אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'נרל אלקטריק משלשת את מספר העובדים בתחנות הכוח צילום: GE Power services

ג'נרל אלקטריק משלשת את מספר העובדים בתחנות הכוח

החברה תגדיל את כוח האדם שלה בתחומי הבנייה ותחזוקת תחנות הכוח בארץ, מ־50 עובדים ל־150, כולם מקומיים, ורוצה להתמקד גם בייצור ואחסנת אנרגיה לכלי רכב חשמליים

14.09.2016, 08:55 | ליאור גוטמן

חברת הענק ג'נרל אלקטריק מראה אמון בפוטנציאל של שוק האנרגיה בישראל ותשלש את מספר העובדים שלה בישראל העוסקים בבנייה ובתחזוקת תחנות כוח מ־50 ל־150 איש, כולם מקומיים. כיום החברה מעסיקה 500 איש בישראל. הסכמה על המהלך התקבלה לאחרונה בהנהלת החברה העולמית, כאשר אחת המטרות היא התמודדות על לקיחת חלק בהקמת תחנות הכוח מבוססות הגז שייבנו בחדרה ויחליפו את יחידות הייצור הפחמיות שמשרד האנרגיה הורה על סגירתן. החברה מתעניינת גם בתחום של אנרגיה עצמאית לרכבים ומפעלים.

"תחנות הכוח החדשות שלנו בישראל כבר מסוגלות להשיג נצילות אנרגיה של יותר מ־62%. זו נצילות הגבוהה בעשרות אחוזים מזו של תחנות הכוח הוותיקות של חברת החשמל ואפילו מזו שלחלק מתחנות הכוח הפרטיות בישראל. יחידות הייצור שלנו מאפשרות כבר היום להוריד משמעותית את זיהום האוויר כדי לעמוד בתקני הסביבה המחמירים שייכנסו לתוקף באירופה בעשור הבא", אומר ל"כלכליסט" פול מקאליניי (McElhinney), נשיא ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק אנרגיה. "אנחנו פועלים בישראל יותר מ־50 שנה. רוב יחידות הייצור של חברת החשמל והשוק הפרטי הגיעו מהמפעלים שלנו, ואנו מתכוונים להעמיק את שיתופי הפעולה שלנו".

נשיא ומנכ"ל ג נשיא ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק אנרגיה פול מקאליניי | צילום: GE Power services נשיא ומנכ"ל ג

מקאליניי ביקר לפני כמה ימים בישראל, אז גם חתם על חוזה חדש מול חברת החשמל, שבמסגרתו ג'נרל אלקטריק תתחזק את טורבינות הגז שבתחנות הכוח אשכול, צפית ואלון תבור. מדובר בהסכם שני של שני הצדדים, שנחתם לתקופה של 14 שנה (עד שנת 2031) ונאמד בשוק ב־50 מיליון דולר. מקאליניי החל לדבר גם עם שותפים נוספים על הרחבת הייצור, לרבות חברת דליה אנרגיות שמחזיקה את תחנת הכוח הפרטית הגדולה במדינה ועובדת על הקמת תחנת כוח פרטית שנייה.

לדברי מקאליניי, תחום נוסף שבו החברה תרצה להתמקד הוא אחסנת אנרגיה לטווח ארוך — האפשרות לייצר או לשכלל את הסוללות שקיימות היום כך שיאפשרו טווח נסיעה גדול יותר. "מדובר בפוטנציאל לא רק לתחום הרכב אלא גם למפעלים או בתים שצריכים או רוצים עצמאות מרשת החשמל", הוא אומר, ומעריך שמטה החברה המקומי יחפש כיווני השקעה ופיתוח דרך חלק מחברות הסטארט־אפ המקומיות.

תגיות