אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבית הלבן מפרסם שורה של המלצות ליצרניות המכוניות האוטונומיות צילום: אי פי איי

הבית הלבן מפרסם שורה של המלצות ליצרניות המכוניות האוטונומיות

הרגולטורים בארה"ב בחרו לפרסם הנחיות בלבד מתוך חשש שתהליך החקיקה הארוך יהפוך ללא רלבנטי עם התקדמות הטכנולוגיה. המדיניות החדשה יוצרת סטנדרטיזציה של תקנים בכל 50 המדינות והתקבלה בברכה על ידי יצרניות הרכב

20.09.2016, 11:44 | עומר כביר

ממשלת ארה"ב צפויה לפרסם היום שורה של קווים מנחים לפעילותן של מכוניות אוטונומיות בכבישים ברחבי המדינה. הקווים המנחים, שהינם בגדר המלצה ולא רגולציה מחייבת, יעודדו את החברות שפועלות בתחום לאמץ שורה של הנחיות בטיחות וכן לפרסם נתונים מפורטים יותר על פעילות הרכבים שלהן.

קראו עוד בכלכליסט

"רכבים אוטונומיים יכולים לשנות את החיים שלנו", אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במאמר שפרסם בעיתון "פיטסבורג פוסט-גאזט", לקראת חשיפת ההנחיות. "נהיגה בטוחה ונגישה יותר. פחות פקקים וזיהום בכבישים. זו המשמעות של ניצול לטובה של טכנולוגיה. אבל אנחנו צריכים לעשות את זה כמו שצריך. לאמריקנים מגיע לדעת שהם יהיו בטוחים גם כשאנחנו מפתחים את הטכנולוגיות של מחר".

המונית האוטונומית של אובר שהחלה לפעול ברחובות פיטסבורג, צילום: רויטרס המונית האוטונומית של אובר שהחלה לפעול ברחובות פיטסבורג | צילום: רויטרס המונית האוטונומית של אובר שהחלה לפעול ברחובות פיטסבורג, צילום: רויטרס

ההנחיות החדשות יקראו ליצרניות ומפתחות מכוניות אוטונומיות לאמץ מבדק בטיחות בין 15 שלבים, שעוסק בסוגיות כמו הניסויים שנערכים עם מכוניות אוטונומיות, מנגנוני בטיחות למקרה של כשל מערכתי, והאופן שבו מתוכנתים הרכבים על מנת לציית לחוקי התנועה המקומיים. כן יתבקשו החברות להציג תוכנית מפורטת להתמודד עם פריצות סייבר למכוניות אוטונומיות.

לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", הרגולטורים בחרו לפרסם קווים מנחים לא מחייבים, מתוך חשש שההליך הארוך, בן כמה שנים, שנדרש על מנת ליצור ולקבוע רגולציה מחייבת יגרום לכך שעד אישורם יהפכו הכללים ללא רלוונטיים, לאור קצב התקדמות הטכנולוגיה. תחת זאת, מקווים בממשל שההמלצות החדשות יעודדו חברות לשתף מידע על תאונות דרכים, להציג לרגולטורים את המערכות העדכניות שלהן, וכן להבטיח שהטכנולוגיה שלהן מוכנה לנסיעה בטוחה.

המכונית האוטונומית של גוגל. יצרניות הרכב קיבלו בברכה את התקנות החדשות המכונית האוטונומית של גוגל. יצרניות הרכב קיבלו בברכה את התקנות החדשות המכונית האוטונומית של גוגל. יצרניות הרכב קיבלו בברכה את התקנות החדשות

"רגולציה יכולה להיות מרחיקת לכת מדי", כתב אובמה. "לפעמים הממשלה טועה בכל מה שנוגע לטכנולוגיות שמשתנות במהירות. לכן המדיניות החדשה גמישה ובנויה כך שתוכל להתפתח בהתאם להתקדמות התחום. אנחנו מפרסמים גם קווים מנחים שיסייעו למדינות ליצור רגולציה חכמה של הטכנולוגיות החדשות האלו, כך שכשמכונית אוטונומית חוצה את הגבול מאוהיו לפנסילבניה, הנוסעים יוכלו להיות רגועים שהנסיעה עדיין בטוחה".

אחד החסמים המשמעותיים שאתם התמודדו יצרניות רכבים אוטונומיים היו הכללים השונים בין מדינה למדינה בארה"ב, שלפעמים סתרו זה את זה. ההנחיות החדשות מנסות להתמודד עם הבעיה, ובין השאר מציעות שהמדינות עצמן עדיין ישלטו בסוגיות כמו הנפקת רישיונות נהיגה, רישום כלי רכב, חוקי תנועה, ביטוח וחובות, אך שישאירו הבטים דוגמת קביעת נהלי בטיחות למכוניות ללא-נהג לרגולטור הפדרלי.

"מדובר בשינוי תרבות בעבורנו", אמר מזכיר התחבורה, אנתוני פוקס, בשיחה עם עיתונאים. "אנחנו רוצים ליצור רמה של ביטחון ואמון, וגישה פתוחה יותר. אנחנו מאמינים שמצאנו את האיזון הנכון בין בטיחות לחדשנות, והדגמנו כיצד מדובר בשני דברים שעובדים יחדיו ולא בגורמים מנוגדים".

המהלך התקבל בברכה על ידי יצרניות המכוניות האוטונומיות. "המדיניות החדשה יוצרת סטנדרטיזציה של תקנים בכל 50 המדינות, מעודדת חדשנות, תומכת בהליכי בדיקה מהירים ובפריסה בעולם האמיתי", אמרה קבוצת הלובינג The Self-Driving Coalition for Safer Streets, שמייצגת חברות שפועלות בתחום דוגמת גוגל, אובר, וולוו ופורד.

אובמה הדגיש את חשיבות המכונית האוטונומית להצלת חיים: "יותר מדי אנשים מתים בכבישים שלנו – 32.2 אלף בשנה שעברה בלבד. ב-94% מהמקרים מדובר בתוצאה של טעות אנוש. לרכבים אוטונומיים יש את הפוטנציאל להציל עשרות אלפי חיים מדי שנה. אנחנו נחושים לסייע למגזר הפרטי לפתח את הטכנולוגיה הזו באופן הנכון. לא מדובר על גאדג'ט או על אפליקציה, אלא על שיפור משמעותי בחיים של אנשים".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
האם אתה חושב שניתן להתקדם בתחום הבטיחות כאשר
האם אתה חושב שניתן להתקדם בתחום הבטיחות כאשר האדם אחראי על תנועת הרכב? האם ניתן לשפר את בני האדם מעבר למה שהם כיום? התשובה היא לא, כרגע. מה שכן אפשר לעשות זה לתת למחשב לשלוט על חלק מההחלטות, בהדרגה, משום שמחשב ניתן לשפר עם הזמן, בניגוד לבני אדם.  הכוונה באוטונומיות היא משהו הדרגתי, שבהתחלה כמובן שלא ימנע 94% "כיום", אבל עם הזמן יכול להיות שימנע אף יותר, אם הסביבה בה הרכב נע תתקדם בהתאם.  תמיד יהיו תאונות, תמיד יהיה באגים, ותמיד יבואו שיפורים בהתאם לאותם טעויות, בעוד ש"באגים" של בני אדם לא ניתן לשפר
Ring  |  20.09.16
3.
להסיק ממסקנות מחקר שמדבר על כך ש- 94%
להסיק ממסקנות מחקר שמדבר על כך ש- 94% מהתאונות בין 2005 ל- 2007 בארה"ב הינן בגלל גורם אנושי, שסביר שמכונית אוטונומית תציל 94% מה- 32 אלף הרוגים בשנה שעברה זו מסקנה מרחיקת לכת.   כמובן שיש פוטנציאל להפחתה אבל המספר הזה הוא מן עיוות של הסטטיסטיקה. והשאלות הן גם תוך כמה זמן, מידת הסבירות והאם יש דברים אחרים שאנו יכולים לעשות.   משהו לגבי סטטיסטיקה:   1. המחקר על תאונות באופן כללי ולא רק תאונות עם הרוגים. ייתכן ש- 100% מההרוגים הם בגלל טעות אנוש וייתכן שגם 0%. אין לנו כל דרך להסיק זאת מהמחקר. שום מדען רציני לא יסיק שסביר ש- 94% מההרוגים בגלל טעות אנוש ממחקר זה.   2. גורם אנושי זה לא רק שכרות או שינה. זה בעיות זיהוי, בעיות בקבלת החלטות ובעיות ביצועים למשל. במחקר שנערך בין 2005 ל -2007 הסתמכו כלי הרכב על אנשים לעשות 100% מדברים אלו.   3. בין ההרוגים בארה"ב, אי חגירת חגורת בטיחות היא סיבת מוות מרכזית- כשליש מההרוגים לא היו חגורים.   כיום אין טכנלוגיה עדיפה על אדם לנהיגה(יש טכנולוגיה שתגביר את האדם או הוא אותה אבל בין רק אדם לרק טכנולוגיה ברור שאין תחילף כיום לאדם). כל פיתוח טכנולוגי יהיה חשוף בין השאר למגבלות וטעויות אנוש בפיתוח והטמעה כך שלא ניתן הסיק כי ניתן להעלים את ה- 94% התיאורטיים שגורמים לתאונות. יהיו פשוט %X של טעויות כתוצאה ממערכת אוטונומית כאשר גודל ה- X וקצב הקיטון שלו בלתי ניתן לחזות ממחקר זה. מחקר זה אינו משווה בין הגורם האנושי לאיכות הטכנולוגיה. האם רכב אוטונומי שבפיתוח כיום עולה על אדם בכל התחומים? ואם לא אז באלו חלקים של ה"גורם האנושי" לרכב אוטונומי יש יתרונות בכדי להעלים את ה- 94%. הרי באותה מידה יכול מהנדס כלשהו לטעון שאובמה טעה ב- X החלטות ב- Y זמן בנושאים כלכליים למשל ועל כן פיתוח מערכת ממוחשבת אוטונומית תשפר את המצב הכלכלי בארה"ב כ תהיה חפה מטעויות אנוש.    
Bug  |  20.09.16
2.
איפה שתימצא מכונית אוטונומית, יווצרו פקקים עד להודעה
איפה שתימצא מכונית אוטונומית, יווצרו פקקים עד להודעה חדשה. מאחר ועל כל מכשול קטן ועביר, המכונית תבלום. דבר נוסף מכונית אוטונומית עלולה להפריע בעת עקיפה של הנהג האנושי. המכונית האוטונומית "רואה" אחרת את מסלול הנסיעה, מאשר הנהג האוחז בהגה. שילוב המכונית האוטונומית בתנועה ייצור מלא בעיות, אשר יגרמו ליותר תאונות מאשר היו עד היום.
Anchor  |  20.09.16