אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גטו מקוון: מסתבר שגם ברשת יש הפרדה בין שחורים ולבנים

מאקרו טכנולוגי

גטו מקוון: מסתבר שגם ברשת יש הפרדה בין שחורים ולבנים

חרף תדמית של קידום דעות מגוונות, ממחקר חדש עולה שהאינטרנט משכפל דפוסים היסטוריים של גזענות ובידול. הגולשים מעדיפים להישאר באזורי הנוחות שלהם גם בעת שיטוט ברשת

16.09.2016, 08:53 | הגר רבט

1. בידול. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ניו יורק טוען שהאינטרנט משחזר דפוסים היסטוריים של גזענות ובידול ומציע כמה סיבות מעניינות לכך. מבצעי המחקר מיפו אתרים שהשתמשו בטרמינולוגיה שקשורה לגזע בכותרת או במטא־תגיות, ומצאו שלתנועת הגולשים ברשת יש מאפיינים של סגרגציה.

מסעדה בהארלם. גולשים מעדיפים להישאר באזורי הנוחות שלהם, צילום: טי.אן.אס מסעדה בהארלם. גולשים מעדיפים להישאר באזורי הנוחות שלהם | צילום: טי.אן.אס מסעדה בהארלם. גולשים מעדיפים להישאר באזורי הנוחות שלהם, צילום: טי.אן.אס

 

2. העדפות. המחקר מצא שעל אף שאתרים שהשתמשו במונחים קשורי גזע לא מכילים יותר הפניות לאתרים אחרים מסוגם, הגולשים דווקא מגלים העדפות ברורות. גולשים שלא מבקרים באתרים קשורי גזע נוטים להימנע מללחוץ על קישורים לאתרים מסוג זה, בעוד שגולשים שכן מבקרים בהם לרוב יעדיפו לנווט לאתרים מאותו סוג.

3. נוחות. לדברי עורך המחקר צ'רלטון מקלאווין, הגולשים נוהגים בדיוק כפי שבני אדם נוהגים בשעת ניווט גאוגרפי בעולם האמיתי: העובדה שאדם לבן יכול להגיע לשכונה שחורה אינה אומרת שהוא יבחר להגיע אליה. אנשים מעדיפים להישאר באזורים מוכרים להם ושמסייעים להם להרגיש בנוח. באותו אופן גם בעת ניווט ברשת גולשים משמרים את התחושה שיש מקומות ש"נועדו" להם ויש כאלה שלא.

4. דומיננטיות. כמו בעולם האמיתי גם באינטרנט האתרים ה"ייעודיים" מהווים מיעוט. ברירת המחדל, זו שרוב ציבור הגולשים נוטה לחשוב עליה כלא מקושרת לגזע או מוצא, מיועדת למעשה לקהל הומוגני, לבן, ולרוב גם גברי. זאת משום שבסופו של דבר האינטרנט משקף את תפיסת העולם של מתכנניו. והוא נבנה ברובו בידי גברים לבני בני המעמד הבינוני־גבוה, שעדיין מהווים רוב דומיננטי בקרב מתכנתים ועובדי חברות הטכנולוגיה.

מי תכנן את הרשת? מי תכנן את הרשת? מי תכנן את הרשת?

 

5. דחיקה. בשורה התחתונה, אפשרויות הניווט באינטרנט מונחות לא מעט על ידי תוצאות חיפוש. ומנועי החיפוש נוטים למקום את אתרי ברירת המחדל בתוצאות הראשונות ולקבור את האתרים שמיועדים לאוכלוסיות מיעוט בעמודי חיפוש מרוחקים יותר. לפי נתוני גוגל, 10% בלבד מהגולשים מגיעים לעמוד התוצאות השני. כך שגולשים שרוצים להגיע למידע ייעודי צריכים לדעת מה לחפש ולאן לגלוש במטרה לשבור את מעגל הקסמים התרבותי. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות