אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משנה אסטרטגיה: איקאה מרחיבה את שירות הרכישות און-ליין שלה צילום: זהר שחר

משנה אסטרטגיה: איקאה מרחיבה את שירות הרכישות און-ליין שלה

ב-2015 היו לה 3 נקודות איסוף בחנויותיה וכיום עומד המספר על 19. במרכזים הללו יש גם מספר מוצרים לרכישה במקום וכן יש בהם מומחים לריהוט ביתי היכולים לסייע לקונים ברכישות גדולות כגון מטבחים או פתרונות אחסון

13.09.2016, 15:50 | שירות כלכליסט

איקאה מוכיחה שוב כי היא יודעת לחשוב מחוץ לקופסה. קמעונאית הריהוט הגדולה בעולם הודיעה היום (ג') כי פתחה עוד נקודות איסוף - "הקלק ואסוף" (Click and Collect) בשנה הפיסקאלית 2016 ממספר החנויות שלה. בסה"כ יש לה עכשיו 19 נקודות איסוף, לעומת 3  שנפתחו ב-2015.

"זהו חלק מהמעבר המלא של איקאה לאסטרטגיה של קמעונאית רבת ערוצים שלב פעילותה הן החנויות", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" מנכ"ל החברה פטר אגנפאל. לדבריו מגיעים על רקע פרסום נתוניה של איקאה, שרשמה ב-12 החודשים עד לסוף אוגוסט מכירות בהיקף של 34.2 מיליארד יורו (38.4 מיליארד דולר) – עלייה של 7.1% לעומת השנה הקודמת. מכירות חנויות זהות טיפסו ב-4.8%.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

עשרות שנים האסטרטגיה של החברה השבדית היתה בפתיחת חנויות ענק בסמוך יישובים גדולים, שבהן הציגה את מוצריה, אחסנה מלאי, הפעילה קופות מכירה ומסעדות. את המגה חנות הראשונה שלה פתחה החברה ב-1958 בכפר אלמהולט בשבדיה, וגילתה שקונים מוכנים להגיע ממרחקים גדולים כדי לבקר בחנות.

אולם כעת כשמסחר האון-ליין הפך למנוע הצמיחה הגדול של איקאה, היא החלה ליצור מרכזי איסוף שמהם יכולים הרוכשים און-ליין לאסוף את הזמנותיהם. במרכזים ישנו מספר קטן של מוצרים לרכישה במקום וכן יש בהם מומחים לריהוט ביתי היכולים לסייע לקונים ברכישות גדולות כגון מטבחים או פתרונות אחסון.

מרכז האיסוף הראשון שפתחה החברה היה בפמפלונה, ספרד, במרץ 2015. מאז התרחבה החברה לעוד 11 מדינות. כמה מנקודות האיסוף כוללות גם בית קפה, כדי להזרים הכנסות נוספות לקופתה.

החברה גם החלה לתת יתר דגש על מכירת מוצרי המזון בסניפיה. על פי המנכ"ל אגנפאל, המסעדות מזרימות כ-5% מההכנסות של החברה. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות