אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקשה לאישור ייצוגית: קרטל של יצרני משאיות פעל לתיאום מחירים

בקשה לאישור ייצוגית: קרטל של יצרני משאיות פעל לתיאום מחירים

2 עורכי דין הגישו את הבקשה בעקבות פסיקה באיחוד האירופי לפיה 6 חברות בהן דאף, וולבו ודיימלר ישלמו קנס על תיאום מחירים ביניהן

20.09.2016, 15:11 | תומר הדר

החלטה שהתקבלה לאחרונה באיחוד האירופי, לפיה שש יצרניות של משאיות תיאמו מחירים ועיכבו טכנולוגיות למניעה של פליטת מזהמים הופכת לתביעה בישראל. 

בחודש מאי האחרון הודיע האיחוד האירופי כי יקנוס את דאף, דיימלר, איווקו, סקאניה ומאן לאחר שאלה תיאמו לכאורה מחירים של דגמי משאיות קלות ועיכבו את התקנתן של טכנולוגיות אשר מונעות מן המשאיות פליטה של זיהום אוויר.

בשעתו הודיע האיחוד האירופי כי יקנוס את היצרניות ב-2.9 מיליארד יורו לאור התיאום ביניהן במשך 14 שנים, מ-1997 עד 2011.

אילוסטרציה, צילום: בלומברג אילוסטרציה | צילום: בלומברג אילוסטרציה, צילום: בלומברג

בישראל הוגשה כאמור בקשה לאישור תביעה ייצוגית על ידי עורכי הדין יעקב סבו ואורי ברעם, נגד שש יצרניות המשאיות האמורות ויבואני הרכב המייצגים אותן בישראל.

לטענת התובעים, לנוכח קיום תנאים קרטליסטיים באירופה, מתקיימים גם בישראל תנאים דומים התקפים לגבי אלפי משאיות במשקל של מעל שש טונות שנמכרו בישראל במשך 14 שנים.

התביעה מבקשת את כל מי שרכש משאיות בישראל בשנים 2011-1997. התביעה נסמכת על חוות דעת של הכלכלן חנן שרון, לשעבר עובד ברשות ההגבלים העסקיים והיא מעריכה את הנזק לצרכנים הישראליים בכמיליארד שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות