אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הצלחה בסין מחייבת מציאת שותפים מקומיים" צילום: עמית שעל

ועידת סין ישראל

"הצלחה בסין מחייבת מציאת שותפים מקומיים"

יוסי ורדי הנחה את פאנל החדשנות בכנס INNONATION בו השתתפו יזמים ישראלים שפועלים בסין, ארנון חריש, יובל טל ואורן קניאל, שסיפרו על ניסיונם האישי בחדירה לשוק במדינה

25.09.2016, 14:37 | רפאל קאהאן

פאנל החדשנות בכנס INNONATION שבהנחיית יוסי ורדי עסק בסיפורים של יזמים ישראלים בסין. לוורדי הצטרפו ארנון חריש, מייסד משותף של איירון סורס; יובל טל, מייסד ונשיא פיוניר; ואורן קניאל, מנכ"ל ומייסד אפספלייר.

קראו עוד בכלכליסט

"התחלתי כתלמיד של יוסי" פותח טל את הפאנל. "החברה לא הצליחה, אך היא אפשרה לנו להמשיך ולעבוד ביחד", מוסיף ורדי. טל ממשיך, "כיום החברה שלנו מספקת פתרונות תשלומים וסליקה. יש לנו כיום כ-800 עובדים ברחבי העולם, אבל אנחנו מנסים להעסיק את רובם בישראל, 250 עובדים נמצאים בחו"ל ויש לנו משרדים בהונג קונג ושנחאי".

ועידת סין ישראל. מימין: יובל טל, ארנון חריש, אורן קניאל ויוסי ורדי, צילום: נמרוד גליקמן ועידת סין ישראל. מימין: יובל טל, ארנון חריש, אורן קניאל ויוסי ורדי | צילום: נמרוד גליקמן ועידת סין ישראל. מימין: יובל טל, ארנון חריש, אורן קניאל ויוסי ורדי, צילום: נמרוד גליקמן

ארנון חריש: "איירון סורס מסייעת ליזמים - אנחנו מנסים לסייע להם להבין מי הם הלקוחות שלהם וכך להגדיל את רווחיותם. יש לחברה כיום כ-800 עובדים בחמישה משרדים ברחבי העולם, מהם שניים בסין", אומר חריש.

"אנחנו מסייעים למפתחי טכנולוגיות מובייל לשפר את הרווחיות שלהם", פותח קניאל. "בפעם הראשונה שהגעתי לסין נדהמתי מגודל השוק. לחברות שם יש תקציבים ענקיים - בהתאם לגודל השווקים אליהם הם מכוונים. יש לנו כיום שיתוף פעולה עם טנסנט."

ורדי: מה העצות שלכם עבור ישראלים שרוצים לעבוד בסין ועבור סינים שרוצים לעבוד בישראל?

"לישראלים שרוצים לעשות עסקים בסין אני ממליץ למצוא איש קשר טוב בסין, מישהו מקומי ולאו דווקא ישראלי שגר במקום. סינים שמעוניינים לעשות עסקים בישראל לא זקוקים לאיש קשר מכיוון שהישראלים רגילים להתמודד עם אנשים שמגיעים מבחוץ".

חריש: "הגישה שלנו היא שצריך להגיע לשוק הסיני עם ענווה. לנו חשוב מאוד שיהיו גם ישראלים בכירים מקומיים שיוכלו להתמודד עם החיבור בין המקומיים לחברה הישראלית".

קניאל: "סינים יודעים מה הם צרכים, הם מוכנים לשלם מה שצריך אבל צריך להציע להם מוצר איכותי מאוד. יש לנו חברה מקומית שמאפשרת חיבור ישיר ללקוחות המקומיים".

טל: "התחלנו את הפעילות שלנו בסין לפני שלוש שנים בהונג קונג. עד אז הייתה לנו פעילות מרחוק, אבל זו הייתה טעות והפסדנו הרבה הזדמנויות עסקיות עקב כך. רק בדיעבד הצלחנו להבין את הדרך לבצע עסקים בסין".

חריש: "יש לנו משרד שפתחנו ב-2013. האירוע הראשון שלנו היה בשנזן. אני חושב שלחברות סיניות יש צורך אמיתי לצאת לעולם. השוק הסיני מוצף למדיי ועבור חברות גדולות היציאה החוצה היא הכרח. מבחינת העבודה מול הסינים, אם ישראלים יאמרו לך קודם את הדברים הרעים, סינים יגידו לך את הדברים הטובים קודם".

בסיכום הפאנל הוסיף קניאל: "גילינו שהסינים עושים הכל דרך מכשירי המובייל שלהם. הם לא שוק שעובד עם מחשבים כמו אצלנו. הכל מתבצע דרך וויצ'אט - וזו הסיבה שחברה כמו טנסנט הפכה לגדולה כל כך".

תגיות