אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם שינוי הכיוון של טוויטר הגיע מאוחר מדי? צילום: בלומברג

פרשנות

האם שינוי הכיוון של טוויטר הגיע מאוחר מדי?

דווקא עכשיו כשהאסטרטגיה החדשה שמנהיג ג'ק דורסי בטוויטר וכוללת דגש על שידורים חיים ושיתופי פעולה עם גופי תוכן גדולים מתגבשת לכדי הבטחה של ממש, ייתכן שלא תהיה לו ברירה אלא לוותר על החברה שייסד ולמכור אותה לכל המרבה במחיר

25.09.2016, 16:20 | נמרוד צוק

מניית טוויטר זינקה ביום שישי ב-21% והגיעה לשווי של 22.6 דולר, הערך הגבוה ביותר בחצי השנה האחרונה. הרקע לזינוק היה שורה של דיווחים בתקשורת על מגעים למכירת החברה בינה לבין מספר חברות, בהן גוגל, מיקרוסופט, ורייזון וסיילספורס. זו לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים בה נידונה אפשרות המכירה של טוויטר, כאשר בתחילת החודש פרסם "הניו יורק פוסט" רשימה דומה של קונים פוטנציאליים, בצירוף AT&T.  

קראו עוד בכלכליסט

האינטרס של ורייזון (שמחזיקה ב-AOL ורכשה לאחרונה את יאהו) להוסיף את 300 מיליון משתמשי טוויטר והררי הנתונים שצבורים בשרתי החברה לעסקי הפרסום שלה ברור, וכך זה של גוגל, שמחזיקה בעתודות מזומנים ענקיות אבל מתקשה כבר שנים להשיג דריסת רגל משמעותית במדיה החברתית מלבד יוטיוב שבבעלותה. המניעים של מיקרוסופט וסיילספורס ברורים פחות, אבל השאלה האמיתית היא האם לבעלי המניות בטוויטר יש סיבה טובה לחפש כרגע קונה לחברה?

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו. התאוששות אחרי שנתיים קשות, צילום: עמית שעל מטה טוויטר בסן פרנסיסקו. התאוששות אחרי שנתיים קשות | צילום: עמית שעל מטה טוויטר בסן פרנסיסקו. התאוששות אחרי שנתיים קשות, צילום: עמית שעל

לפני שנה או אפילו חצי שנה, התשובה לשאלה הזו היתה "כן" מהדהד. טוויטר היתה אז חברה מקרטעת ואובדת דרך, עם בסיס משתמשים שצמח באחוזים בודדים בשנה ועמד על חמישית מזה של פייסבוק, נתון שהראה כי היא מתקשה לעצור את נטישת המשתמשים הוותיקים ולעניין מספיק משתמשים חדשים במרכולתה. מרבית הפיצ'רים החדשים נראו כחיקוי מאוחר של מה שנעשה בפלטפורמות אחרות וגם גרף ההכנסות, שהיה החלק האופטימי היחיד בדו"חות החברה, החל לאבד תנופה. אבל בחודשים האחרונים נראה שמשהו השתנה ושההצהרות המעורפלות של ג'ק דורסי מתגבשות לאסטרטגיה ממשית ולמהלכים בשטח: עסקאות תוכן גדולות עם גופי שידור, שילוב הדוק יותר ויותר של תכני וידיאו ופיצ'רים חדשים שמציפים ציוצים מעניינים באופן שעשוי להפוך את טוויטר רלבנטית גם לאנשים שאין להם זמן לשבת כל היום על הפיד. נראה שהחברה הבינה סוף סוף שאין לה תוחלת כעוד רשת חברתית שייחודה המרכזי הוא בקצרנות ובנוכחות גבוהה של סלבס ודמויות ציבוריות, ושהיא צריכה לנסות לברוא את עצמה מחדש.

האם הכיוון החדש של טוויטר, כפלטפורמה אליה באים להתעדכן באקטואליה ולצפות בשידורים חיים תוך ניהול שיחה הוא טוב מספיק כדי להפוך אותה רלבנטית שוב ולהחזיר אותה לימי הצמיחה הדו-ספרתית? עדיין מוקדם להגיד, אבל לכל הפחות צריך להודות שרוחות חדשות ומבטיחות נושבות במסדרונות החברה. יש משקיעים שסבורים שזו אולי הזדמנות טובה להפטר ממה שהם תופסים כאחזקה חסרת תוחלת, ושהעלייה הנוכחית בשער המניה היא לא יותר מהתנפחות זמנית שצריך לנצל – אבל ייתכן שהיא בדרך הנכונה לחזור להיות שחקנית חשובה ואולי אפילו לשוב לשווי שקרוב יותר ל-70 דולר למניה, כפי שהיתה ב-2014.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות