אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יקב טפרברג עושה הצגה מחוק האלכוהול צילום: סמדר אשכנזי

יקב טפרברג עושה הצגה מחוק האלכוהול

כדי לעקוף את מגבלות פרסום האלכוהול, היקב חתם על הסכם עם תיאטרון בית ליסין שלפיו הוא יציג פרסומות "משוחקות" לפני הצגות. ביקב טוענים כי המחוקק, שביקש להגן על בני נוער, טעה כשהחיל את המגבלות על יין לצד וודקה וויסקי

20.09.2016, 08:15 | אורנה יפת

חוק הגבלת פרסום אלכוהול, שאוסר בין היתר על הצבת פרזנטור למשקה אלכוהולי, מוביל את חברות המשקאות למצוא דרכים יצירתיות לעקוף אותו. יקב טפרברג חתם על שיתוף פעולה עם תאטרון בית ליסין ויעלה לפני ההצגות פרסומת משוחקת מתוצרתו.

"המהלך בא מתוך רצון לעקוף ולהתמודד עם איסור פרסום אלכוהול", מסביר רועי הראל, מנהל השיווק של היקב. "המטרה לשמה החוק קם היא למנוע שימוש יתר של אלכוהול בקרב בני נוער, שהיא מטרה נכונה וטובה, אבל המחוקק טעה כשהכניס תחת החוק גם את היין, ביחד עם בירה ואלכוהול קשה כמו וודקה או ויסקי. נוער שרוצה להשתכר לא עושה זאת עם יין".

לדברי הראל, "מכירות היין לא נפגעו בעקבות הגבלות הפרסום, אך תחום היין הוא סטגנטי ומדי שנה רושם עלייה מינורית של 2% בלבד. החוק מתיר פרסום ברמה פונקציונלית כמו שם היקב, מאיפה הוא מגיע או באילו תחרויות זכה, אבל הוא עיקר לחלוטין את הרגש, ומותגים מובילים בנויים על סיפור רגשי".

הקמפיין, בעלות של חצי מיליון שקל, נולד כתוצאה מרעיון של משרד הפרסום מקאן. "החוק לא מדבר על הצגות ושקדנו רבות איך להתמודד איתו", מוסיף הראל. "הקריינות בתחילת ההצגה תשתנה, ואז תעלה פרסומת משוחקת של 3–4 דקות לפני ההצגה. כרגע סגרנו על שש הצגות בבית ליסין ונמשיך את שיתוף הפעולה גם במהלך 2017".

ממשרד הבריאות נמסר: "אגף אכיפה ופיקוח יבדוק את המקרה".

שחקני הפרסומת של יקב טפרברג. "החוק מעקר את הרגש", צילום: סמדר אשכנזי שחקני הפרסומת של יקב טפרברג. "החוק מעקר את הרגש" | צילום: סמדר אשכנזי שחקני הפרסומת של יקב טפרברג. "החוק מעקר את הרגש", צילום: סמדר אשכנזי

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
חצי שעה.  חצי שעה של בייביסיטר וכסף לחנייה
חצי שעה.  חצי שעה של בייביסיטר וכסף לחנייה גזלתם לצופים שלכם.  חוצפה שלא ההיתה כדוגמתה! אני מחרים מהיום את טפרברג ומובן שאדיר את רגליי גם מהתיאטרון המסחרי ממילא בית ליסין, שעכשיו הגדיל לעשות ומכר את זמנו היקר של אורחיו, אפילו בלי להודיע להם מראש שזאת פרסומת ולא ההצגה עצמה. 
8Ball  |  27.09.16
8.
ראיתי פרסומת מקודמת לזה בפייסבוק, ובעמוד של טפרברג
ראיתי פרסומת מקודמת לזה בפייסבוק, ובעמוד של טפרברג היו ביקורות מאוד עצבניות מצופים בהצגה שהרגישו שעבדו עליהם. נראה שמנסים להציג פארסה כהצלחה בדיעבד. בתכלס, רוב הציבור שונא פרסומות, ובטח כשהן מגיעות למחוזות "נקיים מפרסום" כמו תיאטרון.
Fish  |  25.09.16
לכל התגובות