון אוסר על ספקיות לקבוע את מחירי המדף, אך הוא איננו מונע מהן לתמוך ברשתות השונות ולהעניק להן הנחות. גורמים בענף מסרו אתמול כי פרומדיקו היא זה שיזמה ברשתות השיווק את המבצעים שמוצעים כעת על המדף, אך גם הרשתות עצמן סופגות חלק מההנחות. המבצע החל ברשתות השיווק בימים האחרונים ועתיד להימשך בין כמה שבועות לכמה חודשים. נראה כי אם אכן תחליף החלב שופרסל בייבי יצליח לתפוס נתח שוק כלשהו, הדבר יגרום למתחרות להעמיק עוד יותר את המבצעים על המדף בניסיון לחסום את שופרסל. עם זאת, רק שלשום טען מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כי המותג הפרטי כבר הגיע לנתח שוק דו־ספרתי ברשת.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בעת ההשקה. המתחרים הגיבו מהר, צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בעת ההשקה. המתחרים הגיבו מהר | צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בעת ההשקה. המתחרים הגיבו מהר, צילום: אוראל כהן

מבדיקת מחירי מטרנה במדפי הרשתות המתחרות בשופרסל עולה כי המחיר נמוך לאורך השנה ואיננו יוצא דופן בימים האחרונים. ברמי לוי מטרנה חלבי נמכרת ב־49.90 שקל ואקסטרה קר, הפורמולה המתקדמת של מטרנה, ב־57.9 שקל. ביינות ביתן מטרנה חלבי נמכר ב־52.9 ומטרנה אקסטרה קר ב־58.5 שקל. במחסני להב נמכרת מטרנה חלבי ב־55 שקל ומטרנה אקסטרה קר ב־65 שקל.

תחליף החלב הוא מוצר לוס לידר ברשתות וכזה שמושך לקוחות להיכנס לחנויות, וזו הסיבה שבמרבית השנה הוא נמכר בהנחות גבוהות. בענף הקמעונאות יש מי שרואה תסריט לפיו סימילאק ואסם, משווקת מטרנה, יכולות אם ירצו להעמיק מבצעים במתחרות של שופרסל ובכך לחזק אותן. "אם מטרנה וסימילאק יתנו הנחות למתחרות, הלקוחות שיחפשו את המותגים החזקים ילכו לרשתות חלופיות. אז נראה כמה תעלה לשופרסל קטגוריית תחליפי החלב", אומר מתחרה של שופרסל, "למותג פרטי יש מחיר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות