אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל: אזלו כל מכשירי האייפון 7 בצבע החדש צילום: אפל

אפל: אזלו כל מכשירי האייפון 7 בצבע החדש

החברה הודיעה כי כל הדגמים של האייפון 7 והאייפון 7 פלוס בשחור מבריק הוזמנו כבר במכירה המוקדמת ולא יהיו זמינים בחנויות. אפל לא מפרסמת נתוני מכירות כך שלא ידוע אם מדובר בהצלחה מסחרית או בהכנת מלאי מצומצם

15.09.2016, 11:03 | הראל עילם

אפל הודיעה אמש (ד') כי כל המלאי של האייפון 7 בצבע השחור החדש, שחור מבריק (Jet Black) אזל בכל הדגמים ובכל הגרסאות עוד לפני תחילת המכירה בחנויות ביום שישי הקרוב. זאת למרות שאפל הזהירה כי הצבע החדש פחות עמיד לשריטות וחבלות מכל הצבעים והדגמים האחרים. זה לא הכל – כל הדגמים של הפאבלט, האייפון 7 פלוס הגדול יותר, אזלו גם הם – בכל הצבעים.

קראו עוד בכלכליסט

אפל חשפה את האייפון 7 לפני כשבוע ופתחה את ההזמנות מראש ביום שישי האחרון. כצפוי, ההסתערות של מיליוני משתמשים מכל רחבי העולם על אתרי אפל גרמו לקריסתם ותקלות טכניות. "אנחנו מעריכים את הסבלנות של הלקוחות שלנו בזמן שאנחנו עובדים לספק מכשיר אייפון לכל מי שרוצה בכך" אמרה דוברת אפל, טרודי מיולר.

מבריק יותר, עמיד פחות לשריטות, צילום: אפל מבריק יותר, עמיד פחות לשריטות | צילום: אפל מבריק יותר, עמיד פחות לשריטות, צילום: אפל

השאלה הגדולה היא האם המחסור מייצג את ההצלחה המסחרית של האייפון 7 או שהוא מכוון ודרכה של אפל ליצור הייפ. נכון לרגע זה, נראה כי המלאי של האייפון 7 מצומצם יחסית להשקות קודמות - זמני האספקה של האייפון 7 פלוס או דגמי האייפון 7 הרגיל בשחור מבריק הם בין 3 ל-5 שבועות, וחלק מהאפשרויות יסופקו רק בסוף נובמבר. יתכן גם כי לא נדע בחודשים הקרובים – אפל אומנם מעולם לא מסרה נתוני מכירות לפני סוף השבוע הראשון, אבל פרסום נתוני המכירות והתורים הארוכים לפני החנויות הפכו להיות מסורת.

הפעם הכריזה אפל כי לא תפרסם נתוני מכירות רשמיים, בטענה שהנתונים אינם משקפים מכירות כמו שהם משקפים מלאים. אתר MacWorld טוען כי הבעיה בהשקה הפעם נעוצה בפופולריות של תוכנית השדרוגים האוטומטית של אפל. מכיוון שמשתמשים יכולים לאסוף את השדרוג שלהם רק מחנות פיזית, ציין MacWorld, הדבר גרם לחוסרים משמעותיים באספקה של חנויות מסויימות.

המחסור בדגמי האייפון בשחור מבריק אינו מפתיע – כל פעם שאפל משיקה אייפון עם צבע חדש, הצבע אוזל במהירות. אפל השיקה לראשונה מכשירי אייפון במגוון צבעים רק ב-2013. האייפון 5S היה הראשון שזמין בזהב, ואיתו הושק גם האייפון 5C הצבעוני יותר. באייפון 5S אפל זנחה את צבע השחור הפופולרי ועברה במקום זאת ל"אפור חלל" (שכלל חלקים מהמכשיר בשחור). באייפון 7 השחור חוזר, ולא סתם חוזר, אלא בלא פחות משני גוונים – שחור חלק ושחור מבריק. בנוסף, המכשיר גם זמין בלבן, זהב וזהב ורוד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
קודם כל כל בני האדם הם חיות עדר
קודם כל כל בני האדם הם חיות עדר מטבעם. אני, אתה, כולם. משכורת, תהילה, פחד, רעיון גדול או בן אדם שמהווה עבורך השראה הם ה"רועים" שלך. אם משהו לא היה מוביל אותך לא היית מסוגל לבצע שום פעולה. אתה קם בבוקר למטלות שלך כי אתה מפחד להישאר בלי פרנסה, או חולם על גדולה, או בסך הכל רוצה להתקיים. אפל, אני מניח, עשו מחקר מעמיק על מה בני האדם צריכים בפלאפון. הם צריכים אותו דק בגלל שגם ככה יהיה עליו כיסוי. ככה אפשר להלביש עליו כיסוי עמיד לכל דבר ועדיין לשמור עליו דק מהמתחרים. הם צריכים מצלמה לכל סיטואציה אפשרית, המון אפליקציות לכל סיטואציה אפשרית, סוללה שתספיק ליום וכמובן שהם רוצים חוויית משתמש חלקה. אני אישית מתחיל להתעצבן על באגים כאלה ואחרים במערכת ההפעלה שלהם, וזה הדבר היחיד שמוריד מבחינתי מהערך של החברה. וכשהם הורידו את שקע האוזניה היה ברור שהם יכללו מתאם. 2 הדברים שיכולים להיות בעיה הם שקל לאבד את הAirpods והשני, פחות רציני, שאם יש ללקוח אוזניות-כבל והוא צריך להטעין את הפלאפון, אי אפשר (כרגע). בקיצור, שוב: אני, אתה סטיב ג'ובס, אלון מאסק, אריק איינשטיין, איינשטיין, אייזנהאואר, האוורד יוז - לכולם יש רועה בין אם זה חזון, רעיון, כסף. יש רועה טוב, יש רועה רע, אתה צריך להחליט אחרי מי או מה שווה ללכת. אני, כשמדובר בפלאפון, מעדיף מהסיבות שרשמתי את אפל.  יום טוב (:
Candy  |  15.09.16
5.
תודה על המחמאה. אפל היא רועה לבני אדם
תודה על המחמאה. אפל היא רועה לבני אדם שרודפים אחרי כסף וסממני הצלחה, אבל לא רק. אני חושב שהיא מכוונת לכל מי שרוצה חוויית משתמש חלקה יותר מהמתחרים. אפשר להגיד שהאייפון מסמל מוצר "דק" פיזי, אבל גם כזה שאתה מרגיש שיש בו רק מה שאתה צריך. אני חושב שהמילה היא יעיל.  סמסונג "מעמיסה" כמו שאמרת, כי היא לא חושבת, בניגוד לאפל מה אנשים צריכים - היא חושבת מה הפלאפון שלה צריך להכיל שאין באייפון. מצד שלי היא מבדילה את עצמה מאפל כשהיא עושה את זה - כדי למשוך אליה אנשים שאפל לא מסוגלת. אני לא ממליץ לך לנסות לקרוא את העתיד כי אלו ששולטים על המגמות פגיעים בדיוק כמוני וכמוך לתחרות וחדשנות. כמו שחברות יעדיפו לעיתים צעירים על פני מבוגרים. אם משהו יקרה למעצב של אפל, או כמו שקרה לסמסונג עכשיו עם הפלאפון המתפוצץ. אפל עושים מה שאפל עושים בשביל להגדיל את ה"עדר" שלה, בדיוק כמו שסמסונג עושים.  אלון מאסק לדוגמא עושה את זה על ידי כך שהוא מפנה את האנשים כנגד ה"רועה" שלהם היום, מכוניות מונעות בדלק, או דלק בכלליות. הוא אומר, במילים פשוטות - "אם תמשיכו ללכת אחריו, זה לא ייגמר טוב. בואו, יש לי פתרון יותר טוב". כנ"ל לגבי טילים יקרים > התקדמות טכנולוגית איטית > לא תספיקו להציל את עצמכם מאסון גלובלי.  וזאת גם דרך. לכל אחד יש את הדרך שלו למשוך אנשים. אם בכל זאת צריך להביע דעה על העתיד, הייתי אומר שכל עוד אף אחד לא הציע פתרון טוב יותר ממכשיר סלולארי עם אפליקציות ומצלמה, אין מה לקבור אף חברה בתחום. 
dimidimidimdim  |  15.09.16
לכל התגובות