אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוזרים לצרוך אורגני צילום: צביקה טישלר

חוזרים לצרוך אורגני

הסאב־פריים מאחוריו: שוק המזון האורגני נהנה מעדנה מחודשת

28.09.2016, 08:56 | גיל קליאן
שוק המזון האורגני מראה סימני התאוששות מאז משבר הסאב־פריים, שהביא ב־2008 להאטה בכלכלה הגלובלית, ושלח צרכנים רבים לסל קניות בסיסי יותר.

צריכת מזון אורגני מוגברת מאותתת קודם כל על מצב כלכלי משתפר, ועל צרכנים שיכולים לרכוש מוצרים שנחשבים למותרות בזמנים קשים יותר, אך גם על שינוי בסדרי העדיפויות של הצרכנים, שמעדיפים לצרוך מוצרים שנחשבים לבריאים ומזינים יותר, כמו גם ידידותיים יותר לסביבה.

על פי סקר חדש של OTA, האיגוד של יצרני המזון האורגני בארה"ב, העדנה של השוק האורגני נובעת גם מהעדפות הצרכנים הצעירים. מדובר בצרכנים בני 30-20 שמכירים שנים ארוכות את הסימון האורגני, ולמעשה "גדלו" בעולם בו מוצרים אורגניים כבר היו בשפע על מדפי הסופר.

1. שיעורי צמיחה דו־ספרתי

שוק האורגני צמח בשנה שעברה ב־11%

מכירות מוצרי מזון אורגניים הגיעו להיקף של יותר מ־43 מיליארד דולר בשנת 2015, לפי נתוני איגוד יצרני המזון האורגני בארה"ב. מדובר בסכום שיא של כל הזמנים, שמהווה צמיחה של 11% לעומת המכירות של התעשייה בשנת 2014. זו שנה רביעית ברצף שתעשיית המזון האורגני בארה"ב מציגה שיעור צמיחה דו־ספרתי, גבוה משמעותית משיעורי הצמיחה של תעשיית המזון המסורתית.

שיעורי צמיחה אלה מצביעים על שינוי של ממש בהעדפותיהם של הצרכנים האמריקאים.

ירקות אורגניים, צילום: צביקה טישלר ירקות אורגניים | צילום: צביקה טישלר ירקות אורגניים, צילום: צביקה טישלר

2. חוד החנית: דור המילניום

52% מהצעירים קונים אורגני בקביעות

סקר של איגוד יצרני המזון האורגני ניסה להגדיר את מקורות הטרנד, ולצורך כך בחן 1,800 צרכנים בארה"ב. הסקר העלה פערי דורות משמעותיים בין דור הצעירים, Millennials, ובין ההורים שלהם, דור ה־X, והסבים שלהם, הבייבי בומרז. הסקר מצא כי 52% מהצעירים קונים מזון אורגני באופן קבוע, וזאת לעומת 35% מדור ההורים ו־14% מדור הסבים והסבתות. עוד נמצא ש־80% מדור הצעירים מכירים ומבינים את משמעות הסימון האורגני על המוצרים, דבר שלדעת עורכי הסקר תורם להגברת האמון שלהם בתווית.

3. שיקולים סביבתיים

אורגני הוא חלק מאורח חיים אקולוגי

השיקול התזונתי אינו השיקול היחיד שמנחה את הצעירים לרכוש מזון אורגני. 40% מהם ציינו כי הם רוכשים מזון אורגני כחלק מאורח חיים אקולוגי, כלומר מתוך מודעות לנזקים הסביבתיים שהחקלאות המסורתית גורמת לקרקע ולמקורות המים. כמו כן חקלאות אורגנית פועלת לשימור מגוון ביולוגי של צמחים וזנים שונים שאינם עומדים במבחן היעילות הכלכלית של מגדלים תעשייתיים גדולים. רק 32% מדור ההורים נימקו את רכישת המזון האורגני בתועלת אקולוגית. בדור הסבים והסבתות השיעור ירד ל־28%.

4. לא רק בארצות הברית

צמיחה של 20% בשוק האורגני בצרפת

הצמיחה של השוק האורגני לא מוגבלת רק לארה"ב. נתונים שפורסמו לאחרונה בצרפת מגלים שם קצב צמיחה אדיר של 20% במחצית הראשונה של 2016, לעומת צמיחה של 1% בלבד בשוק המזון הצרפתי כולו. שוק המזון האורגני הצרפתי צפו להגיע להיקף שיא של 7.7 מיליארד דולר. 5.8% משטחי החקלאות בצרפת, אחת המעצמות החקלאיות הגדולות באירופה, מוקדשים כיום לגידולים אורגניים. הנתון העדכני ביותר לגבי השוק האורגני הגלובלי הוא מכירות של יותר מ־80 מיליארד דולר - והמספר הזה רק צפוי לגדול.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות