אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש מדען טילים בקהל? SpaceX מבקשת עזרה באיתור הסיבה לפיצוץ צילום: USlaunchreport.com

יש מדען טילים בקהל? SpaceX מבקשת עזרה באיתור הסיבה לפיצוץ

אלון מאסק וחברת החלל שלו פרסמו סדרת ציוצים בהם הם מבקשים מכל מי שמצויים צילומים והקלטות מהאירוע לשלוח אותם אליה באימייל כדי לעזור לה לגלות את מקור התקלה שגרמה לפיצוץ ברקטה ובעמוס 6

11.09.2016, 11:48 | נמרוד צוק
חברת החלל SpaceX מתקשה למצוא את הגורם לפיצוץ שהשמיד לפני שבוע רקטת שיגור מדגם פלקון 9 ואת הלווין עמוס 6 שהיה אמור להכנס למסלול באמצעותה: החברה פרסמה ביום שישי ציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלה בו היא מבקשת מכל מי שמצויים בידיו צילומים, קטעי וידיאו או הקלטות אודיו מהאירוע לשלוח אותם אליה באימייל.

קראו עוד בכלכליסט

גם מייסד ומנכ"ל החברה אלון מאסק נרתם למשימה, כשהוא מגייס את 5 מיליון העוקבים שלו בטוויטר עם בקשה דומה ששולבה באחד מסדרת הציוצים שלו בנושא. "זוהי התקלה הקשה והמורכבת ביותר בה נתקלנו במהלך 14 השנים בה החברה פועלת", הוא כתב. "חשוב לציין שזה קרה במהלך פעולת תדלוק שגרתית. מנועי הטיל היו כבויים ולא היה שום מקור חום שאנחנו יודעים עליו", הוא פירט.

אלון מאסק. מבקש את עזרת הגולשים, צילום: בלומברג אלון מאסק. מבקש את עזרת הגולשים | צילום: בלומברג אלון מאסק. מבקש את עזרת הגולשים, צילום: בלומברג

פרט מסתורי במיוחד שהחברה עדיין מנסה להבין, סיפר מאסק בציוץ אחר, הוא רעש פיצוץ חלש יחסית שנשמע כמה שניות לפני שכדור האש הופיע. "הרעש עשוי היה להגיע מהטיל עצמו או ממקור אחר". מלבד עשרות צייצנים שניצלו את ההזדמנות להטריל בבדיחות ("זה היה רעש של סוללת גלקסי נוט 7 שהתפוצצה") הציוצים חיזקו את הדיון בספקולציות סביב האפשרות של חבלה או אירוע טרור.

אחד הציוצים של אלון מאסק, צילום: טוויטר אחד הציוצים של אלון מאסק | צילום: טוויטר אחד הציוצים של אלון מאסק, צילום: טוויטר

SpaceX היא אמנם לא חברה ציבורית, כך שהפיצוץ לא גרם לפגיעה מיידית בשווי החברה, אבל יש לא מעט סיבות אחרות לפענח את התקרית במהירות: הדיון המתעצם סביב ספקולציות ושמועות שמזיק לתדמיתה, החזרת אמון הלקוחות ומניעת מהאפשרות של ביטולי שיגורים (לחברה יש כבר רשימה של 70 שיגורים המתוכננים לשנים הקרובות, בשווי 10 מיליארד דולר), וקיצור העיכוב בהמשך פעילותה. לעת עתה, למרות שיש לה שני מתקני שיגור נוספים שממשיכים לפעול כרגיל, החברה קרקעה את משגרי הפלקון שלה עד להבנת התקלה.

צוות הבדיקה שהחברה מינתה לחקירת המקרה מונה כ-20 איש, שכוללים מלבד אנשי החברה גם נציגים של מנהל התעופה האמריקאי הפדרלי, חיל האוויר האמריקאי, מנהל החלל והאווירונאוטיקה הלאומי, נאס"א ומומחים חיצוניים. את החקירה מוביל האנס קוניגסמן, סגן נשיא החברה לאמינות טיסה.

תגיות