אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי מילא את הרכבת התחתית של לונדון בתמונות של חתולים?

עשרות תמונות של חתולים גדולי עיניים מילאו את אחת התחנות של הרכבת התחתית בבירת בריטניה במקום הפרסומות הרגילות. מי אחראי ליוזמה ומה מטרתה?

13.09.2016, 18:34 | שירות כלכליסט

נמאס לכם ממבול שלטי החוצות שממתינים לכם בכל מקום אליו אתם הולכים? נסו לדמיין מציאות חלופית שבה כל המודעות הוחלפו בתמונות של חתולים חמודים. כך קרה בתחנת הרכבת התחתית 'קלפאם קומון' (Clapham Common) במזרח לונדון.

בשבועיים הבאים תמונות של חתולים גדולי עיניים יעטרו את קירות התחנה, היכן שבדרך כלל תלויות מודעות הפרסומת. בסך הכל הודבקו במקום 68 תמונות של חתולים.

מאחורי היוזמה עומדת תנועת גלימפס (Glimpse), קולקטיב מתנדבים שטוען כי ברצונו להשתמש בכוח היצירתיות למען עשיית טוב. חלק מהחתולים המככבים בתמונות מוצעים לאימוץ. "אנחנו רוצים לעורר באנשים השראה לחשוב בצורה שונה על העולם ולהבין שיש להם את הכוח לשנות אותו", הסביר מייסד התנועה ג'יימס טרנר.  

קמפיין החתולים לשבועיים, צילום: Kickstarter קמפיין החתולים לשבועיים | צילום: Kickstarter קמפיין החתולים לשבועיים, צילום: Kickstarter

היוזמה, שנקראת "שירות ההשתלטות על פרסומות על ידי אזרחים" או בקיצור CATS (ראשי התיבות של השם באנגלית: Citizens Advertising Takeover Service), נולדה במקור כקמפיין מימון המונים. הקמפיין משך 680 אנשים שתרמו 23,131

ליש"ט כדי לכסות את תחנת הרכבת בלונדון בתמונות של חיית המחמד הפופולארית ביותר באינטרנט.

"כבר בפברואר ניסינו לדמיין עולם שבו חברים וחוויות חשובים יותר מדברים חומריים", הוסיף טרנר. "הצוות החל לחשוב על מימון המונים שיעזור להחליף את המודעות בתחנת רכבת תחתית במשהו אחר. חשבנו על יערות יפים או משפחה, אבל רצינו להתפרסם, לכן נזדקקנו למשהו שהאינטרנט יאהב". הקמפיין החדש מלווה בהאשטאג , #CatsNotAds (חתולים לא מודעות).

טרנר מדגיש כי הם לא נגד פרסום בכללותו אבל "אנחנו זקוקים ליצירתיות היום יותר מתמיד, כדי לפקוח את העיניים שלנו לדרכים חדשות להסתכל על העולם ועל המקום שלנו בתוכו". בכל מקרה, נראה שהחתולים יכולים לחגוג את העובדה שהתקרבו צעד נוסף להשתלטות על העולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות