אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הכלכלית

מנכ"לית משרד התחבורה: "לעולם לא נדביק את קצב הגידול של הרכבים - הציבור צריך לדרוש תחבורה ציבורית"

בנוסף דחתה את הביקורת על הנתיבים המהירים: "מתסכל שקוראים לנתיבים המהירים נתיבים לעשירים. אלו מכילים אלפי מקומות חנייה ושאטלים חינם. יש גידול של עשרות אחוזים במספר הנוסעים מירושלים ותל אביב בתחבורה ציבורית בזכות הנתיבים"

14.09.2016, 12:10 | אסנת ניר

"ההשקעה בתשתיות עולה משנה לשנה; החל מ-2012 תקצבנו יותר פרויקטים של כבישים מתחבורה ציבורית, אבל לעולם לא נדביק את קצב הגידול של הרכבים הפרטיים. בסופו של דבר הפתרון חייב להיות בתחבורה ציבורית", כך אמרה הבוקר (ד') מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט" ובנק לאומי.

טרנר, שמונתה לתפקיד לפני מספר חודשים, היא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה. לדבריה, משרדה "משקיע בתשתיות, כמו גם ברכבות קלות בטווח הקצר, אך חייבים להעביר את הציבור לתחבורה ציבורית. זו לא עבודה קלה כי איפה שיש פקקים ונדרשים נתיבים יחודיים הם האזורים הבעייתיים. התקצוב האחרון מדבר על מאות מיליונים לתחבורה ציבורית".

עם זאת, טרנר טענה כי לצד הטוויית המדיניות מצד המשרד, יש צורך בביקוש מצד הציבור: "תושבי חיפה דרשו תחבורה ציבורית וכבר זוכים להנות מהמטרונית. הציבור חייב לדרוש יותר תחבורה ציבורית. חתמנו כבר עם 22 רשויות על שיתוף פעולה ואנחנו זקוקים לסיוע של הציבור בדרישה. בפתח תקווה לא יהנו משיפור בתחבורה ציבורית כי לא נענו לזה." כשנשאלה מתי נזכה להנות מתחבורה ציבורית ראויה נענתה שכנראה הכבר מסוף העשור הקרוב נראה שינוי.

מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, בוועידה הכלכלית הלאומית היום, צילום: צביקה טישלר מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, בוועידה הכלכלית הלאומית היום | צילום: צביקה טישלר מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, בוועידה הכלכלית הלאומית היום, צילום: צביקה טישלר

לצד זאת, ציינה כי "בתוך המטרופולינים אנחנו כבר לא סוללים כבישים אלא אם זה חסם לדיור. אנחנו נהנים לראות שאיפה שסוללים כבישים הדיור עולה."

כשנשאלה לגבי הנתיבים המהירים ועל כך שנקראים "נתיבים לעשירים", טענה טרנר: "מתסכל שקוראים לנתיבים המהירים נתיבים לעשירים. אלו מכילים אלפי מקומות חנייה חינם, בהם אנשים יכולים להחנות את רכבם ולעלות על הסעה חינם בשירות שאטלים. יש לנו גידול של עשרות אחוזים במספר הנוסעים מירושלים ותל אביב בתחבורה ציבורית בזכות הנתיבים האלו."

טרנר התייחסה לפתיחת נתיבי תחבורה ציבורית חדשים לאחרונה ואמרה: "יותר משוטרים על הנת"צים, צריך אכיפה אלקטרונית. אנו נשים מצלמות גם בצירים העירוניים וגם הבינעירוניים. אנו בכיוון של רשת אינטגרטיבית- סוללים נתיבים בערים, כבישי נתיב מהיר".

 

תגיות

82 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

82.
במקום להטריד את הציבור עם מצלמות מיותרות, המשמשות
במקום להטריד את הציבור עם מצלמות מיותרות, המשמשות ליצירת הכנסות מפוקפקות, תשקיעו יותר בתחבורה הציבורית. מתסכל, זה הקצב האיטי בהשקעות בתחבורה הציבורית. מתסכל, זה לראות כיצד הערים, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה ויבנה, מקבלות התייחסות נמוכה בתכנון הרכבת הקלה. מתסכל, זה כאשר משקיעים משאבים יקרים ברכבת קלה, ע"ח רכבת תחתית. והרשימה ארוכה ומייגעת. לא הנהג הישראלי אשם, אלא ממשלות ישראל שלא השקיעו בתחבורה הציבורית והתמכרו למיסוי על הרכב והדלק.
Locomotive  |  15.09.16
לכל התגובות