אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלמ"ס: רכב ליסינג נסע ב-2015 פי שניים קילומטרים מרכב בבעלות פרטית צילום: צביקה טישלר

הלמ"ס: רכב ליסינג נסע ב-2015 פי שניים קילומטרים מרכב בבעלות פרטית

על פי הנתונים, בשנת 2015 נסעו נהגים ברכבי ליסינג 30.6 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 14.6 אלף ק"מ בלבד לרכב פרטי בבעלות פרטית. על פי הפילוח, ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר

21.09.2016, 13:51 | ליאור גוטמן
מאוהבים ברכב הפרטי או שפשוט התייאשו מהיעדר תחבורה ציבורית נאותה? הלשכה המרזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ד) את נתוני הנסועה (קליומטראז') של אזרחי ישראל, מהם עולה שבשנת 2015 הסתכמה הנסועה בכ-55 מיליארד ק"מ, עלייה של 4.6% ביחס לסך הנסיעות שנרשמו בכל 2014. הנתון נבדק על ידי הצלבת מספר הקילומטרים שנמדד בכל רכב בשעת מבחן הרישוי השנתי (טסט), בהשוואה לשנה שעברה.

עוד אומרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ש"בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול, הנסועה השנתית גדלה ב-50% ומצבת כלי הרכב (כלומר מספרם על הכביש - ל"ג) גדלה ב-69%. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-40%, ואורך הכבישים גדל ב-17%, מה שמסביר במשפט אחד את קיצור תולדות הפקק בישראל.

פקקים בלי הפסקה , צילום: צביקה טישלר פקקים בלי הפסקה | צילום: צביקה טישלר פקקים בלי הפסקה , צילום: צביקה טישלר

פילוח כלי הרכב השונים שנוסעים על הכביש מעלה שכלי רכב חדשים נוסעים יותר. "מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר", אומרים שם, ומחדדים שצי הליסינג הוא אחד האחראים לעלייה בנסועה, כאשר "בשנת 2015 עמדה על 30.6 אלף ק"מ, לעומת 28.0 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או בתיור", זאת לעומת כ- 26.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה ו-14.6 אלף ק"מ בלבד לרכב פרטי בבעלות פרטית.

תגיות