אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על גזרה וערכים צילום: עמית שעל

על גזרה וערכים

עם אג'נדה חברתית ברורה ועיצוב לוהט מותג הג'ינסים NUDIE הפך להיות האלטרנטיבה הכי מעניינת בשוק ששבע מליוויס ודיזל. לרגל ביקור בארץ מספר המייסד פאלה שטנברג: "אנחנו טיפה בים, אבל איכשהוא אנחנו בכל מקום"

22.09.2016, 09:03 | מורן לונדון
לפני 15 שנים, ישבו שלושה מעצבים שבדים והחליטו להשקיע 3,000 יורו כל אחד במותג ג'ינסים שיקי, מהודק למשעי, אבל כזה שלא גוזר קופון על אף אחד — לא על מי שמייצר אותו ולא על מי שקונה אותו.

כעת המותג NUDIE, אחד ממותגי הדנים המעניינים בשוק העולמי כיום, רושם מחזור מכירות של 50 מיליון יורו בשנה האחרונה לצד שמירה על ערכיו — משכורות הוגנות לכל פועל ועובד, ובדים שהם 100% אורגניים לשמירה על הסביבה. "יכולנו להרוויח יותר אמנם, אבל אז היינו מפסידים את הנשמה", מסביר פאלה שטנברג, אחד מהבעלים והמייסדים שהגיע לביקור בישראל ברשת סטורי. שטנברג (43), שמתגורר בשבדיה, מספר שמצא את ייעודו כבר בגיל 16. "במסגרת הלימודים בשוודיה משתתפים בפרויקט במסגרתו יוצאים להתנסות בעבודה למשך שבועיים", הוא נזכר, "שמעתי על איזו חנות ג'ינס שנפתחה בעיר וניגשתי לשם לראות אם אני יכול לקבל עבודה. אישה בשם מריה קיבלה אותי ונתנה לי לסדר את החנות החדשה במשך שבועיים. לאחר שסיימתי נשארתי לעבוד שם בסופי שבוע".

גם אחרי שסיים את לימודי התיכון מריה, שלימים תהיה שותפתו ב־NUDIE, לא הרפתה ממנו, אבל הוא כבר היה מומחה לענייני ג'ינסים ועבר לעבוד במותג האירופאי JC.

שבע שנים אחר כך הוא כבר היה כוכב בעולם הדנים הגלובלי. "כבר היינו באמצע שנות התשעים כשהגיע הטלפון מליוויס. את מתארת לעצמך את ליוויס בניינטיז? זה היה המקום להיות בו — מותג אמריקאי עשיר ומצליח שהכסף שם נזל".

שטנברג עבד איתם עד 2001 ובמקביל אותה מריה עברה לעבוד עם ענקית דנים אחרת, חברת LEE. "יום אחד מריה רצתה להיפגש. היא חלמה להקים מותג ג'ינס משלה ורצתה אותי איתה. ישר אמרתי כן. נפגשנו בבית קפה עם בן הזוג שלה ורקמנו אופי למותג משלנו".

פריטים מקולקציית NUDIE. "הגזרה צריכה להיות מעולה", צילום: נודי ג פריטים מקולקציית NUDIE. "הגזרה צריכה להיות מעולה" | צילום: נודי ג'ינס פריטים מקולקציית NUDIE. "הגזרה צריכה להיות מעולה", צילום: נודי ג

בהודו מרוויחים יותר

מריה היא מריה אריקסון ובן זוגה הוא חואקים לוין. שלושתם יחד הקימו את NUDIE ובנו את קווי המתאר של מותג הג’ינסים מלא הערכים שלהם. “למריה היה חלום לעשות ג'ינס שאהבה בלי קשר לעלויות או לטרנדים. הגזרה צריכה להיות מעולה מבחינתה", הוא אומר.

אבל לא רק ענייני גזרה עמדו בראש מעיניהם, גם ערכים חברתיים וסביבתיים שהם מקפידים לעמוד בהם עד היום, לעתים על חשבון הרווחים שלהם עצמם. "חשוב לנו שכל מי שעובד אצלנו יהיה בעל משכורת הוגנת. משמעות הדבר שגם מפעלים של ספקים שלנו במדינות אחרות כפופים לתנאים האלה. הבדים והייצור נעשים בעיקר באירופה. במעט שנעשה בהודו אנחנו משלמים לעובדים שם גם תנאי מחייה מעבר למשכורת. הבדים שלנו הם 100% אורגניים".

בנוסף, מדיניות החברה היא שמי שקונה ג’ינס של NUDIE זכאי לתיקונים בחינם כדי שלא יצטרך לקנות חדש. ואם כבר מתחשק לו בכל זאת לקנות חדש — החברה תקנה אותו ממנו ותעניק לו זיכוי של 20% מהרכישה הבאה.

איך מצליחים להרוויח עם אג'נדה נדיבה שכזו?

"אנחנו מרוויחים יפה, אנחנו עושים כסף. חברות העתיד חייבות לחשוב בצורה דומה: לעשות משהו טוב, להתקיים טוב. אני לא עובד בחינם, אבל כסף זה לא הסיבה שאני קם לעבודה".

מייסד מותג NUDIE פאלה שטנברג. "יכולנו להרוויח יותר אבל היינו מפסידים את הנשמה", צילום: עמית שעל מייסד מותג NUDIE פאלה שטנברג. "יכולנו להרוויח יותר אבל היינו מפסידים את הנשמה" | צילום: עמית שעל מייסד מותג NUDIE פאלה שטנברג. "יכולנו להרוויח יותר אבל היינו מפסידים את הנשמה", צילום: עמית שעל

אלטרנטיבה לליוויס

NUDIE קיימת כבר 15 שנים ומוכרת מעל מיליון ג'ינסים בשנה בשש השנים האחרונות. יש להם 3,000 נקודות מכירה וחנויות מסביב לעולם ובחשבון לפי נפש ישראל וקנדה מובילות, אבל כמובן שהשווקים הגדולים הם יפן, ארה”ב ואנגליה.

לא רע בשביל מותג שהוקם ב־9,000 יורו בערך. "בשיחה ההיא בבית הקפה החלטנו שכל אחד ינסה להשיג 3,000 אירו. פנינו למתפרות ואף אחד לא רצה להכין את הכמות הקטנה שדרשנו. אז אמרנו לאחת מהן: 'אם תכינו לנו את הכמות הקטנה הזו, אנחנו מבטיחים שנייצר אצלכם לנצח', וכך היה. השתתפנו בתצוגה בקופנהגן ויום אחריה 3,000 הדגמים שלנו היו סולד אאוט. הקהל היה צמא למשהו מעבר לליוויס ודיזל ששלטו בשוק". היום, כך מספר שטנברג, הוא היה זקוק לסכום שקרוב ל־30 מיליון יורו כדי להתחיל את המותג בצורה דומה. בזמן שכוכבים הוליוודים רבים לובשים את ג'ינס המותג והנוכחות שלו גדולה, שטנברג מודה שזה גורם לאנשים לחשוב שהם גדולים ממה שהם באמת. "עולם הדנים מגלגל מיליארדים בשנה ואנחנו טיפה בים, אבל איכשהו אנחנו בכל מקום", הוא אומר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות