אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הזוכים הגדולים של היו.אס אופן: מותגי בגדי הספורט היפניים צילום: איי פי

הזוכים הגדולים של היו.אס אופן: מותגי בגדי הספורט היפניים

שני המתמודדים בגמר נובאק ג'וקוביץ' וסטן וורינקה היו לבושים במותגים יפניים - יוניקלו ויונקס, זאת לאחר שהחברות היפניות כיכבו גם במגרשי חצי הגמר. יצרניות הבגדים היפניות כיכבו בשבעה משחקי חצי גמר בטורנירי גרנד סלאם השנה: יותר מנייקי, אדידס וניו באלאנס ביחד

12.09.2016, 13:57 | בלומברג

טורניר היו.אס.אופן הסתיים אתמול בניצחונו של סטן וורינקה השוויצרי על המדורג ראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ'. הופעתם של שני השחקנים הללו בגמר מייצגת גם את הניצחון של מותגי ביגוד הספורט היפניים, שעקפו את המתחרים המערביים. ג'וקוביץ' היה לבוש בבגדי יוניקלו, המעניקה לו חסות בעוד שוורניקה הציג את נותנת החסות שלו, מותג יונקס (Yonex). החברות היפניות כיכבו גם במגרשי חצי הגמר על קי נישיקורי שלבש יוניקלו וגאל מונפיס הצרפתי שבחוזה עם אסיקס.

קראו עוד בכלכליסט

ההתחזקות של המותגים היפנים לא באה לידי ביטוי רק ביו.אס.אופן. למעשה, יצרניות הבגדים היפניות כיכבו בשבעה משחקי חצי גמר בטורנירי גרנד סלאם השנה: יותר מנייקי, אדידס וניו באלאנס ביחד.

נובאק ג נובאק ג'וקוביץ' בבגדי יוניקלו | צילום: איי אף פי נובאק ג

ההתחזקות היפנית היא חלק ממאמץ נרחב יותר לחזק את המכירות הבינלאומיות ולפצות על השפעות האוכלוסייה המזדקנת ביפן והבעיות הכלכליות במדינה. בהתאם, יוניקלו מפעילה כיום יותר חנויות מחוץ ליפן מאשר במדינה עצמה, ויונקס, יצרנית הבגדים והמחבטים שמעניקה חסות לוורניקה, הרוויחה בשנה שעברה יותר בפעם הראשונה ממחצית ההכנסות שלה מחוץ ליפן.

עם זאת, החשיפה לה זכו השנה המותגים היפניים בטורנירי הטניס מגיעה על חשבונה של נייקי. עד השנה, הכוכבים של נייקי, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל שלטו בטניס הגברים: שניהם, לבושים בבגדי נייקי, העפילו ל-32 מתוך 40 הגמרים בטורנירי גרנד סלאם שנערכו מאז 2005. אולם הם כבר לא בלתי מנוצחים: פדרר (35) ביטל את שאר העונה לאחר שהפסיד בחצי הגמר בווימבלדון, ונדאל (30) הודח כבר בסיבוב הרביעי של היו.אס.אופן. לעומת זאת, יוניקלו החתימה ב-2012 את ג'וקוביץ' על חוזה לחמש שנים, שהצטרף לנישיקורי, אותו החתימו שנה קודם לכן.

סטן ורינקה עם יונקס, צילום: איי פי סטן ורינקה עם יונקס | צילום: איי פי סטן ורינקה עם יונקס, צילום: איי פי

"נישיקורי מעלה את החשיפה למותג, והוא גם מעניק לנו משובים עם הבגדים שהוא לובש, ואנחנו מיישמים את העצות שלו בפיתוח המוצרים שלנו", אמר נאוטו מיאזאאוה, דובר של פאסט ריטיילינג, החברה האם של יוניקלו.

העפלה של נישיקורי לגמר הייתה מהווה חגיגה כפולה ליוניקלו, שכן שני השחקנים בגמר היו של המותג, אך אף שהוא נחשב למועדף בחצי הגמר נגד וורניקה, הוא הפסיד בסופו של דבר, והחברה פספסה מונופול במשחק האחרון של הטורניר.

בוב דורפמן, מנהל הקריאטיב של חברת הפרסום בייקר סטריט בסן פרנסיסקו, מציין כי החשיפה הזו משמעותית. "כשחקנית חדשה יחסית בשוק בגדי הטניס, הופעה כפולה בגמר הייתה עוזרת להפוך את המותג ללגיטימי בקרב האוהדים הלא אדוקים, שצופים רק באירועים הגדולים", הסביר.

גאל מונפיס עם חסות אסיקס, צילום: רויטרס גאל מונפיס עם חסות אסיקס | צילום: רויטרס גאל מונפיס עם חסות אסיקס, צילום: רויטרס

הן יונקס והן וורניקה החלו לצבור תאוצה בשנים האחרונות. השחקן השוויצרי הפסיד לג'וקוביץ' בחצי גמר היו.אס.אופן ב-2013, אך זכה באליפות אוסטרליה ב-2014 ובאליפות צרפת שנה לאחר מכן. במקביל, המכירות של יונקס ביפן עלו בכל שנה מאז 2012, וההכנסות מחוץ למדינה הוכפלו באותה תקופה ל-23.5 מיליארד ין (230 מיליון דולר).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות