אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווחים: אפל שוקלת מחדש את פרויקט המכונית האוטונומית ופיטרה עשרות עובדים צילום: צילום מסך

דיווחים: אפל שוקלת מחדש את פרויקט המכונית האוטונומית ופיטרה עשרות עובדים

החברה עוסקת זה שנתיים בפיתוח המכונית, אולם הפרויקט סובל ככל הנראה מקשיים והעומד בראשו אמר למפוטרים כי הוחלט לבצע "ריבוט" שלו

10.09.2016, 09:06 | עומר כביר
אפל שוקלת מחדש את האסטרטגיה שלה בתחום פיתוח המכונית אוטונומית, וסגרה חלקים מהפרויקט השאפתני תוך שהיא מפטרת כמה עשרות עובדים, כך מדווחים הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל.

קראו עוד בכלכליסט

אפל מעולם לא הודתה רשמית שהיא מפתחת מכונית אוטונומית, אם כי המנכ"ל טים קוק פיזר כמה אמירות עמומות בנושא כשהתראיין לכלי תקשורת שונים. עם זאת, לפי דיווחים, החברה עוסקת בתחום כבר קרוב לשנתיים ובמהלכן השקיע משאבים רבים בפרויקט, שמכונה טיטאן, גייסה בעבורו עובדים רבים וכן העבירה לעבודה עליו עובדים ממחלקות אחרות בחברה.

 , צילום: pixabay.com צילום: pixabay.com  , צילום: pixabay.com

ואולם, לפי דיווחים, סבל הפרויקט מקשיים רבים וביולי מינה קוק את בוב מנספילד , אחד מבכירי אפל שתחת סטיב ג'ובס הוביל את פיתוח צד החומרה של המקבוק אייר, האיימק והאייפד, על מנת להוביל גם אותו. תחת מנספילד שינתה אפל אל המיקוד האסטרטגי שלה מעיצוב וייצור מכונית אוטונומית משלה ליצירת טכנולוגיה בעבור מכוניות אוטונומיות.

כעת מוביל מנספילד שינוי משמעותי בפעילות אפל בתחום, כשלפי הדיווחים לעובדים שפוטרו נאמר שהוחלט לבצע "ריבוט" לפרויקט. לדברי מקורות, ההחלטה התקבלה לאור כמה בעיות שאפל נתקלה בהן, והקושי להסביר מה היא יכולה להביא לתחום שחברות אחרות לא יכולות להביא. חרף הקשיים, אפל רשמה התקדמות מסוימת והחברה כבר מבצעת נסיעות מבחן בסביבות סגורות של כמה רכבים אוטונומיים.

אפל מתחרה במירוץ לפתח מכונית אוטונומית מול חברות טכנולוגיה אחרות, ובראשן גוגל ואובר, שהחלה לאחרונה להפעיל צי של מכוניות אוטונומיות בשימוש מסחרי, יצרנית המכוניות החשמליות טסלה של אלון מאסק, ומרבית יצרניות הרכב הוותיקות.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
מה הקשר בין תנועה אוטומטית של מטוסים ורכבות
מה הקשר בין תנועה אוטומטית של מטוסים ורכבות לבין המשימה של רכב אוטונומי? ברכב אוטונומי המשימה מורכבת פי כמה סדרי גודל. במקרה של מטוסים ורכבות, בעקרון רשת התנועה כולה חסומה לכלי רכב שאינם נשלטים ע"י המערכת. למשל, המרחב האוירי של מטוסים מנוהל כולו ע"י המערכת, כך שכלים חיצוניים בלתי צפויים אינם אמורים להיות בו, ואם הם מופיעים הם תקלה והם עלולים לגרום לאסון. לשם התמודדות עם תקלות כאלה יש גם טייסים לגיבוי. באופן דומה, כל התנועה על רשת הרכבות נשלטת ע"י המערכת. אם כלי רכב חיצוני עולה על המסילה - זו תקלה שעלולה להסתיים בתאונה. המערכת לחלוטין אינה אוטונומית ואינה יודעת להתמודד עם מקרים בלתי צפויים. ברכב שנוסע ברחוב המציאות שונה לחלוטין. אין עדיין מערכת על אחת ששולטת ומודעת לכל כלי הרכב על הכביש. ובנוסף, יש את הנושא של חלוקת הכביש עם הולכי רכב - כל רגע עלול להתפרץ אדם אל הכביש. המערכות הקיימות עדיין רחוקות מאוד מלהתמודד עם בעיות כאלה בצורה נאותה. "הנהג לגיבוי" בעצם גורם לסכנה מוגברת. כשם שרובנו איננו מסוגלים להיות טייסים, כך רובנו לא מסוגלים להתרכז כשבעצם איננו עושים דבר. לכן לאחר תקופה ארוכה שבה המערכת לכאורה נהגה בצורה מושלמת, אם קורת לפתע תקלה שדורשת התערבות אנושית - רוב הנהגים יהיו מזמן שקועים במשחק בסלולרי או בנמנום מתוק - ולא יהיו מסוגלים להגיב במהירות הנדרשת. החברות המסחריות לא יספרו לכם את זה! זה רק מפריע להן לגרוף עוד רווחים!
Trumpet  |  10.09.16
11.
ובלי קשר יש לא מעט רכבות אוטומטיות, בעיקר
ובלי קשר יש לא מעט רכבות אוטומטיות, בעיקר בשדות תעופה ברחבי העולם. חוצמזה שה"ג'ונגל" הזה של הכבשים הוא ג'ונגל רק בגלל נהגים אנושיים שנוסעים כמו חיות. 10 דקות בכביש בארץ ותבין למה חייבים פה להוריד כמה שיותר ידיים של נהגים ישראלים מההגה ולתת לשיטה למישהו/משהו אחר.
Popsicle  |  10.09.16
לכל התגובות