אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוזמה בבריטניה: רוצים לעקוף את התור לביקורת דרכונים? שלמו 5 ליש"ט צילום: Gatwick Airport

יוזמה בבריטניה: רוצים לעקוף את התור לביקורת דרכונים? שלמו 5 ליש"ט

בממלכה המאוחדת רוצים להילחם בתורי הענק בתקופות העומס ולפתוח דלפקים "עוקפי תור" בתשלום. אך למהלך יש לא מעט מתנגדים

11.09.2016, 17:14 | שירות כלכליסט
שדות התעופה בבריטניה מתכוונים להתחיל לגבות 5 ליש"ט לפחות מנוסעים שיהיו מעוניינים לדלג על התור בביקורת דרכונים.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך מגיע לאחר שבחודש שעבר נחשף כי שדה התעופה באדינבורו מתכוון להשיק תוכנית דומה במטרה לקצר את התורים הארוכים בעונות השיא. על פי הדיווחים, המטרה כעת היא להחיל את התכנית בכל שדות התעופה בממלכה. פירוש הדבר, כי הנוסעים שלא יסכימו לשלם את ה-5 ליש"ט ימצאו עצמם עומדים בתורים ארוכים מהרגיל, שכן חלק מהעובדים יוקצו לדלפקים לעוקפי התור.

הרשויות טוענות כי התוכנית, שנהגתה בשיתוף עם משמר הגבול הבריטי, נועדה להקל על הצפיפות בשדות התעופה.

תור בנמל התעופה הית תור בנמל התעופה הית'רו בלונדון | צילום: בלומברג תור בנמל התעופה הית

אולם בשלב זה התגובות למהלך לא נלהבות במיוחד. "אז 50 ליש"ט חנייה ליום ו-5 ליש"ט לעקוף את התור. מה השלב הבא? 1 ליש"ט כדי להשתמש במכונת ניגוב הידיים בשירותים?", כתב בטוויטר המשתמש ג'ון פנמן. אחרים טענו כי זה נוגד את הסדר בעמידה בתורים, שהבריטים ידועים בו. "זה פשוט לא בריטי. זו טעות. טעות", צייץ משתמש נוסף.

"רעיון מגוחך"

גם עובדי שדות התעופה ברחבי בריטניה לא נרגשים מהרעיון. דובר מטעם איגוד השירותים הציבוריים והמסחריים אמר בתגובה: "זה רעיון מגוחך שחושף את המחסור בכוח אדם בגבולות. מה יקרה אם כולם יבחרו לשלם 5 ליש"ט ? נחזור לנקודת ההתחלה". לדבריו, עדיף לממשלה לוותר על גימיקים מסוג זה ולהשקיע כראוי במציאת עובדים שימלאו את התפקידים בנמלים ובשדות התעופה.

במקביל לתכנית הנוכחית, בשדה התעופה באדינבורו כבר מציעים שירות פרימיום בעלות של 4.99 ליש"ט ביציאה מהמדינה עבור הנוסעים שמעוניינים לדלג על התור לבדיקות הביטחוניות.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
פתרון גרוע ביותר. כל עמדה מסוגלת לטפל ב
פתרון גרוע ביותר. כל עמדה מסוגלת לטפל ב X דרכונים בשעה. ההפרדה לתור בתשלום לא תשנה את זה, ולכן בלי העלאת מספר העמדות (שאינה קשורה בכלל לתוכנית), כמות הדרכונים המטופלים לכל העמדות תישאר כשהיתה או תרד (אם וכאשר יהיו דקות שבהן אף אחד לא יעמוד בתור בתשלום). המשמעות היא שמי שמסוגל לשלם אולי יעמוד קצת פחות, אבל על חשבון מי שלא מסוגל לשלם. מכיוון שמדובר על סכום די נמוך (עבור ציבור הטסים) ויש סיכוי טוב שאחרי כמה חודשים יושג מחדש שיווי משקל לפיו כולם עומדים שוב בדיוק באותם תורים - אבל משלמים 5 פאונד על התור שפעם עמדו בו בחינם...
homeless1984  |  12.09.16
17.
שלוקחים חמש פאונד לאדם יש כסף ומניע להעסיק
שלוקחים חמש פאונד לאדם יש כסף ומניע להעסיק עוד אנשים בבדיקת דרכונים.  רווח חדש לשדות התעופה.  ברור שהם יעסיקו עוד אנשים שיהיה להם סיבה כלכלית לעשות את זה.  לנוסע הרגיל תעמוד ההחלטה לפי התור לשלם או לא, בהתאם באורך התור ורצונו באותו רגע..  גם עכשיו לפחות באמריקה לנוסעי מחלקה ראשונה יש אפשרות לתור מקוצר עכשיו ליותר נוסעים יהיה אותה אופציה בלי העלות הגבוהה(או מסובסדת) של כרטיסים יקרים. 
BandAid  |  12.09.16
לכל התגובות