אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בחיפוש אחר מוצרים אמזון מחליפה את גוגל צילום: בלומברג

בחיפוש אחר מוצרים אמזון מחליפה את גוגל

מחקר חדש מגלה ש55% מהאמריקאים מתחילים את סקר השוק שלהם באמזון ומדלגים על מנועי החיפוש. 49 מיליון אמריקאים מחזיקים במנוי פריים של אמזון והיקף הרכישות באינטרנט צפוי לעמוד השנה על כ-385 מיליארד דולר

27.09.2016, 13:11 | רפאל קאהאן
אמזון היא נקודת הפתיחה לחיפוש מוצרים לרכישה עבור כ-55% מהמאמריקאים, כך עולה ממחקר חדש. מדיווח של סוכנות בלומברג שפורסם היום (ג') מתברר שהנתון המרשים הזה מגמד את השימוש במנועי חיפוש כמקור למציאת מוצרים והוא בעיקר מהווה סנוקרת עבור רשתות כגון בסט ביי או וול מארט. המחקר בוצע בידי חברת BloomReach ונערך במהלך סוף השבוע של הלייבור דיי האמריקאי בקרב כ-2,000 נסקרים.

קראו עוד בכלכליסט

חלה ירידה חדשה בשימוש במנועי חיפוש כגון גוגל או יאהו כנקודת מוצא לחיפוש מוצרים לרכישה, אם בשנה שעברה כ-34% מהאמריקאים השתמשו בהם, השנה המספר ירד לכ-28%. הירידה עבור החנויות המסורתיות הייתה אפילו גבוהה יותר עם התדרדרות מ-21% לכ-16% השנה. "לקוחות החלו להשתמש באמזון כנקודת ההתייחסות שלהם", מסביר מנהל המחקר, "הם ילכו קודם כל לאמזון בשביל לבדוק מחירים ולמצוא את המוצר המתאים להם".

אמזון פריים. עכשיו עושים גם משלוחי מזון אמזון פריים. עכשיו עושים גם משלוחי מזון אמזון פריים. עכשיו עושים גם משלוחי מזון

המספרים האלה מראים כיצד תחום האונליין צבר תאוצה כשיטת הרכישות החביבה על האמריקאים. השנה צפויה עלייה של 13% בהיקפי הרכישות באינטרנט שיגיעו לכ-385 מיליארד דולר. עם זאת וול מארט ורשתות אחרות לאו דווקא קפאו על שמריהן. וול מארט למשל רכשה לאחרונה את אתר jet.com עבור כ-3.3 מיליארד דולר על מנת לקדם את יכולותיה בתחום. עם זאת אמזון מצליחה להגדיל את הפער ובינתיים החברות המתחרות לא מראות כיצד הן מתכננות לחסום את הגידול של אמזון.

זאת ועוד, אחת הסיבות העיקריות להצלחה של אמזון בתחום היא ככל הנראה מנוי הפריים שהשיקה. על פי אנליסט מחברת ההשקעות Cowen, יותר מ-49 מיליון אמריקאים מחזיקים כיום במנוי פריים שמספק להם גישה לתכני מדיה וכן הנחות במחירי המשלוחים תמורת כ-99 דולר בשנה. בנוסף המנויים יכולים לקבל מוצרים מסויימים תוך כשעתיים מהרכישה או בחינם באותו יום. כעת אמזון נכנסת גם לתחום משלוחי המזון מה שמספק ערך מוסף למנויי פריים.

לחברות קמעונאיות אחרות ואפילו למנועי חיפוש כמו יאהו יש אמנם הרבה סיבות לדאגה, אבל אמזון לא תגרום נזק לגוגל. הכנסות של האחרונה שמסתמכות על פרסום, כוללות גם שירותים מקבילים נוספים מעבר לתחום החיפוש: שירותי ניווט, שירותי תיירות, תוכן ומדיה עם יוטיוב למשל, אחסון ענן וכמובן עסקי המובייל. כל אלה מהווים סל מספיק נרחב שתחום המסחר ככל הנראה לא יפגע בו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות