אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט אפ Yallo של יוסי תאגורי וטל אלישיב נסגר: "הגענו לסוף הדרך מבחינת גיוסים"

הסטארט אפ Yallo של יוסי תאגורי וטל אלישיב נסגר: "הגענו לסוף הדרך מבחינת גיוסים"

ל"כלכליסט" נודע כי החברה שפיתחה אפליקציה שמתפקדת כמערכת הפעלה לשיחות טלפון נמצאת כיום במגעים למכירתה או למכירת הטכנולוגיה שלה מול מספר גורמים בענף ההייטק

19.09.2016, 08:56 | מאיר אורבך

חברת הסטארט אפ יאלו (Yallo) נסגרה וכל עובדיה פוטרו. יאלו נוסדה בשנת 2012 על ידי יוסי תאגורי וטל אלישיב, שכיהנו כסמנכ"ל הטכנולוגיות ומנכ"ל החברה. על פי IVC החברה גייסה עד היום כ-8 מיליון דולר, בין המשקיעים קרן הון הסיכון כרמל מקבוצת ויולה, דויטשה טלקום, מייסדי החברה ומשקיעים פרטיים. על פי הערכה החברה העסיקה כ-12 עובדים לאחר שביצעה צמצום משמעותי של כח האדם בעבר. כל המפוטרים יקבלו את כל הפיצויים והמשכורות. ל"כלכליסט" נודע שיאלו מנהלת היום מגעים למכירת החברה או הטכנולוגיה שלה, ועל פי הערכות מספר גופים גילו עניין ברכישה.

קראו עוד בכלכליסט

יאלו פיתחה אפליקציה שמתפקדת כמערכת הפעלה לשיחות טלפון ומסוגלת להחליף במידה רבה את תשתית התקשורת הקיימת, שמבוססת על מפעילות תקשורת כבדות. בשיחה עם טל אלישיב מנכ"ל החברה הוא אומר: "קרה לנו מה שקורה להרבה חברות צעירות - הגענו לסוף הדרך מבחינת גיוסים לפני שהצלחנו לבנות מודל עיסקי. התחלנו את הדרך עם חזון של פניה לצרכנים. אחרי שנתיים וחצי עם מוצר מוצלח השורה התחתונה היתה שלמרות מאות אלפי הורדות חודשיות ורמת שימוש גבוהה, השוק בעולם האפליקציות לא היה כזה שאנשים היו מוכנים לשלם.

"רצינו לעשות שינויים, אבל הבנו שלא נוכל לבנות מודל עסקי לצרכן. לפני כשנה עשינו מעבר למוצר ארגוני ויצאנו במרוץ לייצר גם מוצר וגם מודל עסקי שאפשר לבנות עליו לפני שייגמר הכסף. הצלחנו לפתח מוצר ארגוני לשוק קשה לחדירה אבל לא הצלחנו לייצר תזרים הכנסות שאפשר לבנות עליו ולהמשיך הלאה, והחלטנו שהדבר הנכון הוא לסגור".

מימין: יוסי תאגורי וטל אלישיב מימין: יוסי תאגורי וטל אלישיב מימין: יוסי תאגורי וטל אלישיב

לדברי יוסי תאגורי: "יש לנו אנשים מדהימים וצוות מדהים שעשה עבודה מטורפת בארבע השנים האחרונות, אבל זה לא תמיד מתרגם לעסק גדל ופורח וזה הזמן להמשיך הלאה". 

החברה הגדירה את עצמה כשירות נלווה לזה של חברות הסלולר (Over The Top) שאיפשר לבצע מספר רב של פעולות עם חשבון הטלפון. בין השאר הוא אפשר להקליט שיחות, לשמור אותן, לתייגן תחת תיקיות, לחפש שיחות ולהשמיען שוב, לתמלל אותן ולחפש תכנים מתוך התמלול, ליזום שיחות קבוצתיות וכן להשתמש בכמה מספרי טלפון או לקבל שיחה לכל מכשיר שתבחרו. מערכת השיחות של יאלו היא מבוססת ענן, ולכן ניתן לגשת אליה מכל מכשיר שמחובר לרשת.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
תאגורי, זה סופו של כל בלון
אהבת להשוויץ בהרצאות שלך על סיפורי האקזיטים שנכשלת בהם ולהוסיף ולומר שאף אחד לא יגיע לרבע מההצלחה שלך. אולי יש לך פה גדול ואתה יודע לשווק קרח לאסקימוסים, אבל חוץ מזה אין לך מוצר אמיתי ומקורי. אפליקציה שיודעת להקליט ולהשמיע שיחות יש בשוק, גם אפליקציה שיודעת לתמלל שיחות למייל יש, אז בעצם לקחת מפה ומשם וקראת לזה אפליקציה..נו, טוב.
שי  |  15.11.16
10.
הבעיה העקרונית של יאלו, תמיד היתה חוסר חיבור
הבעיה העקרונית של יאלו, תמיד היתה חוסר חיבור למציאות. אדם שמסרב לקבל את עובדות העולם, שקודם כל צריך מודל עסקי התחלתי יציב, וממנו אפשר לבצע שינויים, נדון תמיד לכישלון. כרגע, למר טאגורי יש בסה"כ עוד סיפור משעשע להרצאה הפופולרית שלו, שעוסקת בכשלונות שלו.
Cloud  |  20.09.16
לכל התגובות